پادشاه هئونجونگ از چوسان

هئونجونگ (تولد: 8 سپتامبر 1827 و مرگ: 25 جولای 1840) بیست و چهارمین پادشاه چوسان کره بود. او نوه ی پادشاه سونجو (بیست و سومین پادشاه چوسان) بود. پدرش ولیعهد هیومیونگ بود که در سن 20 سالگی پیش از رسیدن به سلطنت درگذشت. و مادرش ملکه سینجئونگ از قبیله پونگ یانگ جو بود. هئونجونگ سه سال قبل از مرگ هیومیونگ به دنیا آمد. 

به ادامه مطلب بروید.

گفته شده ولیعهد هیومیونگ روز قبل از تولد پسرش، کادویی که در آن درختی یشمی وجود دارد، به پسرش هدیه بدهد. همینطور در روز تولدش گروهی پرنده ی بسیار در جلوی اتاقش پرواز کنند. 

هئونجونگ جوان پس از مرگ پدر بزرگش، پادشاه سونجو، در سال 7 سالگی در سال 1834 به سلطنت رسید. 

هئونجونگ نیز همانند پدربزرگش، در جوانی به تخت سلطنت نشست به همین دلیل مادر بزرگش، ملکه سونون، به عنوان نایب السلطنه انتخاب شد. اگرچه پادشاه هئوجونگ بر تخت سلطنت نشسته بود اما هیچ کنترلی بر امور سیاسی و اداری چوسان نداشت. هنگامیکه هئوجونگ به سن قانونی برای سلطنت کردن رسید، ملکه سونون حاضر به کنار رفتن از قدرت نشد. در سال 1839 پس از جنگ و جدالی خونین، کنترل سلطنت به دست قبیله کیم، خانواده ملکه سونون افتاد. 

پادشاه هئوجونگ پس از 15 سال سلطنت در سال 1849 در 21 سالگی در گذشت. وی در مقبره گیونگ نونگ در دونگوریونگ و در سئول، مکانیکه چندین ملکه و پادشاه چوسان دفن شده بودند، در کنار ملکه هیوه یئون و هیو جئونگ در گذشت. پادشاه هئونجونگ بدون وارث درگذشت به همین دلیل تاج و تخت به یکی از فرزندان پادشاه یئونجو، پادشاه چئول جونگ رسید.

پدرش: پادشاه مونجو ( تولد: 18 سپتامبر 1809 ، مرگ: 25 ژوئن 1830)

مادرش: ملکه سینجئونگ از قبیله پونگ یانگ جو (تولد: 21 ژانویه 1809 و مرگ: 4 ژوئن 1890)

همسر: ملکه هیوهیون از قبیله آندونگ کیم (تولد: 27 آوریل 1828 و مرگ: 18 اکتبر 1843)

همسر: ملکه هیوجئونگ از قبیله نامیانگ هونگ (تولد: 6 مارس 1831 ، مرگ: 2 ژانویه 1904)

زندگینامه بعدی، زندگینامه پادشاه بو......

زندگی در تاریخ...ایران...کره

برام سواله بدونم این اطلاعات رو درباره زندگینامه افراد تاریخی از چه منبعی بدست میارن؟

منبع معتبر کره ای ها کتابهای سامگوک ساگی و سامگوک یوسا هستن
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan