نقد و بررسی سریال منشی کیم چشه

داستان سریال درباره منشی کیم هست که به دلایل نامعلومی تصمیم به استعفا از کارش گرفته. ولی رئیس لی که رئیس منشی کیم هست نمی خواد بذاره اون از کارش استعفا بده و هرکاری می کنه که اون نره.....

از همون قسمت اول معنی اسم سریال رو فهمیدیم. منشی کیم چشه؟ منشی کیمی که یه دختر شاد و سرزنده س و منشی یه مدیر خوشتیپ و مغرور به اسم لی یونگ جون هست. حالا داستان اینکه منشی کیم می خواد استعفا بده و رئیسش نمی دونه دلیلش چیه. 

این منشی و مدیر خیلی صمیمی هستن و توی این رابطه ی کاری یه رابطه ی عاشقانه هم به وجود اومده. 

حالا توی همون قسمت اول صحنات طنز و شاد رو احساس می کنیم و همین قضیه رو جالب تر می کنه. 

همین طور که سریال جلوتر می رفت، رئیس لی می خواست به هر نحوی نذاره منشی کیم بره. اوایل اصلا نمی تونستم احساس رئیس لی رو درک کنم چون نمی دونستم که اون به کیم می سو به چشم یه دوست و همکاری که نُه سال باهم کار کردن نگاه می کنه، یا زنی که همه ی این نُه سال در کنار رئیس لی بوده.

اما بعدا متوجه شدم که این دو نفر از بچگی همو می شناختن که این هم یه چیز تکراری بود. دیگه دلم یه سریال می خواد که زوج هاش از بچگی همو ندیده باشن. واقعا از اینجور سریالا دیگه خیلی تکراری شدن. 

معمولا رفتارهای این دو شخصیت نشون دهنده ی عشق بین زن ومردی بود که خودشون هم ازش خبر نداشتن. ولی توی بعضی از سکانس ها اتفافاتی می افتاد که باعث می شد من شک کنم که این عشقه یا دوستی و همکاری؟ 

بیشتر سکانس های سریال عاشقانه بودن. سکانس هایی که اول و آخرشون به کیم می سو و لی یونگ جون ربط پیدا می کرد. شاید نویسنده بین این سکانس ها گذشته ی شخصیت ها رو هم وسط کشیده باشه، اما بازهم این سریال کاملا عاشقانه س. عاشقانه هایی که گاهی اوقات جذاب بودن و گاهی اوقات خسته کننده. 

عاشقانه ترین و خنده دار ترین سکانس های سریال

*وقتی که رئیس لی اومده بود خونه ی می سو می خواست عروسک گاو رو برعکس کنه، که می سو دوید و نذاشت که اون کارو بکنه. و خودش افتاد توی بغل رئیس لی. رئیس لی هم در آغوشش گرفت و این جمله رو گفت: از این به بعد حسابی می خوام عاشقت باشم. 

و بعدشم گفت که: این جمله توی کتابت نوشته شده بود

*وقتی هم که رئیس لی علاقه ش رو به می سو ابراز کرد ‌و گفت: گفتی دیگه دلتو نلرزونم. اما از این به بعد می خوام دلتو بلرزونم. 

و می خواست ببوستش اما یه دفعه ای یاد خاطره بد بچگیش افتاد و صندلی می سو رو هول داد عقب و می سو خورد به دیوار 😂

از شخصیت کیم می سو خیلی خوشم اومد. یه دختر شاد و خندون همینطور مهربون که سر کار جدیه و خارج از محیط کار شیطنت های خودش رو داره. و همینطور لباس فرم هایی که باهاشود می رفت سر کار هم عالی بودن. البته همه ی این چیزا زمانی عالی میشن که بازیگرش هم عالی باشه. پارک مین یانگ که همیشه عالیه و جای هیچ حرفی برام باقی نمی ذاره. 

و اما درمورد شخصیت رئیس لی؛ گاهی اوقات مغرور بودنش دیگه خیلی رو مخم بود. مثلا جاهایی که جلوی کارمنداش یا می سو از خودش تعریف می کرد، دیگه خیلی برام غیر قابل تحمل بود. ولی بازی پارک سوجون جذاب و خوب بود و همین بازی باعث شد یکمی از خشمم نسبت به این شخصیت کاسته بشه. 

از قسمت 11 به بعد نظرم کاملا درباره سریال عوض شد. چون دیگه گذشته ی شخصیت ها رو شد و فهمیدم که زوج سریال توی بچگی همو دیدن قول دادن وقتی بزرگ شدن باهم ازدواج کنن. و بازهم یه چیز تکراری بود. ولی وقتی که همه چی رو شد فقط عاشقانه های کلیشه ای موندن که واقعا حوصلمو سر می بردن. عاشقانه هایی که هیچ معنایی نداشتن و از نظر من فقط می خواستن سریال رو به قسمت های بیشتری بکشن. 

به نظرم اگه از این داستان یه مینی سریال سه چهار قسمتی درست می شد، واقعا یه شاهکار از آب در می اومد. اما سریالی 16 قسمتی دیگه خیلی زیادی و کلیشه ای بود. 

نکته ی نامفهوم سریال عشق سونگ یون به می سو بود. یعنی واقعا سونگ یون فقط و فقط به این خاطر به می سو علاقه داشت که فکر می کرد اونا توی بچگی همو دیدن؟ یعنی واقعا میشه اسم اینو گذاشت عشق و همچنین میشه اسم عشق این دو برادر به می سو رو گذاشت مثلث عشقی؟ من که همچین چیزی فکر نمی کنم چون که اصلا نمی دونم این اسمش چیه اما هرچی که هست نویسنده نباید اون رو توی سریال به کار می برد چون اصلا هیجان و جذابیت خاصی نداشت. 

اگه بخوام واقعیت رو درباره این سریال بگم، باید بگم که این سریال یه عاشقانه ی بی معنی بود. تک تک صحنات سریال عاشقانه بودن، عاشقانه هایی بی معنی و کشش دار که واقعا از تکراری بودنشون خسته می شدم. حداقل توی ده قسمت اول عاشقانه ها انقدر بد نبودن اما دیگه هرچی که گذشت خیلی بد شدن.

تنها دلیلی که سریال رو دراپ نکردم طنزهای سریال و بازی زیبای پارک مین یانگ و پارک سوجون بود. 

همین!

پس با کمال تاسف باید بگم که اصلا این سریال رو پیشنهاد نمی کنم چون مطمئنم از دیدنش خسته میشین. 

​​​​​​سریال منشی کیم چشه نمره 5 رو از من میگیره که به نظرم بازم براش خیلی زیادیه. اما به خاطر بازی بازیگرانی معروف چند نمره بهش اضافه می کنم. 

 

اگر نظری در این خصوص دارین، بفرمایین

نقد و بررسی بعدی، سریال دانشمند شبگرد

زندگی در تاریخ...ایران...کره

فکر نمی‌کردم شما این سریال ببینید چون یادمه می‌گفتید به سریال های مدرن علاقه ی زیادی ندارید 😅

اما بعد اومدم وبلاگ تون و دیدم نقدش رو نوشتید غافلگیر شدم😍

منم برم ببینمش خوشم نمیاد چون سریال های خیلی عاشقانه دوست ندارم

دلم میخواد یه چاشنی عشق و عاشقی خوب و زیبا و منطقی تو سریال باشه ولی نه دیگه خیلی

دوست دارم به جز عاشقانه چیز های جذاب دیگه هم باشه و آموزنده باشه

در مورد اینکه گفتید دلتون یه سریال میخواد که دو طرف همدیگه رو تو بچگی ندیده باشن باهاتون موافقم 🥰

ولی متاسفانه این کلیشه تو 90 درصد سریال هاشون هست و مثلاً میخوان بگن هیچ عشقی، عشق دوران کودکی و عشق اول نمیشه 😐 

حتی توی اون سریال های پر محتوا و جذاب شون هم پای بچه ها رو میکشن وسط😐

این کلیشه دیگه برام عادی شده و به نظرم شما هم زیاد حرص نخورید 😊

ولی این سریال تو زمان خودش در طرفدار بوده ، هم تو کره هم خارج از کره

اصولاً اون فیلم های خوب و پر محتوا طرفدار های کمتری دارند

کلا سریال های کمدی عاشقانه ضعیف هستند ولی خب هرازگاهی برای تفریح خوبه ، اینجوری آدم قدر اون سریال های خوب بیشتر می‌فهمه 😅😂

حیف بازیگرای خوبش که تو چنین اثر لوس و ضعیفی بازی کردند😔

مرسی از نقد تون😍🥰

من بیشتر تاریخی دوست دارم اما دیگه فک کنم گاهی اوقات دیدن یه سریال مدرن برای تنوع خیلی خوبه. و بیشتر به خاطر پارک مین یانگ این سریالو دیدم.
به نظرم اصلا این سریالو نبین چون اصلا ازش خوشت نمیاد. خیلی بی معنیه
بله، متاسفانه
برای منم سواله چجوری این سریال انقدر ریتینگش بالا بوده
خواهش میکنم

من بیشتر مدرن دوست دارم ولی مدرن درام و جذاب و دارک می بینم ، هر از گاهی هم کمدی عاشقانه میبینم 

ولی شما که تاریخی دوست دارید خیلی خوبه گاهی مدرن هم ببینید

چشم ، نمی بینم چون مطمئنم بعدش پشیمون میشم😅

فکر کنم مین یانگ تو این سریال یه خرده بیش از حد لوس شده بود ، نه؟

راستی ،  شیما جون سریال نسل خورشید شروع کردم ، قسمت ششم هستم ، خیلی سریال خوب و جذابیه😍

طنز های قشنگی هم داره 😍

مرسی تشویقم کردی برم ببینمش 😊

من مدرن هم دوست دارم اما احساس می کنم تاریخی ها قوی تر از مدرن ها هستن.
آره، کاملا لوس و ننر بود.
خیلی خوبه که این سریال رو شروع کردی. نسل خورشید خیلی عالیه و مطمئنم ازش لذت کافی رو می بری.
خواهش می کنم عزیزم

والا من خودم ب شخصه هم با فیلم حال کردم هم نکردم

ی سری جاهاش ی یری حرفایی میزدن ک واقا جذاب و دوست‌داشتنی بود...

ولی خب اره ب نظرم خییلییی دیگ عاشقانش زیاد بود...

در حدی ک من خودم حالم داشت بد میشد

و تازه از ی جایی ب بعد هر قسمت داشتن همدیگه رو بوس میکردن:/

خو این ب نظرم تا ی جایی خوبه و از ی جایی ب بعد جذابیت فیلم رو کم میکنه....

و خب ب نظرم اکثر کیدراما ها دیگ کلیشه ای شدن...

 ی تعواد محدودی هستن ک واقا قشنگو جذاب باشن...

مثلا من خودم سقوط اظراری عشق و مشکلی نیست و خوب نباشی و اقای من و نسل خورشید رو خیلی دوس داشتم

درحالی ک سقوط اضطراری عشق هم ی عاشقانه ی کامل بود

ولی ب نظرم تا اخر فیلم جذابیتشو نگه داشت و من خیلی دوسش داشتم

همین دیگ

من ب این فیلم 7 میدم:(

من سریالو دوست داشتم💖مخصوصا می سو رو خیلی دوست داشتم💖💖چون خودمم این شکلیم شاد و خندون و مهربون ولی تو مدرسه جدی

با احترام به نظر ادمین عزیز باید بگم که من خلاف نظر شما رو درمورد این سریال داشتم. کاملا از سریال راضی بودم و هیچ جاش برام خسته کننده نبود

اگه از من بپرسید میگم نمره پنج براش خیلی کمه و به نظرم بی انصافیه. من نمره نه و نیم رو بهش میدم. و به نظرم یکی از بهترین ها در ژانر کمدی و عاشقانه بود

نظرتون برام قابل احترامه اما دیگه سلایق جدا هستن.... :)

میشه حالا که سریالای تاریخی میبینی چندتاشون رو معرفی کنی چون منم زیادی علاقه دارم 😂 آقای ملکه رو هم خیلی زیاد دوست داشتم فوق‌العاده‌ بود

ملکه هفت روزه، تاریخ آرتدال، سر آستین قرمز، کتاب خانوادگی گو، مستر سان شاین، عشق شاهدخت، پرنسس جامیونگ گو
اینها بهترین تاریخی هایی هستن که تاحالا دیدم

ممنون بابت نقدت.💕

در مورد این سریال به نظر من سریال نسبتاً خوبیه چون زوجش خوبن و شاد و طنزه دیگه. البته میدونم سریال فوق العاده ای نیست ولی بعد دیدن سریال هایی مثل مستر سان شاین یا اسنو دراپ دیدن چنین سریال های طنز و شاد و هپی اندینگ هم لازمه..

این سریال قشنگه و برای اوقات فراغت خوبه.. هر چند که خودم دراپ کردم سریال شو چون وقت و نت و حوصله نداشتم 😂 ولی خب به نظرم سریال خوبیه و تو زمان خودش خیلی پر طرفدار بوده.

شاید بعد یه مدت رفتم سراغش و ادامه شو دیدم...❤️

هر چند که فکر کنم تو ژانر خودش سریال نوازش قلبت بهتر باشه ولی این سریال هم سریال بدی نیست و ارزش یکبار دیدن داره به نظرم.

فدات
.....
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan