معرفی سریال دونگ یی

معرفی کامل سریال دونگ‌ یی...

سریال دونگ یی یک قسمت 20 ساخته لی بیونگ هوان است. این سریال از شبکه های مختلف ایران پخش شد و تونست مخاطبای زیادی رو جذب کنه. 

داستان سریال: درباره‌ی دختری به اسم دونگیه که از بچگی پدر و برادرشو از دست داده و حالا برای پیدا کردن قاتلای پدر و برادرش وارد قصر میشه و در اونجا با امپراطور آشنا میشه و ...

نام: فارسی: دونگ یی، دونگی...انگلیسی: dong yi

تعداد قسمت: 60 قسمت

زمان قسمت: 45 دقیقه تا 1 ساعت

کارگردان: لی بیونگ هوان

کمپانی ساخت و پخش: mbc 

کشور سازنده: کره جنوبی

زبان: کره ای، دوبله فارسی و زیرنویس فارسی

مربوط به دوره: چوسان (جوسئون)

معرفی بازیگران سریال:

هان هیو جو در نقش دونگ یی. دختر چوی هیو وو، خواهر تنی دونگ جو و خواهر خوانده ی چانسو هست. اون یه دختر باهوش و زیرک و مهربون که با همون مهربونی و خوش قلبیش دل امپراطور رو به دست آورد و به عنوان همسر امپراطور انتخاب شد. بعد از مدت ها اون شاهزاده یونینگ رو به دنیا آورد و بعد ها شاهزاده یونینگ پادشاه یئونگجو چوسان شد.

جی جین هی در نقش امپراطور سوک جونگ. امراطور سوک جونگ توی امپراطور عادل و دانا بوده که خیلی خوب از پس دعوای حذب هاش پس اومده. او همسران زیادی زیادی داشت. او پسر بانو جانگ را ولیعهد کرد و پسر دونگ یی رو هم به عنوان جانشین موروثی ولیعهد اعلام کرد.

لی سو یئون در نقش بانو جانگ اوکی جونگ. او ابتدا به عنوان همسر امپراطور وارد قصر شد. بعداز به دنیا آوردن فرزندش مقامش ارتقا یافت و همچنان صاحب قلب امپراطور بود. اما کم کم علاقه ی امپراطور رو از دست داد و بعد از مدت زمان کمی از ملکه بودنش خلع مقام شد. در آخر به دلیل قصد کشتن دونگ یی با سم کشته شد😩

بائه سو بین در نقش چا چانسو. اون برادر خونده‌ی دونگ یی هستش. یه مبارز قدرتمند و شکست ناپذیر. همیشه هوای دونگ یی رو داره و نمیذاره آب توی دلش تکون بخوره. هر وقت هم دونگ یی در خطره به داده‌ش میرسه و اونو از مرگ نجات میده.

جونگ جین یونگ در نقش فرمانده سئو. او فرمانده نگهبان قصر سلطنتی هست. کسی که فکر میکنه پدرش به دست پدر دونگ یی کشته شده. اما وقتیکه میفهمه حقیقت این نیست از دونگ یی و پسرش محافظت میکنه و در مشکلات به دادشون میرسه.

پارک ها سان در نقش ملکه اینهیون. این ملکه ی ضلم دیده با نقشه‌ی بانو جانگ از قصر بیرون انداخته شد. در بیرون قصر به یه بیماری دچار شد. بعدها به کمک دونگ یی دوباره مقام خودشو به دست آورد. در آخر به خاطر بیماریش به کما رفت. مادر ‌و برادر بانو جانگ اونو طلسم کردن و بعد از مدتی که به هوش اومد، مُرد. 😭

اوه یئون سو در نقش ملکه کیم. او بعداز مرگ ملکه اینهیون و بانو جانگ به سمت ملکه ای رسید. اوایلش با دونگ یی و پسرش بد رفتار بود و داشت جای بانو جانگو پر میکرد. اما کم کم به اشتباهش پی برد و یار دونگ یی و پسرش شدو پسر دونگ یی، یونینگ رو به عنوان پسر خودش قبول کرد.

لی هیون سوکدر در نقش شاهزاده یونینگ (گئوم). اون پسر امپراطور و دونگ یی هست. این پسر یه مهارت خارق العاده و عجیب داره که اونو نسبت به هم سن و سالاش برتری می بخشه. همینطور علاقه ی شدیدی به ولیعهد داره و میخواد هر جور شده برادریشو باهاش حفظ کنه. در آخر اون به عنوان پادشاه یئونگجو چوسان انتخاب میشه.

یون چان در نقش ولیعهد گیونگ جونگ. اون پسر بانو جانگ و امپراطور سوک جونگه. یه پسر مهربون با قلبی پر از محبت. برادر کوچیکش یونینگ رو دوست داره. اما بعداز مرگ مادرش از دونگ یی و یونینگ بدش میاد. ولی چه کنیم که آدمای مهربون هیچ وقت دلشون سنگ نمیشه. بالاخره ولیعهد ما، به ولیعهد خوش اخلاق سابق تبدیل شد.

معرفی بعدی، سریال درخشش یا جنون (بدرخش یا دیوانه شو) .....

زندگی در تاریخ...ایران...کره

منتظر نظراتتون هستم.

عاشق بانو جانگم ولی برعکس از دونگ یی متنفرم

الان هم دارم سریال زندگی برای عشق رو می بینم. نظرتون درباره این سریال چیه؟

سریال زندگی برای عشقو ندیدم ولی از چیزایی که درموردش خوندم و شنیدم این به نظر میاد که زندگی بانو جانگ رو تو اون سریال واقعی تر نشون دادن تا توی سریال دونگ یی.

سریال خیلی قشنگه 💖اما من سریال اوک نیو رو بیشتر از همه کیدراما ها پسندیدم و بعدش زیبایی حقیقی و بعدش سایمدانگ و بعدش خانواده جدید و بعدش این سریال و از بعدشم نمیگم

من نقش اوه یئون سو رو خیلی دوست داشتم مخصوصا اینکه بعدش آدم خوبی شد

و نقشش با خانواده جدید (که من خودمو تو سریال به عنوان خواهر15ساله گینام به اسم جینهو تصور میکنم و دوتا دوست صمیمم یکیشون با اسم چه یونگ و یکیشون با اسم آچا به عنوان دوتا دوست صمیمیشتصور میکنم😂)خیلی فرق داشت تو خانواده جدید نقشش آرسوک دختری لوس و بداخلاق هست که مدام داره با یون هی بدرفتاری میکنه و در نهایت درست میشه ولی نقش ملکه کیم کلا فرق میکرد💖💖راستی میشه نقد سریال خانواده جدید رو هم بنویسین میخوام نظرتون رو راجع به سریال بدونم

منم دونگ یی و اوک نیو رو دوست داشتم
حقیقتش خانواده جدید رو پراکنده دیدم و نمیتونم نظر خاصی بدم. اگه روزی دیدمش حتما یه نقد براش میذارم.

وقتی تنها 21 سالم بود این سریال اومد . دقیق یادم نیست تلویزیون چه زمانی شروع به پخش اش کرد اما میدونم تا همین الان چندین بار بازپخش شده . اتفاقا من تکرارش رو دوست دارم . من کلا از تم سریال هایی که انسانها میجنگن برای بهتر شدن خوشم میاد . به نظر هان هیو جو حقش بیشتر بود برای بیشتر دیدن شدن در ایران به نسبت یانگوم و ادا و ایناش .

 

چیزی که تو این سریال باهاش ارتباط نگرفتم میزان منفعل بودن شخصیت مکمل زن داستانه . اون مرد مثل یه تیکه عروسک کوکی بود با خنده هایی گهگاه و عکس العمل هایی از سر غریزه . اصلا از چیه این بیچاره خوشش اومده بود دخترک . ماست بود بدوغ بود .

 

تو متن نوشتید که ادمهای مبرون دلشون سنگ  نمیشه . از چه لحاظ ؟  از نظر من که این همه سال یعی کردم بدون دلیل محبت کنم اتفاقا فروپاشی کاملا ممکنه . ارجاع تون میدم به فیلم فروشنده و نقش شهاب حسینی . یک معلم ساده و یک انسان بعد بی اون اتفاق تبدیل به گاوی عصبانی شد . البته فیلم اینو نقض میکنه و  میگه بد هست اما واقعیت اینه جامعه داره سمت این میره و ایشالا حداقل من این انسان بمونم .

این سریال هم خیلی قوی نبود و قطب مثبت و منفیش تو ذوق میزد

منظورم این بود که ذات آدما عوض نمیشه
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan