نقد سریال ملکه کی

نقد کامل سریال ملکه کی

قبل از اینکه نقد رو شروع کنم باید بگم که ملکه کی تونسته ریتینگ خیلی زیادی رو توی کره کسب کنه و به یکی از محبوب ترین سریال های کره ای تبدیل بشه. پس حق این سریاله که تمام نقاط قوت و ضعفش رو با جزئیات کامل بیان کنم. سعی میکنم جزئیات و کلیات رو باهم ترکیب کنم و یه نقد کامل و مفید براتون بنویسم.

داستان سریال

سونگ نیانگ یه دختریه که داره دنبال پدرش میگرده. اون خودشو شبیه مردا در آورده و توی خونه یکی از مقامات گوریو بزرگ شده. طی اتفاقاتی با وانگ یو، ولیعهد گوریو آشنا میشه و بهش کمک میکنه. تا اینکه توگون تیمورخان به عنوان یه گروگان به گوریو فرستاده میشه. سونگ نیانگ مسئول محافظت از توگون تیمورخان میشه و ... .

ادامه مطلب....

معرفی شخصیت های اصلی سریال

سونگ نیانگ/ کی نیانگ (بعدا ملکه کی): باهوش و زیرک. شجاع و فداکار. عاشق و اهل محبت کردن. اوایل به دنبال پدرش می گشت و بعد از مرگ پدرش دشمن توگون تیمورخان شد و با وانگ یو ازدواج کرد. اما بعد از مردن پسر خودش و وانگ یو، به قصر یوآن رفت و همسر توگون تیمورخان شد. اون آریوشیدارا (پسر خودش و توگون تیمورخان) رو به دنیا آورد و ملکه ی یوآن شد.

توگون تیمورخان (امپراطور یوآن): ترسو و ساده لوح. اما عاشق و فداکار. اون به عنوان یه گروگان به گوریو فرستاده شد و بعد از نجات جونش به دست سونگ نیانگ به یوآن برگشت و امپراطور یوآن شد. تاناشیری (دختر ال تیمور) همسر و ملکه ش شد ولی توگون تیمورخان علاقه ای بهش نداشت و فقط عاشق سونگ نیانگ بود. اون سونگ نیانگ رو همسرش خودش کرد و ازش پسردار شد. بعدها سونگ نیانگ رو ملکه ی خودش کرد.

وانگ یو (پادشاه گوریو): قوی و عاقل. مهربان و خشن. عاشق و دل رحم. اوایل سریال پادشاه گوریو شد ولی به دلایلی از پادشاهی عزل شد. اون با سونگ نیانگ ازدواج کرد و بدون اینکه خودش بدونه ازش پسردار شد. هرکاری برای سونگ نیانگ میکرد ولی در ظاهر برای پس گرفتن تاج و تختش بود. اون به سونگ نیانگ کمک می کرد و باهم هم پیمان بودن. و علی رغم میلش به سونگ نیانگ کمک کرد تا ملکه ی یوآن بشه. در آخر به دست توگون تیمورخان وقتی که داشت به عنوان پادشاه به کشورش بر می گشت، کشته شد.

ملکه تاناشیری (دختر ال تیمور و ملکه ی یوآن): مرموز و طمعکار. هرکاری برای حفظ موقعیتش میکنه. اون توسط نقشه ی ملکه مادر نمی تونه بچه دار بشه و به همین خاطر ماها (پسر سونگ نیانگ و وانگ یو) رو پسر خودش کرد. در آخر جرمهای اون ثابت میشه و در بازار، جلوی چشم برادرش اعدام میشه.

ال تیمور (نخست وزیر یوآن): یه مرد مکار و قدرتمند که حتی امپراطور رو کنترل میکنه. به ظاهر توگون تیمورخان امپراطوره ولی اون امپراطور واقعی یوآنه. امپراطور سابق به دست اون کشته شده و ملکه مادر مخالف سیاست هاشه. اون دوتا پسرش رو ژنرال و دخترش رو هم ملکه ی یوآن کرده. آخرش کم کم دیوونه میشه و تمام مال و اموالش رو از دست میده.

تال تال (برادرزاده بایان و بعدا نخست وزیر یوآن): فردی دارای دانش فراوان. ژنرال فداکار و وطن دوست یوآن. اون به همراه عموش مخالف ال تیمور هستن ولی در خفاء و باکارهایی که انجام میدن مخالفتشون رو نشون میدن. تال تال به همراه عموش سونگ نیانگ رو همسر توگون تیمورخان می کنن. اما بعدا فقط تال تال از سونگ نیانگ حمایت میکنه و بعد از عموش، نخست وزیر یوآن میشه. در آخر توی جنگ با گوریو می میره.

ملکه مادر (مادر ناتنی توگون تیمورخان و همسر پادشاه سابق): به ظاهر یه زن مهربان و فداکاره ولی در باطن قدرت طلب و جاهل و حتی می تونه با به دست آوردن قدرت از ال تیمور هم بدتر بشه. اون با نقشه کاری کرده که تاناشیری نتونه بچه دار بشه. اوایل از سونگ نیانگ خیلی حمایت میکرد و یار و یاور کارهاش بود. اما بعد از مرگ تاناشیری ماها رو بزرگ کرد و دشمن سیاست های سونگ نیانگ شد. آخرش اون با خوردن سم خودکشی کرد.

ژنرال تنکشی (پسر ال تیمور و برادر تاناشیری): مرموز و بی رحم. آدم کش و جاه طلب. هر کمکی به پدرش و خواهرش میکرد. اون خودش رو جانشین ال تیمور می دونست. با تمام کارهای بایان و تال تال مخالف بود. جلوی چشماش خواهرشو اعدام کردن و برای انتقام گرفتن، از ماها که فکر میکرد پسر خواهرشه، محافظت میکرد. اما آخرش وقتی که داشت به امپراطور و سونگ نیانگ حمله میکرد، کشته شد. و قبل از اینکه بمیره ماجرای ماها رو که پسر سونگ نیانگ و وانگ یو هست رو به توگون تیمورخان گفت.

بایان: ژنرال وفادار یوآن و عموی تال تاله. به شدت با سیاست های ال تیمور مخالفه و به همین دلیل با ملکه مادر هم پیمان میشه. بعد از مرگ ال تیمور و نابودی خانوادش، وزیر اعظم یوآن میشه. ولی اینبار به همراه ملکه مادر با سیاست های سونگ نیانگ مخالفه. و برای اینکه سونگ نیانگ ملکه نشه، برادرزاده خودش رو ملکه میکنه. ولی آخرش منجر به مرگ برادرزاده ش و خودش میشه.

اول سریال سکانسی رو می بینیم که سونگ نیانگ داره به عنوان ملکه انتخاب میشه و وانگ یو به کشورش بر میگرده تا تاج وتختش رو پس بگیره. من سریالهای زیادی رو با چنین شروع های نقد کردم و توضیح دادم که این شروع ها چه تاثیراتی در سریال دارن. مثل شاهزاده بزرگ، ملکه هفت روزه، پرنسس جامیونگ گو و ... . این شروع هایی یه ریسک هم برای نویسنده و هم برای کارگردان به حساب میاد. سکانس اول به ما نشون داد که هر اتفاقیم که بیفته بازم سونگ نیانگ ملکه ی یوآن میشه و نمیتونه با وانگ یو بمونه. البته توی سکانس اول ما فقط با سه شخصیت اصلی سریال آشنا شدیم و هنوز وارد ماجرای اصلی نشدیم. بعد از نشون دادن سکانس ملکه شدن سونگ نیانگ، سریال فلش بک میخوره به سالهای جوونی سونگ نیانگ، وانگ یو و توگون تیمورخان.

کم کم که جلو میریم می فهمیم که سونگ نیانگ یه دختر رنج دیده س که برای زنده موندنش خودشو شبیه مردا کرده. و از همینجا سختی های سونگ نیانگ داره شروع میشه. حالا با این دردسر سر و کله ی توگون تیمورخان پیدا میشه. و مثلث عاشقانه ی ما داره سر و شکل میگیره. وانگ یو عاشق سونگ نیانگ هست بدون اینکه بدونه یه زنه.

کمی از داستان سریال فاصله بگیریم و بریم سراغ طراح صحنه و لباس. چون تاحالا از سلسله یوآن سریالی درست نشده پس طبیعتا باید یه سلسله ی جدا و جدید رو ببینیم. واقعا لباس های بازیگرا خیلی قشنگ و رنگارنگ بود. و اتاق های مجلا و زیبایی، مخصوص درباریان بود ولی خونه های گلی و کثیف که ماله انسانهای فقیر و گداس.

بازی بازیگرا خوب بود به جز بازی جی چانگ ووک (توگون تیمورخان). اصلا ازش خوشم نیومد و بیشتر جو جین مو (وانگ یو) رو دوست داشتم. شخصیت پردازی ها درست بود به جز ملکه کی که توی تاریخ سختی های بیشتری کشیده. این سریال قطعا از روی تاریخ درست شده، پس باید سختی های ملکه کی رو خیلی بیشتر نشون میدادن که اینجوری نبود.

واقعا به نویسنده سریال تبریک میکم که تونسته یه همچین شاهکاری رو بنویسه و به کمک کارگردان ورزیده، یه کار معرکه و عالی رو تحویلمون بده (ولی نمیدونم چرا من از این سریال خیلی خوشم نمیاد).

تعداد قسمت های سریال یکمی زیاد بود و حوصله میخواست تا بشینیم و همه شو ببینیم. ولی برای یه همچین سریالی فک کنم کافیه. به هرحال برای نگاه کردن این سریال باید وقت زیادی صرف بکنیم.

وانگ یو از تاج و تختش برکنار میشه و به جنگ میره و سونگ نیانگ به قصد کشتن توگون تیمورخان وارد قصر میشه.

ماجراها ادامه پیدا می کنن تا اینکه سونگ نیانگ هنگام فرار، بچش از صخره پرت میشه و میمیره. و اون به عنوان همسر توگون تیمورخان، وارد قصر یوآن میشه. تا اینجای سریال من اشتیاق و شوق داشتم تا سریال رو دنبال کنم اما بعد از جدایی سونگ نیانگ و وانگ یو دیگه اشتیاقم مثل سابق نبود. قبلا هم گفتم اصلا از بازیگر نقش اول مرد خوشم نمیاد و بدتر اینکه سونگ نیانگ بالاخره به اون رسید. درسته که توی تاریخ اینجوری بوده اما این تقصیر بازیگر نقش توگون تیمورخانه که بازیش رو به دلم ننشوند. من بیشتر طرفدار وانگ یو بودم تا امپراطور.

همینجور که جلوتر میریم دشمنی بانوان قصر بیشتر میشه. تاناشیری از سونگ نیانگ متنفره و چندین بار قصد کشتنش رو کرده. و همینطور ملکه مادر که دشمن سرسخت تاناشیریه می فهمه که ماها پسر واقعی تاناشیری نیست و  از این به عنوان یه آتو از تاناشیری استفاده میکنه.

حالا تو این گیرودار ال تیمور کم کم داره قدرتش رو از دست میده و می خواد جای گنجش رو به پسرش تنکشی بگه. ولی وقتیکه تنکشی از سفر برمیگرده می بینه که تمام خانواده ش از جمله پدرش مردن و جلوی چشماش خواهرشو اعدام میکنن.

توی این ماجراهای سیاسی و رزمی اصلا تم عاشقانه سقوط نمیکنه و همچنان داره ماجراهاش رو جلو میبره. امپراطوری که با کارهاش همیشه به سونگ نیانگ نشون میده که دوسش داره و عاشقشه.

قبل از اینکه تاناشیری بمیره از ملکه مادر خواست تا مراقب ماها باشه. واقعا برام سوال بود تاناشیری که اونقدر بی رحم و خودخواه بود حالا چجوری نسبت به یه بچه ای که بچه ی خودش هم نیست انقدر احساس محبت آمیز داره.  

و ملکه مادری که دنبال قدرت و جاه طلبی بود ماها رو بزرگ میکنه به این امید که اون ادامه دهنده ی آرزوهاش باشه.

حالا با مرگ ال تیمور و تاناشیری و خانوادش شخصیت های منفی از بین رفتن و سریال برای ادامه راهش نیاز به شخصیت های منفی دیگه ای داره که نویسنده ملکه مادر، بایان و برادرزاده بایان رو به عنوان شخصیتهای منفی وارد سریال میکنه. جذابیت یه سریال به شخصیت های منفی بستگی داره. بعضی از سریالها هستن که فقط یه شخصیت منفی دارن و همون شخصیت تا آخر سریال منفی میمونه. ولی سریال ملکه کی اینجوری نبود و حتی قهرمان اصلی سریال (سونگ نیانگ) رو هم توی بعضی از سکانس ها منفی کرد.

سریال صحنه های عاشقانه ی زیادی داشت ولی تو این صحنه ها نه دیالوگ های ماندگاری وجود داشت و نه موسیقی های احساسی زیاد. صحنه های عاشقانه با فداکاری های عاشق و معشوق شکل میگرفتن و کارهایی که برای نجات جون همدیگه در کنار صحنه های قوی سیاسی انجام میدادن.

سریال کم کم داره به پایانش نزدیک میشه. پایان شخصیت های سریال داره سر میرسه و پایان بعضی از شخصیتها در میان سریال نشون داده شده بود مثل ال تیمور، تاناشیری، ماها و ... و حالا هم شاهد پایان و مرگ وانگ یو، ملکه مادر، برادرزاده بایان و خود بایان هستیم.

سریال شخصیت های منفی زیادی داشت و پایان هرکدومشون رو هم یه جوری بود که به دل آدم می نشست. البته به جز تاناشیری و برادرزاده بایان که اونا واقعا قربانیه خواسته و طمع خانوادشون بودن و خودشون نخواستن پا توی یه همچین راه هایی بذارن.

قسمت آخر سریال غمگین اما قابل قبول برای یه همچین سریالی بود. بالاخره پایان توگون تیمورخان و سونگ نیانگ سر رسید و حالا پسرشون آریوشیدارا مونده که امپراطور بعدی یوآن میشه.

تفاوت دیگه ی این سریال با سریال های دیگه این بود که همه ی شخصیتها همشون مردن. حتی یکیشون هم زنده نموندن و اونایی هم که زنده موندن جز شخصیت های اصلی نبودن. واقعا دلِ سنگ میخواد تا بشینیم و یه همچین سریال شاهکار، بی نظیر و غمگینی رو نگاه کنیم و فک کنم بزرگترین مشکل من با این سریال همین مرگ تمام شخصیت های اصلیشه.

پایان سریال خیلی مجزا و دلچسپ بود و من از قسمت آخرش بیشترین لذت رو بردم تا اتفاقاتی که بین سریال افتاد. معمولا من با اتفاقای بین سریال رابطه ی خوبی برقرار میکنم ولی تو این سریال اینجوری نبود و من از قسمت آخرش لذت بردم.

خلاصه ی کلام اینکه ملکه کی یه شاهکاره که خیلیا دوسش دارنو البته کسایی هم هستن که خیلی دوسش ندارن مثل من. ولی نمیگم که اصلا ارزش دیدن و لذت بردن نداره، فقط میگم با خیلی از اتفاقای سریال نمیتونستم رابطه ی خوبی برقرار کنم و برام قابل قبول نبودن.

امیدوارم از این پست خوشتون بیاد و استفاده ی کافی رو ازش ببرین. و منتظر نظرات گرمتونم هستم.

نقد بعدی، از سریال ملکه هفت روزه

زندگی در تاریخ...ایران...کره

منظورت از برادرزاده بایان همون ملکه بدجنسیه که قبل سونگ نیانگ ملکه شد؟

بله

پس میشه بگی اسمش چیه و تو چه سریالایی بازی کرده و ازش چندتا عکس بذاری 

اسمش لیم جی یون و سریالهاش: شهر درام
عاشقانه وحشی
عشق بی پایان
دزد بد، دزد خوب
دروغ پس از دروغ
فیلمهاش: ارتفاعات
الان عکس ندارم. ولی حتما به زودی ازش عکس میذارم.
دیوانه ای یا نه؟
مرا فراموش نکن

سریالش عالی بود ولی فک کنم با مزاج تو سازگار نیست. درسته؟

کاملا درسته😀

سلام

من همونیم که هیلر بهتون پیشنهاد دادم ولی با این نقدی که ازتون خوندم فهمیدم شما نمیتونید این سریال به اندازه من دوست داشته باشید 

چون بازیگر نقش اصلی هیلر آقای جی چانگ ووک هستش

خیلیم بازیگر خوبیه خوشگل خوشتیپ مهربون خیلیم خوب بازی می‌کنه همیشه از میمیک صورتش استفاده می‌کنه همه احساساتش تو چشاش جمع شده اصلا میشه عشق از تو چشاش فهمید

بعد شما میگید بد بازی کرد؟ من چند جا نقد ملکه کی خوندم همه هم میگفتن این بازیگر خیلی خوب بوده

همیشه با پارتنر هاش شیمی خیلی خوبی داره و در اکثریت مواقع از معشوقه از نظر ظاهری سر تره فقط تو سریال هیلر از معشوقه اش سر تر نبود چون پارتنرش خوشگل و خوب بود

از بازیگران برتر و گرون قیمت کره ست کلی هم جایزه گرفته تو این سریال هم جایزه بهترین بازیگر نقش مرد رو گرفته

اگه برید کارنامه هنری شو ببینید متوجه میشید همیشه نقش های متفاوت و ژانر های مختلف امتحان می‌کنه 

مثلاً تو هیلر و کی 2 نقش یه آدم قوی و خشن بازی میکرد 

تو ملکه کی نقش یه امپراطور ترسو و ضعیف ولی عاشق و مظلوم رو بازی میکرد

اگه بخوام از خوبی هاش بگم یه طومار میشه

نظر شما چیزی از ارزش‌های اوپای دوست داشتنی و خفن من کم نمیکنه

در هر صورت من طرفدارش هستم 

بازیش هم همیشه عالیه

نمی‌دونم شاید اگه هیلر ببینید نظرتون در موردش عوض بشه

ولی وقتی تو ملکه کی انقد مظلوم بود و شما دوستش نداشتید فکر میکنم اگه برید هیلر هم ببینید بعد میاید میگید جی چانگ ووک بد بازی کرد و از این حرف ها

به هر حال بابت نقد تون ممنونم 

از اونجایی که این سریال طولانی هست من گذاشتم تابستان ببینم فقط چند قسمت شو دیدم 

من عاشق زوج هنری سریال شم به نظرم ها جی وون و جی چانگ ووک خیلی خوبن

 

 

 

سلام
ببینید هرکسی درباره هر چیزی یه نظری داره. اصلا نمیشه همه یه نظر درباره هر چیزی داشته باشن. 
نظر شما درمورد جی چانگ ووک کاملا برام قابل احترامه و من قصد ندارم با این نقدم نظر شما رو درباره چیز هایی که دوست دارین و باور دارین عوض کنم. فقط قصد دارم بهتر سریالو بشناسین و نقاط قوت و ضعفش رو بدونین.
اما چون من ملکه کی رو زمانی دیدم که نگاه نقادانه بهش نداشتم و خودمو جای وانگ یو میذاشتم که قرار بود با سونگ نیانگ باشه، واقعا از جی چانگ ووک بدم می اومد. اما این به این معنا نیست که دیگه از سریالای جی چانگ ووک خوشم نیاد و نخوام بازیشو ببینم.
من بعداز اینکه شما هیلرو بهم پیشنهاد دادین، درباره سریال تحقیق کردم و وقتی دیدم جی چانگ ووک توش بازی کرده، اصلا از سریال نا امید نشدم. چون هر بازیگری رو نباید فقط به خاطر یه بازیش مقایسه کرد. من فقط نقش جی چانگ ووکو تو این سریال دوست نداشتم. همین.
مثلا پارک مین یانگ که بازیگر مورد علاقه منه، اولین بار چون توی پرنسس جامیونگ گو دیدمش و نقشش یه جورایی خوب نبود، ازش بدم اومد. اما این باعث نشد که سریالای دیگشو نبینم و با این خاطره قبلی از پارک مین یانگ، ملکه هفت روزه و شکارچی شهرو دیدمو نظرم کاملا درمورد مین یانگ عوض شد.
پس مطمئن باشین درباره جی چانگ ووک هم همینجوری خواهد بود.
مرسی از نظرتون

امیدوارم ناراحت تون نکرده باشم

اگه کردم ببخشید

فقط شما گفتید همه بازیگران بازی خوبی داشتن به جز جی چانگ ووک

خب منم ناراحت شدم خواستم ازش دفاع کنم

قبول دارم نقشش تو ملکه کی مزخرفه اما همین نقش خوب بازی کرد

ممنونم که صحبت های طولانی منو خوندید

و اینکه امیدوارم تو هیلر دوستش داشته باشید به نظرم تو هیلر نقشش کاریزماتیک و جذاب و مظلوم و دوست داشتنی بود

به هیچ وجه ناراحت نشدم. اتفاقا خیلیم خوشم اومد کسایی هم ضد نظر منو دارن. خیلی جذاب بود ☺
به هرحال هرکی نظر خودشو داره و برای نظرتون احترام قائلم.
خواهش میکنم. این وظیفه ی نویسنده وبلاگه که به همه ی نظرات جواب بدهو اونارو با حوصله بخونه.
حتما جی چانگ ووک رو توی هیلر با نظر مثبت نگاه میکنم

سلام گفتین تاناشیری چرا‌ به ملکه مادر گفت از ماها مراقبت کنه؛ خب ببینید چه تو سریال های تاریخی که یکم با تاریخ فرق دارن  و برای جذابیت بیشتر تغییر داده میشه چه تو تاریخ واقعی حالا تو هر کشوری یه سری آدما واقعا قدرت طلب بودن و به خاطر همین بدجنس ولی بعضی ها خوب بودن و دوست داشتن یه زندگی آروم و عاشقانه داشته باشن اما اتفاقات و شرایطشون این اجازه رو بهشون نداد ماها هم یه بچه معصوم بود که تاناشیری خودش بزرگ کرد و از اول دوستش داشت و فرقی نمی‌کرد پدر و مادرش کین منظورم از این حرفا این بود که مثلا همین تاناشیری همسر خوبی نداشت و به زور پدرش و قدرت طلبی پدرش مجبور به ازدواج شد اون دوست داشت یه همسر عاشق و مهربون داشته باشه و از شخصیت وانگ یو هم به خاطر همینا و ... خوشش اومد ال تیمور و ملکه مادر هم مثال همون آدمای قدرت طلب و بدجنس.

 و درباره بازی جی چانگ ووک هم فکر میکنم از شخصیتش خوشتون نیومده باشه ، نه بازیش وگرنه خیلی خوب نقش یه امپراطور احمق و ساده لوح و عاشقو بازی کرد خب اینم طبیعیه شاید بهتر بود نویسنده یه تغییری ایجاد می کرد چون منم دوست داشتم وانگ یو و سونگ نیانگ بهم برسن و پادشاه و ملکه گوریو بشن.

در ضمن تو تاریخ  تا جایی که من فهمیدم سونگ نیانگ خراج انسانی هست ولی نجات پیدا نمیکنه و جنگجو نمیشه و خودشو مرد جا نمیزنه و با پادشاه گوریو هم آشنا نمیشه! نمیدونم چقدر درسته ولی به هر حال متوجه شدم که به یوهان برده میشه و صیغه محبوب پادشاه میشه و بعد هم برای ملکه شدن و ولیعهدی پسرش تلاش می کنه البته بازم سختی زیاد کشیده در هر صورت هر دو داستان قشنگن و میتونیم در نظر بگیریم دو داستان جداگانه هستند به هر حال باید سریال جذاب تر باشه و این کارو میکنن تو بقیه سریال های تاریخی هم یه تغییراتی بود.

بیشتر از این حرف نمیزنم شاید چیزای بیشتری میتونستم بگم ولی سعی کردم کوتاه باشه اگه طولانی شد عذر میخوام ممنون که خوندین😊

سلام
بله، منم اینو میدونم که نویسندگان و کارگردانان برای جذابتر کردن سریال می آن تغییراتی ایجاد می کنن و داستان های غیر واقعی به سریال های تاریخی اضافه می کنن. منم آخر نقد گفتم که تاناشیری فقط به قربانی بود. 
و درباره جی چانگ ووک. اول از همه از شخصیت پردازی نقش پادشاه خوشم نیومد و بعد بازی جی چانگ ووک خوب بود اما نه اونقدر که نظر منو به خودش جلب کنه.
و توی تاریخ هم سونگ نیانگ فقط صیغه و ملکه پادشاه هویزونگ بوده و همه ی اون چیزهایی که شما گفتین توی تاریخ نبوده.
مرسی از نظر شما :)

شیما جون شما به این سریال چه نمره ای میدید؟

نه و نیم

احساس می‌کنم به سریال ها زیاد نمره میدی😂

آخه این سریال دوست نداشتی بازیگر نقش مرد هم که رو مخت بود 

من از هر نقطه ضعفی که سریال داشته باشه فقط بیست و پنج صدم کم میکنم. درضمن بعداز دیدن سریال هیلر بازی جی چانگ ووک به دلم نشست و سعی کردم بازیش رو اینجا خوب در نظر بگیرم
وگرنه اگه اینم در نظر بگیرم که از بازی جی چانگ ووک خوشم نیومد باید نمره نه رو بهش بدم

سلام بازیگر نقش تنکشی کیه و دیگه کجا بازی کرده؟ ممنون میشم جواب بدین هر چی سرچ کردم نتونستم پیدا کنم

کیم جونگ هیون
من فقط ملکه سوندوک رو ازش دیدم

سلام من همون دریام که بالاتر پیام دادم اون موقع اوایلشو دیدم منم با نظرت موافقم تا قسمت ۲۵ خیلی قشنگ بود بعدش مسخره شد خوشم نیومد همش درگیر جنگ و سیاست شدن بعدشم همشون یکی یکی مردن خیلی تعریفشو شنیده بودم گفتم ببینم که نظر من اینه😀  واقعا اوایلش خیلی قشنگ بود همش میخواستم برم ادامشو ببینم😍😆 نمیدونم حالا شاید بقیه نظرشون فرق کنه من که زیاد خوشم 😁

سلام، بله می شناسمت
آره منم اون اوایلش خیلی خوشم. طوری که حاضر بودم یه روزه همه ی قسمت هاشو ببینم. ولی دیگه کم کم تم عاشقانه سقوط کرد و سیاست ها جاشو گرفت که فک کنم سریال افت ریتم داشت. 

اصلا سریالش خوب نبود

خیلی خیلی تلخ بود

و مردن ماها وحشتناک و واقعا آسیب زننده به روح بود

چه لزومی داشت اینهمه با این بچه، بی رحم و سرد و تند باشن؟

با خشونت تمام همه چیز بچه رو ازش گرفتن و بچه مریضو تنها بیرون کردن

نه بهش سر زد نه دکتر فرستاد

بعد هم اونطوری مرد

اینجای سناریو خیلی بی منطق و غیرطبیعی و بسیار بد و دارای باگ فاحش بود

بجای اونهمه صحنه های تکراری غش کردن امپراطور واسه نیانگ، یهکم رو این قسمت کار میکردن!

منم زیاد از سریال خوشم نیومد. کلا با مزاج من سازگار نیست

 من فکر میکنم که تال تال برادر زاده بایانه و هرکی به سریال ملکه توهین کنه به ضررش تموم  میشه 

یه سوال داشتم اینجا تو کامنت های دوستان خوندم امپراطور جایزه بهترین بازیگر مرد رو گرفته ولی من دو تا جایزده دیدم یه تاپ اکسلنس یه اکلنس. تاپ مال وانگ یو بود اکسلنس مال امپراطور؟

حالا یعنی من اشتباه کردم؟

جی چانگ ووک (امپراطور) نامزد تاپ اکسلنس شده و جو جین مو (وانگ یو) هم یه بار نامزد تاپ شده و یه بارهم برنده تاپ.

ولی الان باز چک کردم جفتشون برنده شدن تو قسمت اواردز ویکی پیدیا نوشته

به جز نامزد شدن ها

وانانگ یو تاپ اکسلنسه اون یکی اکسلنس خالی گرفته

میدونم گلم، منم توی ویکی پدیا چک کردم. جی چانگ ووک توی هفتمین جوایز درام کره برای تاپ اکسلنس نامزد شده و توی سومین جایزه ستاره APAN نامزد اکسلنس خالی شده

سلام وقت بخیر 🌹

من احساس میکنم جوی که ایجاد شده به گونه ای هست که شما ارزش جنگیدن برای ارزش ها رو نمیبینید، شما سختی کشیدن و فداکاری های شخصیت هارو نمیبینید فقط با افت ریتم سریال مخصوصا عاشقانه اش دارید، ارزش سریال ملکه کی به عاشقانه بودنش نیست برید تاریخ رو بخونید ملکه کی اسطوره ی صبر و مقاومت بردباری و استقامت و هوش بوده.

در رابطه با سریال هم بهتره بگم واقعا بازی همه خوب بوده، شما وقتی شخصیتی رو بخاطر ویژگی های بدش دوست ندارید دلیل نمیشه بازی شو زیر سوال ببرید، همین که شما از لوس بودن و ساده بودن طغون بدتون اومده دقیقا نقطه ی عطف این بازیگر توانمنده!

خسته نباشید ممنونم

سلام. خوش اومدین
دیگه هرکسی یه نظر خاصی درباره هر سریالی داره. ولی من همه ی سکانس های سریال رو دوست داشتم فقط از این راضی نبودم که سونگ نیانگ به وانگ یو نرسید واسه همین از عاشقانه‌ش خوشم نمیاد
سپاسگذارم

از شخصیت امپراطور بدم میاد ناسلامتی پادشاه یه مملکته هی زرتو زرت غش میکنه😑😑

يكشنبه ۱۴ آذر ۰۰ , ۰۹:۱۳ دخی کیپاپر و کیدرامر(دخی میراپرمرم)(دیگه میراکولر نیستم)

وانگ یو این سریال همون وانگ یو تو عاشقان ماه؟(شخصیتش نه بازیگرش)

نه، اونها دوتا شخصیت جدا در دوره های زمانی متفاوت بودن
يكشنبه ۱۴ آذر ۰۰ , ۱۴:۵۸ دخی کیپاپر و کیدرامر(دخی میراپرمرم)(دیگه میراکولر نیستم)

من عاشق سریالاییم که اشکمو در میارن با وجود اینکه خیلی احساساتیم و راحت به گریه میوفتم

برعکس من از این جور سریالا خیلی بدم میاد
چهارشنبه ۲۴ آذر ۰۰ , ۰۹:۵۱ دخی کیدرامر و کیپاپر(دخی میراپرمرم)

 

من به سریال ۷ نمره میدم به نظرم میتونست قشنگتر باشه

يكشنبه ۲۸ آذر ۰۰ , ۲۱:۰۷ دخی کیپاپر و کیدرامر

مغزم سوت کشید از بعضی تئوری های بی سر و ته

طرف گفته تال تال عاشق ملکه کیه چون ازش حمایت میکنه

بعدم با دلایل مسخره میگن گابی تو گلی در زندان همون یون سنگ تو جواهری در قصر

 

سلام اولا تو سریال ملکه کی خیلی تحریف شده ملکه کی فقط زنه توگونه.....شخصیت وانگ یو کلا خیالیه خلاقیته نویسندس.....دوما سریال زیبایی بود آنا ضعف زیاد داشت ملکه کی خاست بره کسی که باعث قتل پدرش شده رو بکشه آنا ازش بچه دار شد و زنش شد و بهش وافادر موند...ماها و وانگ یو سرنوشتشدن دردناک رود واقعا دلم به درد اومد

دیگه توی هر سریال تاریخی قطعا تغییراتی وجود دارن. این تغییرات صرفا برای جذابی سریال هستن. هرچند که من واقعا سریال ملکه کی رو دوست نداشتم
دقیقا. تنها شخصیت هایی که توی ملکه کی دوست داشتم ماها و وانگ یو بودن و واقعا برای مرگ وانگ یو گریه کردم

من هنوز سریال رو ندیدم . یه سوال داشتم . تاناشیری بچه ی وانگ یو و سونگ نیانگ رو به عنوان بچش معرفی می‌کنه ؟

بله

تنها سریالی هست که ارزش چندبار دیدن رو داره. چون طریقه سیاست رو آموزش میده اینکه یه برده چطور تونست ملکه شه

دقیقا منم باهات موافقم

 

سلام میخواستم بدونم که ایا تال تال عاشق ملکه کی بود؟

سلام، احتمالا بود. وگرنه چرا باید بهش کمک کنه و جلوی بایان وایسه.....

سلام، متاسفانه در طول سال سریالهایی کثیری از کشورهایی میبینیم که الحق بسیار خوب ساخته شده اند ، هیچکدام از این کشور عظمت تاریخ ایران را ندارد ،کافیست فقط وارد شاهنامه شویم و داستانهای مهیج از تاریخ ایران را بخوانیم و صدها کتاب و ممنون دیگر که از داستان راستان ایران که امپراطور بزرگ بود را ببینیم ،  ایکاش یک نفر پیدا میشد از اتفافاقات تاثیر گذار تاریخ ایران یک سریال درست میکرد ، متاسفم که کشورهایی که سوابق تاریخی ایران را ندارند با ساختگی و گاهی با تخیل داستانهایی از کشورشان میسازند که میلیونها بیننده دارد ، چرا در ایران یک سریال از تاریخ ایران و مردان بزرگ که در تاریخ دنیآ مشهورند سریال نمی سازند،  در کجا دنیا و در کدام نوشتها سوینگ را خواندیم اما از رستم ، تهمینه و سراب و پادشاهان هخامنشی و کوروش و..... اگر در کشور دیگر برای همه شناخته شده اند یک سریال از این بزرگان تاریخ که عمده اش از سرزمین پارس هستند ساخته نمیشود،  چرا من ایرانی باید وقت بگذارم و اتفاقات ساختگی دیگر کشورها را ببینم چرا حوادث واقعی و آموزنده کشور من سریال نشود ، عجیب است ، 

سلام
چیزی که گفتید واقعا حای تاسف داره و کاملا حرفاتون رو قبول دارم. اونجوری که کشورهای دیگه به تاریخشون اهمیت میدن، ایران به تاریخش اهمیت نمیده 😑

آره منم کاملاً موافقم اگه سریال تاریخی خوب و خوش ساخت و جذاب و گیرا تو کشورمون ساخته میشد خیلی خوب بود... دیگه ما دانش آموزا علاقه مون به درس تاریخ بیشتر میشد و بهتر یاد می‌گرفتیم و تاریخ فقط تو دست مون نمیگرفتیم که حفظ کنیم و نمره بگیریم و تجدید نشیم تاریخ میخوندیم که یاد بگیریم... ما داریم تو کشوری زندگی میکنیم که خیلی منابع و ثروت داره اما از خیلی از جهات فقیر و بدبختیم! واقعا حق مون نیست که این همه سختی بکشن مردم مون... تو صنعت سریال سازی هم ضعیفیم! یه دونه ستایش ساختیم از سال ۸۹ داره پخش میشه!😂😂

من هم ابتدا سریال را خیلی دوست داشتم و خیلی دوست داشتم هر قسمت که میگذره سونگ یانگ به وانگ یو نزدیک بشه یا هر لحظه دوست داشتم متوجه پسرش بشه ... از زمانی که سونگ یانگ به امپراتور روی خوش نشان داد دیگه سریال برام جداب نبود قبلش هم فکر میکردم کارگردان حس تماشاگر را درک میکنه و دوست داره که سونگ یانگ به وانگ یو نزدیک بشه ولی متاسفانه درست کاری را کرد که تماشاگر نمیخواست

دقیقا

سلام وقت بخیر من خیلی میگردم ولی یه منبع درست و معتبر میخوام برای تحقیق و خوندن راجب این سلسله اگر میشناسید ممنون میشم لطف کنید معرفی کنید🙏🏻

سلام
راستش فک نکنم اطلاعات خوبی تو منابع فارسی راجع به این سلسله باشه، منابع انگلیسی بهتر اند
تو ویکی پدیا انگلیسی  اطلاعات خوبی هست، مثلا اینجا درباره تاگون تیمورخان نوشته شده، و اینجا هم راجع به سلسله یوآن نوشته شده

درودوخسته نباشید دیگه تاریخ اینجور بوده منم ازکشته شدن بازیگران اصلی خیلی ناراحت شدم تنها سریال و فیلمی بودکه من بیشترازدوبار ازاول تااخردیدمش من هیچوقت فیلم و خصوصا سریال نمیبینم اما این تنها سریالی بود که بیشترازدوبار ازاول تااخر دیدم تحت تاثیر قرارگرفتم. واقعا عالی بود وارزش دیدن داشت

خوش اومدین
..... :)

خب نقد رو خوندم. تنها چیزی که با شما موافق هستم  فقط سه چیزه.   وقتی سونگ نیانگ  شخصیت منفی شد و سلطه گر شد یعنی هیچ فرقی با ال تیمور  نکرده و هیچ تأثیری نگذاشته  و  تعداد قسمت های سریال خیلیی طولانیة و ملکة مادر وقتی مهربون بود اخرش ماها رو بزرگ میکنه    و همچنین  تاناشیری  وقتی اعدامش کردن ... 

اما بقیه نقد رو قبول ندارم  ، چرا؟ 

چون  این فیلمه هر چی که باشه هم باید بدونیم که فیلم هست  برنابر این نباید توقع داشته باشیم  تمام صحنه های واقعی و تلخ و برای بیننده ها  نمایش کنند  ، همیشه واقعیت تلخ و خیلی ازار دهندس  همینجوریش هم تو از سریال خوشت نیامده چه برسه اگه کل اتفاقات بدو. نشون بدن  که اصلا تا اخر هم دنبالش نمیکنی :-) انیوو 

خوش اومدی
مرسی از خوندن نقد. قطعا هرکسی از یه زاویه متفاوت به سریال نگاه میکنه. قسمت های طولانی و چندین بار عوض شدن نقش های منفی کلا نقطه ضعف سریال بودن. نویسنده میتونست بیشتر روی این جنبه ها کار کنه ولی ترجیح داد سریال رو طولانی بسازه
منم قبول دارم تاریخ تلخه ولی ملکه کی از همون قسمت های اولشم نشون داد که سریال تلخیه و وقایع تاریخ رو نشون میده. از همون جایی که سونگ نیانگ و وانگ یو جدا شدن، معلوم بود غمگینه پس چرا نباید انتظار داشته باشم تلخی های تاریخ رو توش ببینم؟

نقد نسبتا خوبی بود اما یه چند تا چیز رو باید بهتون بگم : 

۱ - بازی بازیگر امپراتور واقعا بد نبود . اون به بهترین شکل ممکن تونسته بود یه ولیهد ) بعدا امپراطور ) کم سن ، ترسو و کسی که بخاطر نخست وزیر هیچ قدرتی نداره رو نشون بده . 

۲ - خواهر زاده ( شایدم برادرزاده ) بایان ، همون بایان خوتوق ( ملکه دوم ) ، از همون اول هم بد و بیرحم بود و ربطی به خود بایان و رفتار امپراطور نداشت . تال تال هم که بیشتر از هر کسی اونو میشناخت بهش گفت که از همون بچگی بیرحم ، قوی و گستاخ بوده و یه پرنده رو بخاطر اواز خوندن تیکه تیکه کرده . 

۳ - علت کمک تال تال به ملکه کی ، عشق نبوده . حالا یذره امکان اینکه تال تال عاشقش شده بوده هست ( که بازم معلوم نیس ) ، اما تال تال دو دلیل برا اینکارش داشت : 

- فهمیده بود عموش قدرت طلب و مثل ال تیمور شده و نمیخواست که عموش به اینکارای کثیفش ادامه بده . حتی خود بایان هم قبلا از تال تال خواسته بود که اگه روزی مثل ال تیمور مست قدرت شد ، تال تال دست از همکاری باهاش بکشه و اونو بُکشه . 

- تال تال هم عاقل بود هم عادل برا همین تحمل حماقت و بی عدالتی رو نداشت و امیدوار حداقل کی نیانگ جلوی ملکه مادر و عموش رو بگیره ( اگه به رفتارا و حرفای تال تال تو اون مواقع فیلم توجه کنید میفهمید )

۴ - تاناشیری یه عقده و وسواس روحی ( به قول بانو سوه و یون ) داشت و اونقدر دلش میخواست بچه دار شه که باورش شده بود ماها پسرشه و خب به طور عادی هر مادری عاشق بچشه . بر علاوه ، تاناشیری نه تنها به خاطر عشقش به ماها به ملکه مادر و نیانگ التماس میکرد ، بلکه همچنین دلش میخواست یکی انتقام سختشون رو بگیره و راهشونو ادامه بده . پس کاملا منطقیه .

مرسی از کم و کاستی هایی که گفتی
راستش جی چانگ ووک خیلی خیلی طرفدار داره ولی من بازیش به دلم نمی شینه و کلا فنش نیستم. حالا هرکسی نظری راجع بهش داره و نظر شما محترمه
.....

راستی توی قسمت بررسی تال تال یادتون رفت به دانش و عقلش اشاره کنید 

همین دیگه

به نقد اضافه اش میکنم

ممنون بابت احترامتون نسبت به کامنت های من 🙏

وظیفه ست

ممنون بابت مطالب خوبتون

داستان سریال و بازی ها بسیار جذاب است ولی در ساخت سناریوی ذهنی نویسنده اغراق زیاد شده منظور اینکه بار احساسی داستان بیشتر به دلت چنگ می ندازه و این شیوه مناسبی نیست میتونم بگم نویسنده آنقدر اغراق کرده که کم مونده خواجه ها عاشق سونگ یانگ بشن. 

وجود مربع عشقی که سه ضلع آن وانگ یونگ و توبونگ و تنکشی است اغراق است

اینکه شخصیت وانگ یو که انقدر تعصب و نگرانی روی سونگ یانگ داشت گذاشتش، و رفت در صورتیکه میدونست سونگ یانگ دشمن زیاد داره بعید بود با دو قطره اشک و نگاه هی پشت سرش راضی به رفتن بشه 

مورد بعدی در بچه دار شدن سونگ یانگ از وانگ یو است که با سختی بچه رو حمل میکنه با سختی خودش به تنهایی می زاد حالا با اونهمه ضربه دو بجه نپل و سالم میاد میگیم باشه اشکال نداره بعد از سخره میفته اونوقت میان می برنش😐 بعد میفته دست تاناشیری ( که صحنه دعای تاناشیری جلوی مجسمه بودا در شب ارزوها و وجود وانگ یو در آنجا معنای سرنوشت را به بیننده یادآوری می کند) بچه ای که در آخر با اینهمه زحمت مثل اینکه می میره ( ندیدم و دلیلش رو میگم که چرا ندیدم) و پدری که هیچ وقت از وجودش مطلع نمیشه....  خب سوال اینکه چرا اصلا تو داستان اومد؟ 

می خواستن از سونگ یانگ شخصیتی قوی و شجاع و منتقم درست کنن در صورتیکه نیاز نبود چون سونگ یانگ اتفاقا تا قسمت 20 داشت خوب پیش می رفت اما مشکل اینجاست که نویسندگان برای رساندن داستان خود به داستان واقعی از گذرهای سختی عبور می کنند که ممکن است پیامدهای خوبی برای تماشاگر نداشته باشد. 

چرا که افرادیکه تحت تاثیر علاقه و عشق وانگ یو و سونگ یانگ بودن که در واقع از کودکی شکل گرفته بود دچار دلزدگی و شک میشند و ادامه دیدن داستان برایشان سخت است. 

شخصا تا قسمت 22 رو دنبال کردم اما دیگه نتونستم ادامه خوب رو داشته باشم منکه هر قسمت رو چندبار می دیدم به یکباره فقط تند تند می زدم جلو و بعدش هم منصرف شدم... 

نویسنده میتوانست پایان بهتری برای رابطه وانگ یو با یانگ را رغم بزند نیاز به اینهمه سوز نبود

شخصا دوست داشتم وانگ با سونک یانک می موند و از شخصیت پادشاه خوشم نمیومد اما تغییراتی میشد این ازدواج سونگ یانگ با تبونگ و تغیرات را راحت تر پذیرفت و نگاه کرد. 

قرار نیست اثری آنقدر جذاب باشد تا همه راضی باشند اما اغراق ها به اندازه کاستی ها ضربه زننده هستند که می توانند در یک اثر حرفه ای با بازی های درخشان به خصوص شاه یوان که بسیار زیبا بازی کرده بود، نمایان شود

خوش اودین
کاملا همه حرفاتو راجب این سریال قبول دارم
واقعا نویسنده برای پر مخاطب کردن سریال اومده بود از عناصری استفاد کرده بود که بیشتر بیننده رو دلزده میکرد
بزرگترین مشکل من با سریال عشق وانگ یو و سونگ نیانگه. هنوزم نفهمیدم نویسنده برای چی عشقشونو اول سریال نشون داد تا ما باهاشون خوی بگیریم وقتیکه قرار نیست باهم باشن و به قول شما دچار دلزدگی میشیم
یا همون پسرشون. اولا وجودش توی سریال هیچ تاثیری نداشت دوما عشق غمگین وانگ یو و سونگ نیانگ رو برامون مرور میکرد که واقعا ازش بدم می اومد

سلام

نقدتون خیلی کامل و خوب بود . متشکرم و واقعا استفاده کردم. سریالو دیدم . خیلی دوست داشتم و زیبا بود. من که خیلی خوشم اومد. اصولا فیلم های با ریشه تاریخی و داستان حقیقی رو بیشتر دوست دارم . با اینکه غمناک بود و گوله گوله اشک ریختم اما بازم خیلی دوستش دارم البته کمدیهای قشنگش هم کمک کرد توی نقاط غمگینش دق مرگ نشی. از اون سریالاس که بارها خواهم دید. بنظرمن بازی جی چانگ ووک بعنوان امپراتور یوان چیزی فراتر از خوب بود. قشنگ یه شخصیت ترسو و عاشق رو به تصویر کشیده بود. عشقش رو که به ملکه نثار میکرد با تمام وجود حس میکردم . 

افرین. چه قدر قشنگ وقت میذاری سریال نقد میکنی. 

قسمت اخر سریال ملکه کی، سلسله یوان و ملکه کی و شوهرش و همشون سرنگون شدند. 

من هم ولی از قسمت اخرش خوشم اومد. هرچند که من هم مثل تو زیاد از این سریال خوشم نیومده. 

مورخ ها میگن ملکه کی چون دنبال قدرت بیشتر بوده و از مخالف هاش انتقام میگرفته، باعث شده تو دربار یوان درگیری داخلی به وجود بیاد و در نتیجه یوان ضعیف شه و فرصت برای قیام چینی ها علیه مغولان و سقوط سلسله یوان فراهم شه. من از ملکه کی به خاطر این کارش خوشم میاد. چون سلسله یوان رو ضعیف کرد. 

من از سلسله یوان بدم میاد. چون مغول ها وقتی چین رو گرفتند و زیر سلطه خودشون بردند، سلسله یوان رو به وجود اوردند و پادشاهان یوان مغول هایی بودند که بر چین حکومت میکردند. مغول ها ظلم های زیادی به چینی ها، کره ای ها، هندی ها، ایرانی ها و کلا همه مردمی که زیر سلطه بردنشون کردند. وقتی سلسله یوان گرفتار درگیری داخلی شد، چینی ها قیام دستار قرمزها رو به رهبری ژو یوان زانگ کردند. این قیام پیروز شد و سلسله یوان سقوط کرد و چین از سلطه مغول ها نجات پیدا کرد و سلسله مینگ اغاز شد. به نظر من ژو یوان زانگ یک قهرمان واقعی و بزرگه. ولی تو این سریال نشونش ندادند. (این هایی که نوشتم تو تاریخ چین هست که خوندم.) 

راستش شیما جان با نظرت در مورد این سریال کاملا موافقم 👍 چیزی که تو این سریال خیلی آزاردهنده ست تعداد قسمت های زیادشه و کش دادن بیش از حد نویسنده جوری که 50 ساعت از عمرت باید بذاری پای دیدنش... مثلث عشقی سریال به شدت آزار دهنده ست... من خودم از مثلث عشقی متنفرم و برام نه تنها جذابیتی نداره بلکه باعث میشه از سریال متنفر بشم! مثل سریال زیبای حقیقی!...

شخصیت وانگ یو تو این سریال یه شخصیت کاملا تخیلی و ساخته ذهن نویسنده ست!.. اصلا وانگ یویی نبوده که بخواد با ملکه کی رابطه داشته باشه ازش بچه داشته باشه:)):((( 

شخصیت وانگ یو تو تاریخ پادشاه جونگ هیه بوده که اصلا شخصیتش با وانگ یو زمین تا آسمون فرق داشته و یکی از مستبد درین پادشاهان کره بوده که به فکر خوش گذرانی و عیاشی و مورد تجاوز جنسی قرار دادن زنان مملکتش بوده و براش فرقی نداشته از یه شاهزاده تا یه آدم عادی فقط دنبال این بوده نیاز جنسی خودش رو از راه خلاف برطرف کنه:((( و این شخص هم هیچ رابطه ای با ملکه کی نداشته ...

 

در کل ملکه کی بیشتر تخیلیه و خود سازندگانش هم گفتن فقط میخواستن یه داستان پر طرفدار رو روایت کنن:)))

 

به نظر من واژه شاهکار واسه این سریال زیادیه:)))

 

در کل باز هم منتظر نقد هات هستم😅😉😍🥰🤩💗😘

آره واقعا این سریال یه جورایی الکی معروف شده. اولا قسمت های زیادش کلا خیلی رو مخه و همینطور مثلث عشقی که من میخواستم ملکه کی به وانگ یو برسه.ولی به قول خودت وانگ یو اصلا با ملکه کی رابطه نداشته توی تاریخی برای همین جدایی این دوتا توی سریال و رفتن ملکه کی بن سمت امپراطور یوان بدترین تصمیم نویسنده بود
منم از مثلث عشقی متنفرم چون همیشه به نقشهای دوم بی انصافی مبشه و کارگردانهای کره ای هم انگار عادت دارن نقش دوم مظلوم گیر بیارن
به هرحال نه تنها ملکه کی خیلی سریالهای دیگه ای هستن که الکی و بیخود معروف شدن درحالیکه اصلا لیاقتش هم نداشتن

کلمه ی نقد یکم برام دست نیافتنی شده مهسا جونم. این روزا از بس درگیرم که وقت نمیکنم به خودمم برسم 😭🥺

البته اسم پادشاه چونگ هیه بوده 😂 اشتباه نوشتم 😂

از اسم های کره ای خوشم نمیاد 😂 همش کیم ، جونگ ، هان ، سو و... صد رحمت به اسم های خودمون😂❤️

راستی تو یه سایت های دیدم که گفته بودن سریال شهرزاد رو از ملکه کی کپی کردن ولی به عنوان کسی که هر دوتا سریال هم نصفه نیمه دیدم این دوتا سریال هیچ شباهتی بهم ندارن... ملکه کی سیاسی جنگی ماجراجویانه ولی شهرزاد بیشتر عاشقانه ست و عاشقانه اش هم خیلی بهتر از ملکه کی!... 

شهرزاد یکی از بهترین سریال های ایرانی که من فکر میکنم نه از ترکیه ای ها کپی برداری کردن نه کره ای ها... واقعا از دیدن سریال شهرزاد لذت میبرم 💜

واقعا برام سواله چجوری میگن شهرزاد رو از روی ملکه کس کپی کردن ؟! 😑🤔
آخه نه داستان هاشون یکیه، نه ژانرشون و اصلا هیچیشون بهم شباهت نداره
شهرزاد از معدود سریال های ایرانیه که خوش ساخته و واقعا لیاقتش از خیلی از سریالهای دیگه بالاتره. فقط حیف که توی کشوری مثل ایران ساخته شده و اونجور که باید در سطح جهانی معروف نشده

امیدوارم درگیری هات تموم بشه 😘😘😘😍😍😍

منم درگیری های خودمو دارم😭😂❤️

مرسی عزیزم
منم واسه تو امیدوارم 
شنبه ۲۲ بهمن ۰۱ , ۱۰:۴۴ دختر دهه هشتادی

بله به نظر من هم شهرزاد بهترین سریال ایرانیه..

از بعضی سریالای آبدوغ خیاری مثل دل و گیسو یه سروگردن بالاتر بود😅

 

اره واقعا، من سریال نمایش خانگی ایرانی زیاد دیدم ولی به حرئت میگم هیچکدومشون به پای شهرزاد نرسیدن
حتی همین سریال جیران که ساخته خود کارگردان شهرزاده و بیشتر بازیگران شهرزاد توش هستن

البته به نظر من ژانر شهرزاد و ملکه کی بهم شباهت داره هر دو درام و عاشقانه ست^^

و شاید بعضی شخصیت های سریال ها شبیه هم باشن مثلا نفش شیرین نو شهرزاد شبیه به نقش تانا شیری هستش ولی همه اینا بخاطر اینکه هر دو سریال مثلث عشقی دارن و هر دو سریال زن محور هستن و نقش اصلی سریال یک زن شجاع و نترس هستش^^ 

ولی اینکه بگیم شهرزاد از ملکه کی کپی شده بی انصافیه...!!!

تو شهرزاد ترانه علیدوستی و شهاب حسینی یک سکانس بغل هم با هم نداشتن ولی عاشقانه شون برام خیلی دلنشین تر بود تا ملکه کی که ها جی وون که هم با نقش اول مرد کلی سکانس عاشقانه داشت هم با نقش دوم مرد.....!!!

من خودم حقیقتا سر سریال ملکه کی نه طرفدار جو جین مو بودم نه جی چانگ ووک! و این نشان از ضعیف بودن ژانر عاشقانه ست که من با هیچ کدوم از عاشقانه ها نتونستم ارتباط برقرار کنم... ولی سر شهرزاد طرفدار نقش شهاب حسینی شدم و این یعنی شهرزاد تو ژانر عاشقانه قوی تر بدون هیچ صحنه ای...

والا راستش من اینو زیاد قبول ندارم 😊 درسته ژانرشون یکیه ولی آخه تاریخشون مال یه کشور نیست و تاریخ دوتا کشور مختلف رو داره نشون میده. حتی ملکه کی مال چندین سال قبله ولی شهرزاد مال قرن معاصره
حالا شاید به خاطر زن محور بودنش گفتن بهم شبیهن ولی خیلی بی انصافیه که میگن شهرزاد کپی شده از روی ملکه کی
واقعا حرف دل منو زدی. سریال اگه داستان قوی داشته باشه و عالی باشه هیچ نیازی به صحنه های کیس و بغل نداره، همینجوری میتونه یه حس عاشقانه عالی ایجاد کنه. البته منظورم از این حرف این نیست که کلا کیس و بغل نباشه خوبه، منظورم اینه سریال های قوی برای جذب مخاطب روی صحنه کیس و بغل زوم نمیکنه و تمرکزش بیشتر روی چیزای دیگه ست

من رو نقش تال تال کراش زدم خیلی باهوش و دانا و جذاب و صلح طلب بود.

احساس میکنم تال تال ملکه کی رو دوست داشته چون همش براش فداکاری می‌کرده میشه بگین دیگه او چه فیلم هابیت بازی کرده مرسی.

 

 

 

برخلاف نظر اکثرتون از اولش هم دوست داشتم سونگ نیانگ با امپراتور باشه که در آخر هم همینجور شد.به شخصه از وانگ یو خیلی خوشم نمی اومد شایدم بخاطر چهره جذاب و بازی فوق‌العاده ووک بوده...و اینکه از محدود سریال هاییه که دوستدارم بازم نگاه کنم انقد که قشنگ بود.وقتی شروع به دیدنش کردم ۱۵ قسمتشو بکوب نگاه کردم...عاشقته های جذابی هم داشت دقیقا مثلا سریال عاشقان ماه...کاش انقد غمگین نبودن ولی درکل از نظر من بی نظیر بود🦋🤍

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan