نقد سریال دهن لق

امروز نقد سریال دهن لق big mouth رو براتون آوردم. سریالی که در سال 2022 خیلی معروف و پرطرفدار شد و تونست ریتینگ بالایی رو چه در کره و چه در سراسر جهان بدست بیاره.

داستان سریالی درباره وکیلی به اسم پارک پانگ هو ئه که هیچکدوم از پرونده هاش رو نبرده و بین مردم به لاف زن معروفه. حالا این وکیل دست و پا چلفتی به طور اتفاقی با خلافکار بزرگ کره، موش بزرگ اشتباه گرفته میشه و به زندان می افته. زن پارک چانگ هو، گو می هو که یه پرستاره سعی میکنه شوهرش رو از این اتهام مبرا کنه.

خب قبل از همه چی دوست دارم به اسم سریال بپردازم. اسم خلافکار سریال big mouse ئه و اسم مستعار پارک چانگ هو big mouth بود. از نظر تلفظ شبیه هم هستن. ولی در واقع معانی جداگانه ای دارن.

همونطور که میدونید ژانر این سریال معمایی هست و یکی از بزرگترین معماهای سریال این بود که بیگ موس واقعی کیه؟ در طول سریال حدس های زیادی میزدیم و اونقدر ذهنمون درگیر شده بود که به همه ی نقش ها چه فرعی چه اصلی، شک داشتیم. بیشترین هیجان سریال به خاطر همین معما بود. ولی حتی بعداز اینکه بیگ موس مشخص شد سریال بازهم هیجان خودش رو حفظ کرد و توی اوج موند. معماها و رازهای زیادی به وجود اومدن که مانع از افت ریتم سریال شدن.

نکته ی بعدی بازی عالی و دیدنی لی جونگ سوک بود. من اولین بار توی آهنگ مرگ دیدمش و از اون جا به بعد فنش شدم. توی این سریال هم سنگ تموم گذاشت و ترکوند. اون گریه هاش، نگاه های بغض دارش، خنده های پر معنیش و عشقش به زنش که برای محافظت ازش دست به هر کاری میزد، حقا که دیدنی بودند.

و همینطور ایم یونا که مهارت بازیگریش رو ثابت کرد.. چقدر خوب نقش یه زن عاشق رو بازی کرد که برای مبرا کردن شوهرش پابه هر خطری میذاشت.

نکته ی بعد اینکه در طول سریال سوال های زیادی وجود داشتن که هنوز هم بی جواب موندن.

از جمله اینکه توی آزمایشگاه مخفی بیمارستان چی بود؟

پسر اوروشین که توی سریال اسمی ازش اومد چیشد؟ چرا نشونش ندادن؟

*اسپویل

و اینکه به این کار ندارم چرا می هو مرد چون پایین مفصل درباره اش گفتم ولی اون زندانیه که سرطان خون داشت کلی طول کشید تا بمیره ولی می هو بعد چند روز مرد و بدتر از همه اینکه چوی دو ها درجا مرد. آخه این دیگه چه منطقیه؟ خو همشون که سرطان خون داشتن

*پایان اسپویل

هرچند اول سریال نوشته بودن این سریال تخیلیه و واقعیت نداره ولی شخصیت های این سریال رو میتونیم توی واقعیت هم ببینیم. مثلا وقتی که اون وی آی پی ها از دادگاه تبرئه میشدن یا شخصیت چوی دو ها که کارهای کثیفی انجام میداد و کلی آدم قربانی میشدن و ککش هم نمیگزید.

و واسه پایان فقط این جمله رو واسه کسایی که سریال رو ندیدن میگم و بقیه اش اسپویله. همونطور که گفتم این سریال ممکنه در دنیای واقعی هم اتفاق بیفته پس نباید انتظار داشته باشیم در آخر حق به حق دار برسه و عدالت برقرار بشه. 

بقیه اش اسپویله

*اسپویل

گویا نویسنده دوتا پایان برای سریال در نظر گرفته بود ولی یهویی نظرش عوض شد و پایان رو تغییر داد. وایه همین کل ماجراهای سریال رو توی 15 دقیقه آخر جمع کرد.

اصلا مرگ چوی دو ها خوب نبود. اون باید خیلی بیشتر از این زجر میکشید و با درد و رنج می مرد.

بدتر از همه مرگ می هو بود. این همه شخصیت توی سریال وجود داشتن چرا فقط باید می هو می مرد؟ چرا فقط اون اضافی بود؟ اصلا اوکی اون مرد ولی چرا چانگ هنو هیچ حسی نداشت؟ شوهری که توی زندان خودشو به آب و آتیش میزد تا زنش آسیبی نبینه، حالا اینجوری با مرگ زنش برخورد میکنه. واقعا با عقل جور در نمیاد.

*پایان اسپویل

در آخر میگم این سریال واقعا هیجان خاصی داره ولی انتظار چندانی نباید از قسمت آخر داشت. اگه قسمت آخر رو از سریال حذف کنیم یه شاهکار عالی میشه ولی در کل من نمره 8 رو به سریال میدم.

نظرتون راجب این سریال چیه؟

نقد بعدی، نقد سریال شادی

زندگی در تاریخ...ایران...کره

دلیل طول کشیدن مرگ پسره این بود که اون لباس وماسک وایناداشت اما میهو هیچی نداشت و اینکه شهردار تواون اب شناکرده بود وازش کلی خورده بود خیلی فرق داره باکسی که فقط اب روش پاشیده شده

درست میگی ولی دیگه شهردار خیلی سریع مرد

خدا قوت از خوندن نقد لذت بردم🥰😍

نمیدونم چرا این کره ای ها پایان سریال هاشون مشکل داره انگار خیلی وقت ها نمیتونن خوب جمع کنن همه چی قاطی پاتی میشه🤪 یا خیلی آبکی تموم میکنن یا اینطوری😜😅😂

این سریال هم بیشتر اکشن پلیسی جنایی حقوقی ایناست نمیشه انتظار زیادی از عاشقانه اش داشت!..😐 دیگه نویسنده پایان سریال اینطوری نوشته که یونا بیچاره بمیره و شوهرش هم خیلی سرد برخورد کنه😒😅

شیما نظرت راجب سریال سلول های یومی چیه؟ 😅 من خیلی این سریال دوست دارم خیلی خوبه🥰🥰🥰😍😍😍

مرسی عزیزم
کلا کره ای ها توی پایان بندی مشکل دارن و هیچوقت هم نمیخوان این عیبشون رو اصلاح کنن 😐
اره بیشتر اکشن بود ولی واقعا روی عاشقانه هم مانور داده بود برای همین انتظار بیننده ها رفت بالا از پایان خوب
راستش اونجا کیم گو ایون رو دوست ندارم و داستانش هم به دلم نمی نشینه. به خصوص که فصل سه هم داره و انگار قراره کش بیاد و یه حسی بهم میگه قراره چرت تموم بشه
مگه تو نگاش میکنی؟

هععییی مهسا نمیدونم چیه چند وقتیه حوصله فعالیت نه تو بیان نه تو نماشا رو ندارم. الان یه میکس از شادی درست کردم حوصله ندارم اپ کنم و نقدش هم مونده رو دستم نمیتونم تمومش کنم 😭😭 به نظرت چیکار کنم؟

ای کاش این عیب را اصلاح کنن!:)))

چون ما سریال می بینیم که به پایانش برسیم پایان هم خیلی مهمه..

دیگه نمیدونم چی بگم اگه این عیب رو درست نکنن دیگه ترجیح میدم سریال هاشون نبینم از سال ۲۰۱۴ یا شایدم قبل تر پایان سریال هاشون مشکل داشته و هنوزم که سال ۲۰۲۲ بیشتر سریال هاشون هم نتفلیکس میگیره یعنی نباید پیشرفت کنن؟!

در مورد سلول های یومی باهات موافقم ولی نمیشه منکر ایده فانتزی سلول های قشنگش شد😊 کلا خیلی کیوته من هنوز ندیدم تازه دارم دانلود میکنم ولی همینطوری که جلو زدم دیدم واقعا قشنگ بوده😄😚☺️ من وقتی فهمیدم سلول های یومی اثری از سازندگان دبلیو و خاطرات الحمرا هستش میخواستم نبینم مخصوصا که توی هر دو فصل دختره که همون کیم گو ایون باشه با دو نفر رل میزنه آخرش به هیچ کدوم نمیرسه با هردوشون بهم میزنه ولی با همه ی این حرفا بازم میگم سریالی ست شیرین و میخوام در آینده ببینمش..

 

نمیدونم چی بگم🥲🥲🥲 میخوای چند روز نماشا و بیان نیا بیرون برو و خوش بگذرون و با دوستات وقت بذار..

این روزا روزای خیلی سختیه بخاطر همین اغتشاش ها و مشکلات کشور و ... دیگه باید این روزا رو یه جوری بگذرونیم 😞😔😇

آره واقعا ای کاش
چون حدودا نصف سریال های کره ای حتی بیشتر این عیب رو دارن و پایان بندیشون آدم رو از سریال زده میکنه
آره قبول دارم ایده سلول ها یه ایده جدید توی کیدراماست و فکر نکنم تا حالا توی هیچ درامای بهش اشاره شده باشه. ولی دیگه واقعا پر از کلیشه ست

آره همین کارو میکنم. فعلا که کلا از فضای مجازی دور شدم. این روزا خیلی روزای سختیه و امیدوارم به سلامت از این دوران عبور کنیم.

البته این سریال از نتفلیکس پخش نشد ولی بودجه اش ۳۰ میلیارد وون بود و خب وقتی موج کره رو تو انواع و اقسام کشورها راه انداختن باید رو سریال هاشون و پایانش بیشتر کار کنن و وقت بذارن و همین طوری سر سری تمومش نکنن!!!

اوهوم

سریال ضعفای زیادی داشت من که نتونستم تا اخر ببینم.شیمی زوجش بعضی وقتا  خیلی دم دستی و کم عمق بود صرفا لب و دهن و خنده.بود احساسات عمیق نبود انتخاب بازیگر مرد اصلا خوب نبود. لی جونگ سوک صورت بیبی فیسش برا این نقش خوب نبود تو قسمت شش وقتی قرار شد زنش به زندان بیاد رفت خودشو اراسته کرد و تبدیل به یه بچه ی گوگولی شد از خفن بودن خبری نبود سکانس اومدنش با اون قیافه ی گوگولی در حالی که تعداد زیادی زندانی خفن پشت سرش قربان و رئیس رئیس میکردن خیلی مضحک بود انگار تعداد زیادی ادم خشن و خفن به یه پسر بچه میگفتن رئیس و این باعث خنده ی من شد حماقت شخصیت ها هم بود. دونقش اصلی شجاعت احمقانه ای داشتن و بعد هر قتل مستقیم میرفتن به قاتل میگفتن. ما میدونیم قاتل تویی این مسخره بود. سریال پراز معماهای درهم برهم و گیج بود تا دست اخر بیشترش بی جواب مون دلیلشم ضعف فیلمنامه بود اخر سریال هم که حسابی زد تو ذوق دوست داران سریال.  چهره ی لی جونگ سوک برا این نقش جذاب نبود. چشماش خیلی به هم نزدیکه و دماغش با عملی که کرده گوشه هاشو چسبونده به صورتش که ظاهرشو از ریخت انداخته. شیمیشم اصلا باور پذیر نبود تو دبلیو با هان هیوجو بهتر بود ولی خب هان هیوجو کلا با هر بازیگر مردی شیمی خوبی داره در کل بیشتر ببیننده ها فقط به خاطر اینکه بدونن موش بزرگ کی هست سریال رو دنبال میکردن بعصی هم از قسمت هشت خسته شدن وولش کردن. من دوسش نداشتم. 

سلام
نظرت برام کاملا محترمه ولی حقیقتا من با بعضی از حرفات مخالفم.
مثلا اینکه لی جونگ سوک برای این نقش مناسب نبود صرفا به خاطر صورت بیبی فیسش. اتفاقا به نظر من لی جونگ سوک اونقدر توی این سریال خفن ظاهر شد که همین من ببیننده رو تا آخر سریال میخکوب کرد. چون اون بازیگریه که از پس هر نقشی خوب بر میاد
ولی موافقم که گفتی شخصیتای اصلی حماقت احمقانه میکردن و به نقش منفی میگفتن میدونیم نو آدم بده ای. واقعا منم از این کار بدم نی اومد

در کل فقط خواستم منم نظرمو گفته باشم و امیدوارم ناراحت نشی

قسمتای اول این فیلم خیلی خیلییی جذبش شدم

ولی کم کم مخصوصا بعد از فهمیدن هویت بیگ ماوس واقعا دیگه جذابیت قبل و واسم نداشت.

میدونین توقع داشتم با فهمیدن هویت بیگ ماوس ب شدت برگامون بریزه ولی اونطو نبود یجورایی من از همون اول ب اون فالگیره شک داشتم و ضایع بود😂

فیلم قشنگی بود ولی کامل تموم نشد پایانشم زیاد خفن نبود انگار خود کارگردان گیج شده بوده تهش و چ کنه یهویی همچیو تو چند دیقه جمع کرده تمومش کرده😂💔

بنظر من فصل دو داره نمیدونم چرا ولی اخه خیلی سوالا بی پاسخ موند

موافقم برای نشون دادن بیگ موس زیادی طولش دادن ولی دیگه بعداز لو رفتن هویتش هم بازم جذابیت داشت به نظرم. فقط زیادی شک و ظن دادیم واسه همین مشخص شدن بیگ موس زیادی جذاب نبود
دقیقا خود نویسنده هم گیج شده بود نمیدونست چجوری سر و تهشو هم بیاره. خیلی بی معنی تمومش کرد و سوالات زیادی بی جواب موندن
گویا این سریال هم رفت تو لیست منتظر فصل دوم ها

این سریال طرح و ایده اولیش رو از نویسندگان بیخانمان و ملکه کی بوده برا همین هیجام خوبی داشت ولی فیلمنامه نویس نتونست به اندازه پتانسیلش ازش بهره ببره 

پایانشم قشنگ مشخص بود که بی برنامگی شده 

چون سریال قرار بود از تی وی ان پخش بشه ولی اخرش به ام بی سی فروخته شد و به جا چن فصلی قرار شد سریع تو یه فصل جمعش کنن کلی سکانسا حذف شد 

حتی فیلمنامه هم مشکوک میزد جوری بود که انگار کارگردان خودش تنهایی دو قسمت اخرو میبره جلو بدون فیلمنامه ای

خوش اومدین
مشکل اصلی و اساسی نویسندگان کره ای همینه یه سریال رو هیجانی و بی نقص شروع میکنن ولی برای پایانش آدمو از سریال بیزار میکنن
چیزی که تاحالا کوچکترین تلاشی برای رفعش نکردن و گویا نخواهند هم کرد که واقعا جای تاسف داره

البته منظور من این بود که نویسنده و طراح و ایده دهنده اصلی جدا بودن و برا همین مشکلات زیادی داشت 

اگه خود ایده دهنده که قبلا سابقه نوشتن درام شاهکاری مثل بیخانمانو داشت فیلم نامه این سریالم مینوشت شاید به یکی از شاهکارای امسال تبدیل میشدش 

حیف...

آها که اینطور من منظورتو یه جور یگه برداشت کردم

بله میفهمم چی میگی ولی با احترام بگم من از ملکه کی خوشم نیومد. راستش اصلا سریالشو نپسنیدم

منم واقعا با اون قسمت مرگ میهو مشکل داشتم من به عنوان بیننده سریال بیشتر برای مرگ میهو ناراحت شدم تا چانگ هو ...

شایدم لی جونگ سوک نتونست ناراحتی کاراکترشو خوب به ما القا کنه ولی در کل خیلی واکنشش بی احساس بود ! 

حقیقتش هم همین بود. بیننده ها بیشتر خودشونو برای مرگ چانگهو آماده کرده بودن تا مرگ میهو 😐😐
اصلا اون حالته چانگهو حالت همسر عاشقی نبود که زنشو از دست داده. خیلی خوسرد بود جوری که انگار هچ اتفاقی نیفتاده

منظور من از بازی ضعیف رو دقیقا توی سکانس اخر سریال دهن لق میشه دید. چند سال پیش یه فیلم غربی دیدم اسمش یادم نیست ولی اونجا هم یه مرد همسرشو از دست داده بود. بازیگر نه گریه کرد نه داد زد. ولی کاملا حس ویرانی رو میشد توی صورتش و چشماش دید کارگردان هم. به صورت خیلی نامحسوس و خیلی کم خطوط چهره ی بازیگر رو عمیق تر کرده بود و خیلی کم رنگ چهره رو تیره تر.  از طرفی خود بازیگر با راه رفتن سنگین و نگاه پر از اندوه حس ویرانی رو قشنگ به بیننده منتقل میکرد.   اما اینجا خبری از هیچ کدوم نبود. من نمیدونم وقتی نویسنده های کره ای میدونن بیشنر بازیگراشون  نمی تونن بدون گریه و دیالوگ و داد و فریاد حس ناراحتی رو فقط در چهره نشون بدن. چرا براشون گریه نمی نویسن.  و یه چیز دیگه سریال شبیه فیلمای پنجاه سال پیش غربیه. اونا صدها سریال و فیلم ساختن که تو زندان میگذره ولی تو هیچ کدومش زندانیا اینقدر چاپلوسی. لات زندان رو نمیکنن فوقش اگه حرفی زد گوش میدن و باهاش همکاری میکنن ولی تو این سریال هی زندانیا مجیز چانگهو رو میگفتن به خصوص اون پسره.  این چیزا دیگه جالب نیست به خصوص برای کسی که فیلمایی مثل رستگاری در شاوشنگ و ...رو دیده باشه. دلشو این چیزا میزنه. پس لطفا از کلمه شاهکار با احتیاط بیشتری استفاده کنید حتی بهترین فیلمای هالیوودی هم با احتیاط از کلمه ی شاهکار براشون استفاده میشه.     با عرض پوزش  

سلام.

بزارید سریع برم سراغ اصل مطلب:

درباره می هو باید گفت دو انتخاب وجود داشت:

۱.می هو زنده بمونه: در این صورت چانگ هو باند بیگ موس رو رها می کرد تا بتونه تا آخرش کنار می هو بمونه. دقیقا همینطوری که خودش هم بارها گفته بود، بعد از انتقام برمیگرده پیش می هو تا مثل قبلا با هم وقت بگذرونن.

اما

۲.می هو کشته بشه: تنها در این صورت چانگ هو تونست به یه موش بزرگ خوب تبدیل بشه.

ولی هدف اصلی سریال چی بود؟
من از قسمت ۱۲ چندین بار می گفتم که هدف سریال حتی پیدا کردن موش بزرگ هم نبوده، بلکه کل سریال تمرکزش روی تبدیل چانگ هو از Big Mouth به Big Mouse بوده!

ولی از نظر من واقعا خیلی سریال خفنیه اصلا موضوش یجور دیگه ای خفنه بازیگراشم که دیگه 😔🔥

با تمام بدی هایی که داشت و تمام نظراتی که دادین به نظرم سریال قشنگی بود . من خودم به شخصه خیلی برای مرگ میهو ناراحت شدم و انقدری که از مرگ اون ناراحت شدم از مرگ چانگهو ناراحت نمی‌شدم .

و اینکه میگین آخر قسمت 16 چانگهو هیچ حسی نسبت به مرگ میهو نداشت هم قبول دارم 

ولی خب نباید بیشتر از این از سریالای کره ای انتظار داشت 

در کل سریال خوبی بود ارزش دیدن داشت 

موش بزرگ کی هست اصلا؟ تورو خدا یکی بگه بهم لطفا 🥲🥲🥲🥲🥲🥲🥲🥲🥲🥲🥲🥲🥲🥲🥲🥲🥲🥲🥲🥲🥲🥲🥲🥲🥲🥲🥲🥲🥲🥲🥲🥲🥲🥲🥲🥲🥲🥲🥲🥲

سلام اول اینکه نشون دادند با هر ترفند قانونی که برند اون قانون را دور میزنه، و موش بزرگی که قرار نبود بد باشه، اول مطمئن شد اون با روش قانون نمیشه نابودش کرد و از روش خود موش بزرگ نابودش کرد. دوم شهردار نمرد، آب ها یی را که تو معدش بود را بالا آورد، خودش فهمید خود کشی کرد.

سوم از مرگ خانمش، اون آرامش را داشت چون می دونست خانمش تا آخرین لحظات براش تلاش کرده و نشان دادن مرگ دردناک و زجر کشیدن نه بیننده را راضی می کرد نه به آخر نتیجه فیلم می خورد

اون مرد باید زجر می کشید تا احساسات بینده و اشک بیننده را در بیاورند کسی که خانوادش به خاطر پول حاضر شده بره زندان که مادرش را نجات بده و لی خواهر و برادرش بهش دروغ گفتن.

و انتقاد بعدی به اینکه چرا زنش مرد، به سیاست کلی فیلم برمیگرده که موش بزرگ با وجود احساسات یک زن کمی لنگ میزنه، همون کشتن شهردار

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan