زندگینامه پادشاه دائه موشین (موهیول)

سومین پادشاه گوگوریو.......

او به عنوان شاهزاده موهیول، سومین پسر پادشاه یوری به دنیا آمد. در سن 11 سالگی به عنوان ولیعهد منصوب شد زیرا برادرش که ولیعهد پیشین بود خودکشی کرد. و چهار سال بعد پدرش درگذشت و او سومین پادشاه گوگوریو شد.

دائه موشین حکومت گوگوریو را تقویتت کرد و قلمرو خود را گسترش داد. وی دانگ بویو را به تصرف خود در آورد و پادشاه آن دائه سو را در سال 22 کشت. و در سال 26 او گائه ما گوک را در کنار رودخانه آمنوک فتح کرد و بعدها گوداگوک را نیز فتح کرد. 

ادامه مطلب

وی پس از دفاع در برابر حمله چین، در سال 28 پسرش شاهزاده هودونگ را که در آن زمان 16 سال سن داشت، برای حمله به کشور نانگ ناگ فرستاد. همچنین در سال 32 پادشاهی نانگ ناگ را شکست و فتح کرد. اما ارتش هان شرقی که توسط امپراطور گوانگو اعزام شده بودند، سرزمین نانگ نانگ را به تصرف خود در آوردند. 

در افسانه ها آمده که پادشاه دائه موشین پسرش شاهزاده هودونگ را برای فریب پرنسس نانگ نانگ فرستاد. چون کشور نانگ ناگ طبلی داشت که هرگاه دشمنان حمله میکردند، از خود صدا در می آورد و حمله دشمنان نانگ نانگ را اطلاع میداد. شاهزاده هودونگ موفق شد پرنسس نانگ نانگ را فریب بدهد و طبل را از بین ببرد.

پادشاه دائه موشین در سریال سرزمین بادها

پادشاه دائه موشین در سریال پرنسس جامیونگ گو

نام دائه موشین.....

به شاهزاده موهیول لقب «دائه موشین وانگ» داده شد به معنای «پادشاه بزرگ و مبارز مقدس». برخی از مورخان بر این باورند که دادن چنین لقبی به این مرد به خاطر قدرت نظامی و سیاست های درستش بوده است. و عقیده دیگر نیز وجود دارد که میگوید فتح دانگ بویو عملی سخت و نشدنی بود چون پادشاهی قدرتمند و غیور بود اما دائه موشین از پس این امر بر آمد و این پادشاهی قدرتمند را فتح کرد. 

دائه موشین معلوم بوده که پادشاهی قدرتمند و تاثیر گذاری بوده چون به بیشتر پادشاهان گوگوریو، چه در زمان حیاتشان و چه بعد از مرگشان نام و لقبی نداده اند و فقط آنها را بر اساس مکانی که دفن شده اند نامیده اند. اما شاهزاده موهیول را دائه موشین نامیدند به این معنا که پادشاهی بزرگ بوده است. 

اینم از پایان زندگینامه پادشاه دائه موشین. امیدوارم استفاده کافی رو برده باشین. اگه هر زندگینامه ی دیگه ای از هر شخصیتی خواستین، در بخش نظرات بهم بگین. در اسرع وقت در اختیارتون میذارم.

پست بعدی، پادشاهانی که بر روی کره حکومت کردند......

زندگی در تاریخ...ایران...کره

سلام

توی سریال سرزمین بادها هودونگ پسر دوجین بود ولی توی پرنسس جامیونگ گو پسر موهیول بود. حالا شماهم گفتین که پسر موهیول بوده. آخرش نفهمیدم پسر کیه هودونگ؟

سلام
توی تاریخ هودونگ پسر بزرگ دائه موشین بوده که به خاطر خودکشی نتونسته پادشاه گوگوریو بشه.
توی سرزمین بادها هم هودونگ پسر موهیول بود. فقط به خاطر سانسورهای تلویزیون ایران این صحنات دیده نشدن
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan