زندگینامه کامل پادشاه دائه سو (تسو)

پادشاه دائه سو (تولد: 60 قبل از میلاد و مرگ: 22 میلادی) و (سلطنت از 7 قبل از میلاد شروع شد و تا 22 میلادی ادامه داشت)، سومین پادشاه دانگ بویو بود. 

ادامه مطلب......

اوایل زندگی اش......

دائه سو پسر پادشاه گوموا و نوه بنیانگذار دانگ بویو، پادشاه هائه بورو بود. وی به عنوان پسر بزرگ پادشاه گوموا، ولیعهد دانگ بویو شد. 

جومونگ، بنیانگذار گوگوریو، زمانیکه در بویو بود به دلیل داشتن مهارت استثنایی در تیراندازی باعث ایجاد حسادت در دائه سو و شش پسر دیگر پادشاه گوموا شد. جومونگ می دانست که ادامه زندگی در بویو منجر به مرگش خواهد شد به همین دلیل تصمیم فرار به جولبون را گرفت. در سال 37 قبل از میلاد جومونگ، گوگوریو را که شمالی ترین سه پادشاهی کره بود را تاسیس کرد. و در سال 7 قبل از میلاد پادشاه گوموا درگذشت و دائه سو پادشاه دانگ بویو شد. 

جنگ با گوگوریو.....

دائه سو به عنوان پادشاه دانگ بویو، قدرت نظامی کافی را برای حمله به گوگوریو جمع کرد. با این حال پیش از شروع جنگ دائه سو فرستاده ای را به نزد یوری (دومین پادشاه گوگوریو) فرستاد و خواستار گروگانی از گوگوریو شد. اما گوگوریو این خواسته را نپذیرفت و در سال 6 میلادی جنگ میان گوگوریو و بویو صورت گرفت. دائه سو ارتشی 50 هزار نفری را به داخل گوگوریو هدایت کرد. اما به خاطر بارش برف سنگین مجبور به عقب نشینی شد. پس از این شکست دائه سو مجبور شد هفت سال صبر کند تا آنچه را که در جنگ اول با گوگوریو از داده بود، پس بگیرد. در سال 13 میلادی دهئه سو بار دیگر ارتشش را به داخل گوگوریو هدایت کرد. اما اینبار موهیول، ولیعهد گوگوریو با یک نقشه ی درست ارتش گوگوریو را هدایت کرد و توانست ارتش دانگ بویو را کاملا نابود کند. فقط دائه سو و چند تن از افرادش توانستند به سلامت به دانگ بویو بازگردند. 

مرگش......

پس از مرگ پادشاه گوگوریو، یوری، شاهزاده موهیول به عنوان پادشاه دائه موشین به تخت سلطنت گوگوریو نشست. پادشاه دائه موشین در سال 21 میلادی ارتشی را به سوی دانگ بویو هدایت کرد. او موفق شد که دانگ بویو را فتح و پادشاه دائه سو را بکشد. اما او دانگ بویو و مردمش را نابود نکرد در عوض در سال 22 میلادی، پادشاه دائه موشین دانگ بویو را جزئی از گوگوریو کرد. و فرماندهی آن را به برادرزاده ی پادشاه دائه سو، دوجین داد.

پادشاه دائه سو در سریال جومونگ

پادشاه دائه سو در سریال سرزمین بادها

منظر نظراتتون درباره این پست هستم.

زندگی در تاریخ...ایران...کره

هیچوقت از این تسو خوشم نیومده و نمیاد.

👌🏻
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan