نقد در یک روز زیبا پیدایت میکنم

خب خب

بازهم نقد یکی دیگه از سریال های مین یانگ به نقد گاهمون آورده شد. اینبار سو کانگ جون و پارک مین یانگ زوج عاشق داستانمون هستن. قراره در ادامه به داستان این زوج و زندگی شخصیت های دیگه بپردازیم.

این سریال داستان دو شخصیت اصلی رو روایت میکنه که هرکدومشون گذشته و زندگی خودشونو دارن

موک هه وون یه معلم ویلونسل در سئوله که به خاطر خشک و سرد بودن کلاسهاش، زیاد در کارش موفق نیست واسه همین تصمیم میگیره برای مدتی به زادگاهش شهر هه چون برگرده.

از طرف دیگه ایم یون سوپ پسر کمرو و کتابفروش هه چونی هست که از قدیم الایام عاشق هه وون بوده ولی به خاطر شخصیتش هیچوقت نتونسته عشقش رو بهش اعتراف کنه.

حالا با برگشتن هه وون این دو نفر بازهم سر راه هم قرار میگیرن و قراره یه زمستون متفاوت باهم بسازن که قلب های سرد و منجمد شدشون رو آب میکنه.

سریال ریتم آرومی داره. ماجراها خیلی کند پیش میرن. اصلا هیجانات آنچنانی نداره و همین موضوع ممکنه باعث بشه خیلی ها این سریال رو نپسندن.

کلا داره زندگی سخت دوتا شصیت رو نشون میده که از دوران بچگی تا الان زندگیشون پیچیده و پر مشکل بوده.

موک هه وون که از زمانی که پدرش توسط مادرش به قتل رسید ضربه روحی سختی خورده و تقریبا زندگی بی معنایی داره و نمیدونه هدفش برای زندگی کردن چیه. از طرف دیگه رفتارهای سرد و بی توجهی های مادرش در زندان که حتی جواب یکی از نامه های های دختر دبیرستانیش رو نداده، باعث ایجاد یه خانواده ی بی روح شده.

و خاله اش که بعداز زندانی شدن مادرش مراقبش بوده و به دلایلی همیشه عینک آفتابی به چشم میزنه.

خب من هیچوقت رفتارهای میونگ جو (مادر هه وون) رو درک نکردم. چطور می تونست نسبت به دخترش انقدر بی توجه باشه؟ اون داشت خودشو از بدبختی های زندگیش نجات میداد؟ خب این بهونه چطور میتونه سالها بی محبتی کردن به دخترش رو جبران کنه؟ کتک های شوهرشو قبول میکرد و دم هم نمیزد؟ فقط به خاطر اینکه شوهرش به جز اون کس دیگه ای رو نداره؟ کجای دنیا همچین آدمی رو پیدا می کنید؟

و اما ایم یون سوپ. پسری کمرو و کم حرف که خیلی سخت حرف دلشو میگه. کسی که مدام توسط عموی واقعیش ناراحت میشه و گذشته اش باری روی دوششه که نمیدونه چجوری بذارتش زمین.

واقعا اون قسمتایی که عموی یون سوپ رو نشون دادن چه تاثیری روی روند داستان داشت؟ اصلا چرا دیگه داستانو با عموش ادامه ندادن و فقط یه قسمت حضور داشت؟ من که نفهمیدم!

و یا مادر یون سوپ. بازهم اونم مثل مادر هه ون بود. بچه اشو ول کرده بود و فقط روزهای آخر زندگیش خواست پسرش کنارش باشه. این کارش فقط درد رو برای پسرش به همراه آورد. واقعا این زن رو هم نتونستم درک کنم.

و بیچاره ایم یون سوپ. میترسید از شادی های زندگیش لذت ببره. میترسید این شادی ها روزی ناپدید بشن. ولی از وفاداری که نسبت به خانواده اش داشت لذت میبردم. وفاداری که هیچوقت حاضر نشد ولشون کنه فقط به خاطر خون، اصل و نسبش.

وای که اون خواهر کوچولوش چقدر ناز و کیوت بود. ولی دوست داشتم بیشتر روی ماجراهای ایم هی و مدرسه اش مانور میدادن. اینجوری خیلی باحالتر میشد.

و اما لی جه ووک عزیز و دوست داشتنی. چقدر خوبه این بشر. بیشتر بار طنر و فان سریال روی دوش اون بود. یعنی محشر بازی کرد.

از نویسنده خیلی ممنونم که مثلث عشقی با لی جه ووک و سو کانگ جون و مین یانگ تشکیل نداد. اگه این سریال مثلث عشقی داشت و یه سر مثلث لی جه ووک بود، درجا سریالو دراپ میکردم.

یه چیز دیگه رو هم نفهمیدم. یون سوپ چرا توی روز فارغ التحصیلیشون نبود؟ آیا همون روزی بود که رفت پیش مادرش واقعیش؟

این سریال خیلی روی فرهنگ کتاب و کتابخونی تاکید داشت. الان عصر تکنولوژیه و متاسفانه خیلی از ماها از جمله خودم از کتابها دور شدیم. ولی جدا دوست داشتم که اینجا شخصیت ها علاقه ای به خوندن کتاب داشتن.

یا همون جمله هه ون که گفت: زندگیم به اندازه کافی سخت بوده. اونقدر درگیر مشکلات خودم بودم که دیگه انرژی نداشتم غصه ی مشکلات بقیه رو بخورم. واسه همینه که تاحالا زیاد کتاب نخوندم.

و اما پایان. راستش زیاد از پایان بندی راضی نبودم. خواستم نشون بدن که هه وون و یون سوپ نمی تونن واسه همیشه کنار هم باشن. خواستن یه پایان غمگین رقم بزنن که البته از روی فضای سریال و ریتم مشخص بود که پایانش چی میشه. دیگه نیازی به اون دیدار دوباره هه وون و یون سوپ نبود.

و آخرین چیزی که میخوام مورد بررسی قرارش بدم، اسم سریاله. وقتی هوا خوب باشه در یک روز زیبا پیدات میکنم. شاید از روی همین اسم بتونیم پایان شادی رو واسه زوجمون در نظر بگیریم. اون روز زیبا و هوای خوب معنیش اینه که دیگه ابر ها جلوی خورشیدو نمیگیرن و مانعی واسش نیستن. شاید دیگه مشکلاتی سد راه هه وون و یون سوپ نباشه و بتونن در یک روز زیبا و هوای خوب، به همدیگه برسن. و اون موقع خورشید هم زمین رو گرم میکنه و باعث شکوفه دادن درختا میشه. درست همونجوری که قلب های این دو نفر روشن میشه و امید به زندگی پیدا میکنن.

 

امیدوارم از نقدم خوشتون اومده باشه. منتظر نظراتتون هستم

نقد بعدی، از سریال ویرانگر در خدمتگذاری شما حاضر است

زندگی در تاریخ...ایران...کره

سلام عزیزم 🌹❤️💗

خیلی از خوندن نقدت لذت بردم خیلی زیبا بود و خیلی زحمت کشیدی 💜💜❤️❤️💛💛🧡🧡 و آخرین چیزی که مورد بررسی قرار دادی اون جملات آخر خیلی دوست داشتم 😍🥰🤩😘

سلام زهرا جان
مرسی گلم :)) خوشحالم نقدمو دوست داشتی
آره خودمم اون تیکه آخر نقدمو خیلی دوست دارم :)

حالا منم میرسم به نظرم در مورد این سریال.. به نظرت آخرش بد تموم شد ؟ 

به نظر من خوب تموم شد و زوج سریال بهم رسیدن.

منم نمیتونستم مادر هه وون رو درک کنم.. مخصوصا اینکه گناه خواهر شو گردن گرفت و از دخترش دور موند..

قسمت های عموی یون سوب واسه منم قابل درک نبود 😐

از مادر یون سوب چیزی یادم نمیاد 😂 ولی زیادم نشون ندادنش..

خواهر یون سوب هم زیادی دیوانه بود 😂 ولی کیوت بود 😍

منم کتاب خوندن دوست دارم و در کنار فیلم و سریال دیدن و کلیپ و میکس دیدن واقعا خیلی وقت ها دوست دارم و هوس میکنم کتاب بخونم.. ولی با کتاب خوندن الکترونیکی و پی دی اف نمیتونم کنار بیام 😞 خیلی سخته از کور شدن هم بدتره 😂😐 من یه مدت این مدلی میخوندم چشام قرمز شده بود می‌سوخت فقط با کتاب واقعی و ورق زدن کتاب میتونم کنار بیام 😂🥰😍💜

.... والا دقیق نمی دونم، چون همونجور که توی نقد گفتم دوتا پایان از سریال برداشت میشه و منم فکر میکنم که بهم دیگه نرسیدن
مادر هه وون کلا قابل درک نبود
اوهوم :(
آره زیاد نشونش ندادن....
خواهرش خیلی خنده دار بود :))
.... منم ورق زدن کتابها و حسی که ازشون میگیرم رو بیشتر از کتابهای الکترونیکی دوست دارم

سلام. 

نمره تون به این سریال چنده؟

آیا جزو سریال های پیشنهادی تون هست؟

سلام
راستش نمره 7 رو میدم
خب بستگی به سلیقه داره. ولی خودم به ضخصه پیشنهادش نمی کنم

سلام شیما جون.

من همون زهرام فقط اسم و گوشیم رو عوض کردم. 😊 اسم دومم مهساست. 

برای چندمین بار بهم ثابت شد سلیقه هامون باهم فرق داره.. خب من این سریال خیلی دوست دارم عاشقانه این سریال خیلی حس خوبی بهم داد و دیالوگ محور بود و میون این روزای سخت یه همیچین سریالی لازمه..

 

یه سوال؟ واسه وارد شدن به نماشا باید وارد حساب کاربری بشم؟ واقعا خیلی دردسر داره بخوام عضو این سایت بشم ...  گفتم یه مدت میرم تو کار میکس زدن ولی تهش پشیمون شدم خیلی کار سختیه...

سلام عزیزم
عه....اسم دومتم قشنگه 😊
آره سلیقه ما دوتا اصلا باهم جور نیست. خیلی اختلاف سلیقه داریم و هر کدوممون از یه زاویه به سریالا نگاه می کنیم. ولی همینم خیلی خوبه باعث میشه نکاتی رو که خودمون توی سریال متوجه نشدیم، از همدیگه یاد بگیریم 😊

اره باید وارد حساب کاربری بشی......

راستی زهرا جان یه چیزی. میگم قبلا چندتا درخواستی داده بودی گفتی ازشون عکس بذارم. راستش یادم رفته کدوم سریالا بودن 😊 یه بار دیگه میگی کدوما بودن

مرسی 😍 خودم اسم مهسا رو بیشتر از اسم زهرا دوست دارم😄🥰

آره فکر کنم سلیقه ام با هیچکس جور نیست که البته خب اشکالی هم نداره به هر حال که ما آدما مثل هم فکر نمی‌کنیم و شبیه هم نیستیم و قرار هم نیست شبیه هم باشیم 😊  و دقیقا هم نمیشه گفت نظر کدوممون درسته ولی قطعا نظر هر دومون با ارزشه 🙂🤗

مثلا من فکر میکنم نمره ۷ که شما به این سریال دادی بی انصافیه! 😅😂🤣

 

وارد حساب کاربری شدن سخته نه؟😣

میدونی من فکر میکنم میکسور ها حوصله خیلی زیادی دارن که کل سریال دان میکنن و نگاه میکنن بعد سکانس های عاشقانه یا هر سکانسی رو کات میکنن و برش میدن واقعا پدر آدم در میاد😂😶😐🤐🤨😒

قبلا که میخواستم از کتاب خانواده گو میکس درست کنم گفتم ولش کن! 😂 دیروز فقط خواستم با دو قسمت ویژه سریال آقای ملکه میکس درست کنم با گوشی خیلی هم ور رفتم با برنامه اش که اسم برنامه اش اینشات بود تهش پاک کردم برنامه رو 😂😂😂😂 با لپ تاپ هم که قبلا خواستم کنم نشد. 

سریال برگرد آجوشی و هونگ گیل دونگ شورشی ۲۰۱۷ بود. اگه زحمتی نیست ممنون میشم اگه بزاری 🤩 سریال هونگ گیل دونگ شورشی میگفتم پرشی ببینم بشه ۱۴ قسمت 😂😂😂 ولی سریال برگرد آجوشی رو کامل ببینم 😂🤪

راستی شیما جون من از پارتنر رین تو دکتر روح خوشم نمیاد ولی کلا خیلی رین دوست دارم هم خودشو هم بازیشو آیا با این اوصاف که از پارتنر زن رین تو سریال دکتر روح خوشم نمیاد و حتی فکر میکنم داستان دکتر روح یه مقدار کلیشه ست آیا بازم ببینم سریال شو؟ چرا نقد سریال دکتر روح واسمون نمینویسی؟ 😍🥰

راستش میگفتم دیگه دکتر روح نبینم. 

من پارتنر رین تو سریال برگرد آجوشی خیلی دوست دارم 😍😙😚

.... :)
دقیقا نظر و سلیقه هرکسی با ارزشه
حالا خودت به این سریال چه نمره ای میدی؟
والا برای منم یکم دنگ و فنگ داشت
آره میکس درست کردن خیلی سخته. برش صحنه های عاشقانه و گذاشتنشون کنار هم و انتخاب آهنگ و یا حتی هماهنگ کردن با آهنگ حوصله میخواد 
باشه حتما از این دوتا سریال عکس میذارم
والا اگه داستنش برات کلیشه ایه و از یوئی خوشت نمیاد نبین. حقیقتش من این سریالو پرسی دیدم واسه همین فکر نکنم بتونم نقد خوبی براش بنویسم چون کامل ندیدمش

من فکر میکنم نمره ۸ مناسب باشه براش.

البته خب تو کار نقد کردن نیستم و نمره هم نمیدم معمولاچون نمره دادن واسم سخته.😅 ولی احساس کردم شما بی انصافی کردین . چون مثلا به سریال وارثان که هیچ محتوای خاصی نداره و فقط به لطف بازیگر های معروف و پرطرفدارش بولد شده نمره ۷.۲۵ دادید فکر کنم یعنی این سریال از وارثان هم کمتره؟ 

 

آره منم فهمیدم میکس ساختن کار من نیست 🤣😂 ولی جا داره به میکسور های عزیز خدا قوت بگم به خاطر صبر و تحمل و حوصله و اعصاب بالایی که دارن😂😚🤗💕

ممنونم 💓💞💗💖 دیدم که از سریال برگرد آجوشی گذاشته بودی🥰😍

والا برای من که سریال اون مدلی زیاد ندیدن کلیشه نیست ولی در کل کلیشه ست😂 سریال دو پلیس هم داستانش همین مدلیه روح دوتا مرد جابه‌جا میشه و برومنس 😂😅 حالا نمیدونم شاید بخاطر گل روی رین عزیز سریالش دیدم 💝😂

صد درصد نمره دادن خیلی سخته و باید طوری نمره بدی که نه سیخ بسوزه نه کباب واسه همین من توی اکثر نقدهام نمره نمیدم. ولی فک کردم شاید ازم بپرسی نمره امبه این سریال چنده واسه همین پیش دستی کردم و خودم نمره رو گذاشتم 😊
ولی نباید وارثان و این سریالو باهم مقایسه کرد. اصلا نمیگم این سریال از وارثان کمتره یا وارثان از این سریال بهتر. درسته که مثلا وارثان با زیبایی حقیقی و این سریال با سریالایی مثل بخشی از ذهن تو مقایسه کنیم
آره واقعا میکسور ها خیلی صبر و حوصله بالایی دارن....
خواهش میکنم 😘
دو پلیس هم خیلی ازش تعریف میکنن

یعنی میگی وارثان و این سریال نمیتونم باهم مقایسه کنم؟ خب هردوشون سریال های یه کشورند ژانر هاشون هم تقریبا شبیه هم.. وارثان درام این سریال ملودرام. نمیدونم شاید هم اشتباه کردم ولی در کل این سریال یه سریال متفاوت بود که همه پسند هم نیست و منم فکر میکردم که شما هم خوشتون نیاد ولی چون اولش تو یکی از پست هاتون ازش تعریف کردید فکر میکردم باب میل شماهم باشه که نبود..

به هر حال اگه به اصرار من دیدید معذرت میخوام که این سریال بهتون معرفی کردم..🙏💛🧡❤

 

آره مشکل من ائمه که صبر و طاقتم پایینه و واسه همین نمیتونم میکس درست کنم فقط میتونم بیننده میکس ها باشم 😂💜💙💚

دوپلیس فکر نکنم زیاد خوب باشه مگه اینکه بخوای بخاطر بازیگر هاش ببینی!...💝

ببین منظورم اینکه وارثان ژانرش مدرسه ایه و مانورش زیاد روی عشق توی مدرسه ست. شاید این سریال هم پارت هایی توی مدرسه داشته باشه ولی عشق اصلیش توی زمان بزرگسالی بازیگرا روایت میشه و اصلا زیاد روی دوران مدرسه اشون مانور نداده. فقط خواسته دیدارهاشون رو نشون بده وگرنه اصلا توی مدرسه عشق و عاشقی نداشتن.
ژانرهاشون هم متفاوته. حالا اگه من 25 صدم بیشتر به از این سریال به وارثان نمره دادم شاید به خاطر این بوده که من کمی بیشتر از وارثان لذت بردم. چون این رو هم در نظر بگیر که وارثان اولین سریال مدرسه ای بود که میدیدم و تجربه تازه ای بودش ولی من تقریبا چندین سریال توی ژانر در یک روز زیبا پیدات میکنم دیده بودم. برای همین دیگه داستانش برام تازگی نداشت فقط ریتم و روندش تازه بود و چندتا نکته ریز دیگه.
نه اصلا نیاز به معذرت خواهی نیست. توی این سریال مین یانگ که بازیگر مورد علاقمه بازی کرده و یه روزی هم قصد دیدنش رو داشتم

اوهوم. منم بیشتر از میکس ها لذت میبرم....

ببخشید تو کارت دخالت‌ کردم..❤ به هر حال فکر کردم شاید به این سریال نمره کم داده باشی به اون زیاد ولی فهمیدم کارت حساب کتاب داره و الکی نیست 😄😊 واقعا خیلی زحمت میکشی و نقد مینویسی و نمره میدی...🤗 دمت گرم 🤪😅

 

ولی میشه چندتا سریال که برات توی ژانر همین سریال بودن بهم بگی؟

نه بابا چه دخالتی... :))
قربونت عزیزم

حالا داریم بهم میزنیم ژانرش مثل همین سریاله فقط روندش کمی متفاوته
دالی و شاهزاده از خود راضی هم شاید فقط به خاطر کمدی بودنش بگیم با این سریال فرق داره وگرنه شبیهن
دیگه بقیه رو یادم نیست 😊
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan