زندگینامه کامل ملکه اینهیون

ملکه اینهیون در سریال دونگ یی

ملکه اینهیون در سریال زندگی برای عشق

ملکه اینهیون (تولد: 15 مه 1667 ، مرگ: 16 سپتامبر 1701) از قبیله یئوهیونگ مین بود که همسر و ملکه پادشاه سوک جونگ (نوزدهمین پادشاه چوسان) بود. او در سال 1681 ملکه چوسان شد و در سال 1688 از قصر اخراج شد. همچنین در تاریخ 1649 از او اعاده حیثیت شد و مجدد به قصر بازگشت. سرانجام در سال 1701 از دنیا رفت.

به ادامه مطلب بروید.......

ملکه اینهیون در قبیله یئوهیونگ مین متولد شد. او دختر دوم مین جونگ (تولد: 1630 و مرگ: 1687) بود. وی در سال 1681 در سن 14 سالگی با پادشاه سوک جونگ ازدواج کرد و همسر دوم پادشاه سوک جونگ نامیده شد. هنگامیکه صیغه پادشاه سوک جونگ، جونگ اوکی جونگ پسری به نام یی یون در سال 1688 به دنیا آورد، اختلافی خونین به نام گیسا هوانگوک ایجاد شد. همچنین سوک جونگ قصد داشت به پسرش یی یون لقب وونجا (به معنای پسر بزرگتر و ولیعهد) را و به جانگ اوکی جونگ لقب سوی بی هوی را بدهد. این اقدام با مخالفت جناح غربی ها مواجه شد زیرا آنها و رئیسشان سونگ سی یئول از ملکه اینهیون حمایت می کردند. اما این اقدام توسط جناح جنوب که طرفدار جانگ اوکی جونگ بودند، حمایت شد. 

پادشاه برای اینکه به این جنگ خاتمه دهد، از ملکه اینهیون خواست تا یی یون را به عنوان پسر خوانده اش انتخاب کند. اما ملکه اینهیون از پذیرفتن چنین کاری خودداری کرد. سوک جونگ از این مخالفت بسیار عصبانی گشت و بسیاری از یاران ملکه از جمله سی یئول را کشت. همچنین خانواده ملکه نیز تبعید شدند و ملکه هم در سال 1688 از قصر اخراج شد. در این حال جانگ اوکی جونگ از مقام سوی بی هوی به هوی بین ارتقا یافت و سرانجام ملکه ی چوسان شد. 

به این ترتیب جناح غربی به جناح نورون و جناح جنوب به جناح سورون تقسیم و تبدیل شدند. در این میان کیم چون تائک از جناح نورون و هان جونگ هیوک از جناح سورون بحث بازگرداندن ملکه اینهیون را به قصر، اعلام کردند. در سال 1693 معشوقه ی سوک جونگ (دونگ یی) از طایفه هائه جو چوی به عنوان صیغه پادشاه شناخته و مقام سوک وون به او اعطا شد. چوی سوک وون (دونگ یی) طرفدار و یار ملکه اینهیون بود و پادشاه را به بازگرداندن ملکه به قصر تشویق میکرد. 

بعدا سوک جونگ از اعمال های سریعانه و بدون فکر خود در جنگگیسا هوانگوک پشیمان شد. او همچنین از حرص و طمع جناح سورون خسته شده بود. جناح سورون نیز برای برنگرداندن ملکه اینهیون به قصر تلاش های را علیه ملکه انجام دادند که نتیجه یشان درست برعکس خواسته جناح بود. 

در سال 1649 پادشاه سوک جونگ، اوکی جونگ را به سمت سابق خودش بازگرداند و ملکه اینهیون را به قصر بازگرداند. این واقعه گاپسول هوانگوک نامیده شد. 

در سال 1701 در سن 34 سالگی، ملکه اینهیون بیمار شد و در اثر همین بیماری ناشناخته فوت کرد. در برخی منابع آمده است که وی مسموم شده است. 

گفته شده است پادشاه سوک جونگ هنگامیکه داشت برای ملکه اینهیون عزاداری میکرد، در خواب او را با لباس سوبوک غرق در خون دیده است. سوک جونگ از اینهیون درباره چگونگی مرگش پرسید، اینهیون جوابی نداد و فقط به سوی اتاق جانگ اوکی جونگ اشاره کرد. سوک جونگ از خواب بیدار شد و به سمت اتاق اوکی جونگ رفت. هنگام نزدیک شدن به در صدای شادی و خنده شنید و در اتاقش کاهنانی را دید که برای مرگ ملکه اینهیون دعا میکردند. سوک جونگ بعداز دیدن این وقایع دستور کشتن جانگ اوکی جونگ را با سم داد.

یکی از بانوان دربار ملکه اینهیون در کتاب اینهیون وانگهو جئون نوشته است که ملکه را در میئونگ رونگ به همراه پادشاه سوک جونگ دفن کرده اند. 

خانواده اش

پدرش: مین یو جونگ (تولد: 1630 و مرگ: 29 ژوئن 1687)

مادرش: شاهزاده خانم یونسئونگ (تولد: 1637 ، مرگ: 1672)

برادرش: مین جین هو ( تولد: 1659 و مرگ: 1720)

برادرش: مین جین وون (تولد: 1664 و مرگ: 1736)

خواهرش: بانو مین (تولد: 1656 ، مرگ: 1728)

همسرش: پادشاه سوک جونگ (تولد: 7 اکتبر 1661 ، مرگ: 12 ژانویه 1720)

پادشاه سوک جونگ در سریال دونگ یی

پادشاه سوک جونگ در سریال زندگی برای عشق

منبع: ویکی پدیای انگلیسی

زندگینامه بعدی، زندگینامه ولیعهد سادو......

زندگی در تاریخ...ایران...کره

زندگینامه هاتون عالیه

لطفا زندگینامه پادشاه یونسانگون و گوانگجونگ رو هم بزارین

مرسی
حتما، به زودی.

آخرش هم نفهمیدم ملکه اینهیون میخواست بچه اوکی جونگ بگیره یا نه؟😂😂😂 من تو سریال زندگی برای عشق دیدم که حتی میخواست به زور بچه رو بگیره که اوکی جونگ بهش نداد! حتی تو بعضی از زندگی نامه های ملکه اینهیون گفتن میخواسته بچه رو بگیره اما خلعش کردن..

اما تو دونگی نشون دادن انگار ملکه از پسر بانو جانگ زیاد خوشش نمی اومد..

تو زندگی برای عشق ملکه پسر بانو جانگ عین پسر خودش دوست داشت ولی خودش نمیتونست بچه دار بشه 😞 تو سریال دکتر بهش گفته بود رحمش مثل یه روز برف زمستونی سرده بعد بانو جانگ هم این حرف شنید و تو قصر به ملکه و تو جمع و کنار خدمتکار ها گفت که چون رحم خیلی سردی داری نمیتونی حامله بشی بعد ملکه اینهیون بهش سیلی زد اونم دوتا من عاشق اون سکانس بودم 😂😂 حتی چندبار دیدم این سکانس رو 😂😂😅😅

کارگردان این دو تو سریال قطعا تفکر و عقیده خودشون رو داشتن واسه همین شخصیت ملکه اینهیون توی هر کدومشون متفاوته.
چه حالب، منم خیلی وقتا بوده یه سکانس رو چندبار دیدم. اونقدر دیم که دیگه حفظ شدم 😊

درسته ولی خب احتمال داره چیزی که تو دونگی نشون دادن درست باشه چون ملکه و بانو جانگ رابطه خوبی با هم نداشتن پس ملکه نباید هم پسر بانو جانگ به عنوان پسرش و ولیعهد انتخاب میکرد دیگه نمیدونم هیچ کس از تاریخ خبر نداره..😂😅

آره 😂 صیغه سلطنتی جانگ هی بین چطور جرعت کرد به ملکه بگه اجاقش کوره ؟😂😂 من که خیلی خوشم اومد بهش سیلی زد 😂❤️ ولی هنوزم از سریالش بدم میاد و خیلی مزخرف بود و خیلی خاطرات بدی باهاش داشتم و دارم 😂 از قیافه بازیگر نقش ملکه اینهیون تو زندگی برای عشق خوشم نمیاد 😂 

سریال دونگی یه چیز دیگه ست ^~^

اره واقعا، از کجا معلوم این تاریخی که ما میخونیم واقعی باشه و تغییر نکرده باشه؟!
منم نه از قیافه کیم ته هی خوشم میاد نه از قیافه بازیگر نقش ملکه، حتی توی عشق شاهدخت هم دوسش نداشتم
اره واقعا دونگ یی خیلی خوش ساخت ر از زندگی برای عشق هست، از همه نظر

حرف دل منو زدی دقیقا هم از قیافه کیم ته هی بدم میاد هم از قیافه هونگ سو هیون 😂😅 حالا این هونگ سو هیون نمیدونم تو عشق شاهدخت نقشش چجوری بوده اما تو همین زندگی برای عشق من از بازیش راضی نبودم قیافه اش که هیچی.!:))😂😂 چقدر خوبه که هم نظریم 😂💜❤️

 

دقیقا دونگی عالیه 😍 اما من فکر کنم ۸ بار دونگی از تلویزیون دیدم و همین باعث شد که ازش زده بشم 😂 من تاحالا هیچ سریالی رو ۸ بار ندیدم فقط همون دونگی بوده ولی اگه یه سریال آدم زیاد ببینه واقعا زده میشه 😂😂😂:))))

نقشش تو عشق شاهدخت خوب بود ولی بازیش چنگی به دل نمیزد. آره واقعا، خیلی خوبه یکی پیدا بشه که حرفتو میفهمه و باهات هم نظره

منم اگه اشتباه نکنم پنج شش باری دیدمش. حتی قبلا انقدر دیده بودمش که هر سکانسی رو میخواستم تماشا کنم دقیق میدونستم کدوم قسمته و کلا همه ی قسمت ها رو حفظ کرده بودم :)

که اینطور آره فکر کنم قبلاً یه میکس از نقشش تو عشق شاهدخت دیده بودم ولی قیافه اش خیلی بد و اصلا به دل نمیشینه...!!!!

آره منم دیگه حفظ شدم دیگه حالم از سریالش بهم میخورد ولی در کل سریال خوبی بود 🌺

اوهوم
اره واقعا
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan