زندگینامه بانو میشیل

بانو میشیل...قهرمان منفی سریال ملکه سوندوک...

به گفته هوارانگ سگی، میشیل دختر جناب میجینبو، بانو میودو و خواهر ملکه ی مادر سادو بود. همچنین وی همسر پادشاه جین هیونگ از شیلا نیز بود. مادر بزرگ پدری او پرنسس سمیوپ، دختر شاه بیوفونگ بود. میشیل به دلیل اصل و نسب خود، عضو جینگول یا قشر نجیب زادگان واقعی بود. وی از طرف مادرش به طایفه ی ماتریلین، تعلق داشت.

به ادامه مطلب بروید...

میشیل همسر وزیر سجونگ، عاشق فرمانده سولون و خواهر بزرگتر جناب میسانگ بود. او صیغه سه پادشاه پی در پی شیلا شد. پادشاه جین هیونگ، پادشاه جینجی و پادشاه جین پیونگ. در افسانه ها آمده که او عاشق ولیعهد دانگنیون نیز بوده است. 

همچنین هوارانگ سگی میگوید: میشیل پس از مرگ پدرش، صیغه پادشاه جینجی شد. با این حال پادشاه جینجی پس از عشق به زن دیگری علاقه به میشیل را از دست داد. مادر میشیل از تغییر ناگهانی علاقه پادشاه جینجی نسبت به میشیل عصبانی شد. در نتیجه مادرش به کمک عاشقان میشیل، سجونگ و سولون موفق به جلب حمایت درباریان برای برکناری پادشاه جینجی شدند. آنها پس از سرزنش جینجی به دلیل گرسنگی و شکستی که شیلا متحمل شده است و انتشار شایعه اینکه آسمان ها شیلا را  به خاطر داشتن پادشاهی غیراخلاقی رها کرده است، حمایت مردم را بدست آوردند. برکناری جینجی منجر به تاج و تخت رسیدن برادرزاده اش، پادشاه جینپیونگ شد. نوه ی جینجی، کیم چونچو بعدا به عنوان پادشاه موییل به سلطنت رسید.

این سوال مطرح شده که آیا میشیل یک شخصیت تاریخی بوده است یا خیر؟ همانطور که از او فقط در هوارانگ سگی نام برده شده است و نه در کتاب سامگوگ ساگی یا سامگوگ یوسا. علاوه بر این نام او به عنوان مادر شخصیت های تاریخی ثبت نشده است پس نمیتوان با قاطعیت گفت که میشیل یک شخصیت تاریخی بوده است. 

میشیل در سریال های تلویزیون: میشیل در سریال ژنرال یونگه سومون برای کمپانی SBS وجود داشته که بازیگر نقش او را سو کاپ سوک بر عهده داشته. همچنین سریال ملکه سوندوک برای MBC نیز از میشیل سخن گفته. بازیگر میشیل در سریال ملکه سوندوک را گو هیون جونگ برعهده داشته.

منبع: ویکی پدیای انگلیسی

زندگینامه بعدی، زندگینامه ملکه مایا....

زندگی در تاریخ...ایران...کره

بانو میشیل یکی از با ابهت ترین، قدرتمندترین و بهترین زنان تاریخ هست. من بیشتر سریال رو به خاطر اون دنبال میکردم و بعداز اینکه مُرد، دراپش کردم 😭

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan