معرفی فیلم خیاط سلطنتی

خیاط سلطنتی فیلمیه به کارگردانی لی وون سوک که ساخته کشور جنوبی تو سال 2014 هست. این سریال درباره رقابت دوتا خیاط توی سانگیووان _جایی که لباس های سلطنتی رو درست میکنن_ هست. این فیلم تو 24 دسامبر 2014 اکران شد.

به ادامه مطلب بروید

اسم: فارسی: خیاط سلطنتی ، انگلیسی: The Royal Tailor

کارگردان: لی وون سوک

تهیه کنندگان: کیم سو جین و یون این بوم

نویسنده: لی بیونگ هاک

آهنگساز: موگ

فیلمبردار: جو سانگ گیونگ

تدوین گر: نام نا یئونگ

تاریخ پخش: 24 دسامبر 2014

زمان اجرا: 127 دقیقه

کشور ساخت: کره جنوبی 

زبان اصلی: کره ای

داستان

این فیلم با یه کنفرانس مطبوعاتی تو سئول شروع میشه. تو این کنفرانس جو دول سئوک به عنوان تنها خیاط سلطنتی معرفی میشه که انقلابی توی مد و لباس کره به وجود آورد. و قبل از نشون دادن یکی از آثار اون، فیلم یه فلش بک به دوران چوسان میخوره و جایی که یه داستان دیگه روایت میشه: جو دول سئوک برای سه نسل از پادشاهان چوسان لباس دوخته . جو به عنوان یه فرد عادی به دنیا اومده و بعداز سی سال خدمت به خانواده سلطنتی می خواد مقام و رتبه اجتماعی خودشو بالا ببره. اون همیشه برای دوخت لباس از مدل های قدیمی استفاده میکنه و وقتیکه ملکه ازش میخواد لباس پادشاه رو که اشتباهی توسط یه گونگ نئو _خدمتکار زن_ سوخته رو درست کنه، اون این درخواست رو رد میکنه. جو میگه که نمیتونه توی یه زمان کوتاه همچین کاری رو که برخلاف قوانین و مقررات هست، انجام بده. ملکه هم به خاطر ترس و نگرانی از عاقبت کار، دنبال یه خیاط و طراح دیگه میگرده. اون با لی گونگ جین _طراحی که بر خلاف قواعد و قانون های قدیمی لباس های زنان پایتخت رو میدوزه_ آشنا میشه. گونگ جین توی نگاه اول عاشق ملکه میشه و میخواد به خاطر ملکه هر جوری که شده لباس رو درست کنه. گونگ جین بعد از درست کردن لباس به یکی از خیاط های سانگیووان تبدیل میشه. و پادشاه مدتهاست که فرزندی نداره و اینه هم به دلیل اینکه ملکه و پادشاه هیچوقت همو ملاقات نمی کنن و درباریان می خوان ملکه عزل بشه. اما گونگ جین هربار که ملکه توی این وضعیت گیر میکنه، با هنر و مهارت خودش به ملکه کمک میکنه. 

کم کم دول سئوک به گونگ جین حسودی میکنه و نمیخواد که اون زحمت سی سالش رو به هدر بده. دول سئوک به همراه پادشاه نقشه ای می چینن که گونگ جین می خواسته پادشاه رو بکشه و از همین بهانه برای کنار زدن گونگ جین استفاده میکنن. پادشاه که از رابطه ی گونگ جین و ملکه با خبر شده، ملکه رو سرزنش میکنه اما گونگ جین همه چیزو گردن میگیره و میگه ملکه چیزی نمی دونسته. بنابراین گونگ جین به اتهام قصد کشتن پادشاه محکوم به اعدام میشه و دول سئوک قسم میخوره که اسم اونو از تاریخ پاک کنه. و بالاخره گونگ جین اعدام میشه. 

و تو پایان فیلم می بینیم که زن ها هانبوک ها و لباس هایی که گونگ جین میدوخته رو تنشون کردن. تو سکانس آخر هانبوکی که توسط گونگ جین دوخته شد رو دیدیم اما طراح این هانبوک رو دول سئوک می دونن. 

بازیگران

هان سوک کیو در نقش جو دول سئوکگو سون در نقش لی گونگ جین

پارک شین هیو در نقش ملکه

یو یئون سئوک در نقش پادشاه

تولید

فیلمبرداری از 21 فوریه 2014 شروع شد و تو 2 جولای 2014 به پایان رسید.

تو این فیلم بیشتر از 1000 هانبوک به تصویر کشیده میشه و پارک شین هیو با بیشتر از 30 تا هانبوک تو این فیلم دیده شد.1 میلیارد پوند برای هانبوک های این فیلم هزینه شد و بودجه کل فیلم 7.2 میلیارد پوند شد. جو سانگ گیونگ _طراح لباس این فیلم_ گفت: که برای طراحی لباس ها از لباس های زمان پادشاه یئونگجو الهام گرفته. 

نظر فراموش نشه.....

معرفی بعدی، معرفی سریال هوارانگ.....به زودی......

زندگی در تاریخ..ایران...کره

سلام من آیتین هستم اگه شما درمورد این سوال من اطلاعاتی دارین ممنون میشم این اطلاعات رو بگین .راستش اون طرح های طلایی که روی هانبوک هست و نمی دونم چطوری میزنن میشه اگه می دونین با جزئیات به من بگین اگه میدونین خیلی لطف بزرگی می کنین که به من میگین 

سلام. خوش اومدی
اون طرح ها نماد و رتبه بانوان رو نشون میده. مثلا ملکه ها اژدها میزدن و شاهدخت ها هم یا اژدها یا گل
حالا اگه منظورت از چجوری میزنن اینه که چجوری روی لباس میدوزن، خب اون طرح رو یا از یه جایی میخرن یا گل دوزیش میکنن بعد روی لباس میدوزنش
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan