مکان های تاریخی کره جنوبی

مکان های تاریخی کره جنوبی توسط اداره میراث فرهنگی کره جزوی از آثار و میراث تاریخی این کشور ثبت شده اند. این اماکن چندین مکان بزرگ و تاریخی مهم و با ارزش برای کره ای ها هستند که آنها را بسیار ارزشمند قلمداد میکنند. این اماکن شامل مکان های تاریخی، قلعه ها، مقبره های باستانی، معابد، تپه های باستانی و ... هستند. 

نکته قابل توجه این است که مکان های ساخته سده در اواخر قرن نوزدهم تا دهه 1940 را نمی توان از میراث فرهنگی این کشور قلمداد کرد. اما اگر از ارزش بالایی برخوردار باشند یا در آستانه ی نابودی و خرابی باشند، امکان ثبت رسمی نام های آنها به عنوان میراث فرهنگی وجود دارد. 

در سال 1963 حدود 112 مکان به عنوان میراث فرهنگی شناخته شدند و تا سال 2015 تعداد این اماکن به 485 عدد رسید. 

 

این مکان پوسئوک جئونگ نام دارد که در گیونگجو، استان گیونگسانگ شمالی قرار دارد. و متعلق به دوره ی شیلای متحد است.

این مکان بونگهوانگ دونگ گیمه نام دارد که در گیمه، استان گیونگسانگ جنوبی قرار دارد. و متعلق به عصر برنز است. 

این مکان قلعه هواسئونگ نام دارد که در سوون، استان گیونگی قرار دارد. و متعلق به دوره ی چوسان زمان سلطنت پادشاه جئونجو است. 

این مکان قلعه گاریمسئونگ نام دارد که در شهرستان بویو، استان چونگچئونگ جنوبی واقع است. و متعلق به سلسه باکجه زمان سلطنت پادشاه دونگسئونگ است. این قلعه با عنوان قلعه سئونگ هئونگ سانسئونگ نیز شناخته میشود. 

این مکان قلعه بوسوسان سئونگ نام دارد و در شهرستان بویو، چونگچئونگ جنوبی قرار دارد. و متعلق به سلسله باکجه زمان سلطنت پادشاه سئونگ است. این قلعه به سابی سئونگ یا سوبوری سئونگ نیز معروف است. 

این مکان معبد هوانگ نیونگسا نام دارد و در گیونگجو، استان گیونگسان شمالی واقع است. و متعلق به دوره شیلا زمان سلطنت پادشاه جینهیونگ است. 

این مکان به معبد مانگ دئوکسا معروف است و در گیونگجو، استان گیونگسانگ شمالی قرار دارد. همچنین ربوط به دوره شیلای متحد زمان سلطنت پادشاه مونمو است. 

این مکان نیز معبد ساچئونگ وانگسا است که در گیونگجو، استان گیونگسانگ شمالی واقع شده. و در دوره ی شیلا ی متحد در زمان سلطنت پادشاه مونمو ساخته شده. 

این دیوار به دیوار شهر هانیانگ معروف است. در جونگنو گو، سئول قرار دارد و در سلسله چوسان زمان حکوت پادشاه تائجو ایجاد شده. 

این تصویر استحکامات خاکی در پونگناپ دونگ را نشان میدهد. این استحکامات در سونگپا گو، سئول قرار دارد و متعلق به اوایل سلسله باکجه است.

این مکان قلعه گونگ سان سئونگ نام دارد و در گیونگجو، استان چونگ چئونگ حنوبی قرار دارد. و مربوط به سلسله باکجه است. 

این تصویر مقبره های باستانی را در سونگسان ری نشان میدهد که در گیونگجو، استان چونگ چئونگ جنوبی قرار دارند. و مربوط به اواسط سلسله باکجه هستند. 

این تصویر مقبره های باستانی در نئونگسان ری را نشان میدهد. آنها در شهرستان بویو، استان چونگ چئونگ جنوبی واقع شده اند و متعلق به اواخر سلسله باکجه هستند. 

معبدی وجود دارد به نام معبد هئونگ نیونسا که در گیونگجو، استان گیونگسانگ شمالی قرار دارد. و مربوط به سلسله شیلا زمان حکومت پادشاه جینهیونگ است. 

این مکان کاخ وولسئونگ نام دارد و در گیونگجو، استان گیونگسانگ شمالی واقع شده. همچنین متعلق به سلسله شیلا زمان سلطنت پادشاه پاسا است. 

منتظر نظرات جذاب و دیدنی شما هستم

پست بعدی، زندگینامه پادشاه مونجونگ....به زودی

زندگی در تاریخ...ایران...کره

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan