پادشاه گوموا از دانگ بویو.........

پادشاه گوموا در سریال جومونگ

گوموا (سلطنت از 48 قبل از میلاد تا 7 قبل از میلاد ادامه داشت) دومین پادشاه دانگ بویو بود. داستان زندگی او در سامگوک ساگی، سامگوک یوسا و کتاب پادشاهان دانگ میونگ ثبت شده.

ادامه مطلب.

تولد

گوموا پسر هائه بورو (اولین پادشاه دانگ بویو) بود که پس از پدرش پادشاه دانگ بویو شد. به گفته سامگوک یوسا، هائه بورو تا پیری بدون وارث بود. روزی او در زیر صخره ای بزرگ کودکی را که به یک حلزون یا قورباغه طلایی شبیه بود، یافت. هائه بورو آن پسر را فرزند خودش خواند و گوموا نامیدش. سپس او را به عنوان ولیعهد دانگ بویو انتخاب کرد. 

سلطنت

گوموا پس از مرگ هائه بورو، به سلطنت دانگ بویو رسید. آمده است که گوموا در رودخانه اوبال در جنوب کوه تائه بائک با بانو یوها (دختر رئیس یکی از قبایل) دیدار کرد. او با یوها ازدواج کرد و یوها جومونگ را باردار شد.

پس از به دنیا آمدن جومونگ، هفت پسر گوموا از جومونگ کینه ی فراوان داشتند. همچنین گوموا نیز از جومونگ کینه داشت. در افسانه ها آمده که گوموا خواسته بارها جومونگ را که تخم بود بکشد اما نتوانست این کار را بکند زیرا تخم شکسته نمی شد. بعدها جومونگ به جولبون فرار کرد و در آنجا کسور گوگوریو را تاسیس کرد.

بعدا بانو یوها ، مادر جومونگ درگذشت. با وجود اینکه بانو یوها هرگز ملکه نبود اما هنگام مرگ مانند ملکه بویو و ملکه مادر گوگوریو دفن شد. جومونگ به دلیل مراقبت های فراوان گوموا از مادرش، به سرزمین بویو هدایای فراوان فرستاد. و ظاهرا صلح بین دو کشور برقرار شد.

مرگ

پادشاه گوموا درگذشت و تاج و تخت بویو به پسر بزرگترش، دائه سو (تسو) داده شد. پادشاه دائه سو در زمان دومین پادشاه گوگوریو، پادشاه یوری بارها به گوگوریو حمله کرد. و سومین پادشاه گوگوریو، پادشاه دائه موشین به دانگ بویو حمله کرد. دائه سو را کشت و دانگ بویو را جزئی از کشور گوگوریو کرد.

متظر نظرات شما هستم.............

زندگی در تاریخ...ایران...کره

زندگینامه پادشاه گوموا خیلی شبیه سریال جومونگه.

اره دیگه. سریال جومونگ از روی تاریخ درست شده پس طبیعیه زندگینامه پادشاهانش هم از روی تاریخ باشه
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan