ملکه سوسانو...زندگینامه کامل او

ملکه سوسانو (متولد: 67 ق.م ، درگذشته: 6 ق.م) همسر جومونگ بود که از او به عنوان ملکه گوگوریو یاد میشود. او یکی از شخصیت های اصلی در تاسیس گوگوریو و باکجه بود. همچنین او مادر بیریو و اونجو از باکجه بود و همسر اولش ووته بود. 

تأسیس دو پادشاهی

در روایتی قدیمی از بخش سالنامه باکجه در سامگوک ساگی آمده است که سوسانو دختر یئون تا بال، شخصیت بانفوذ و ثروتمندی در جولبون بود و با جومونگ ازدواج کرد. با این حال در همان سالنامه آمده است که رئیس قبیله هابک دخترش را به عقد جومونگ _که با پیروانش از بویو فرار کرده بودند_ در آورد. به گفته سامگوک ساگی جومونگ همسر دوم بانو سوسانو بود و همسر اول او ووته بود. 

بعداز اینکه پسر جومونگ و همسرش (یوری و یی سو یا) از بویو به گوگوریو بازگشتند درحالیکه تصور میشد مرده باشند، یوری ولیعهد گوگوریو شد. به همین خاطر سوسانو و دو پسرش گوگوریو را ترک کردند و پسرانش (بیریو و اونجو) پادشاهی باکجه را تاسیس کردند. 

مرگ

سوسانو پس از اینکه پسر دومش اولین پادشاه باکجه شد، در سال 6 قبل از میلاد در سن 61 سالگی درگذشت. 

سوسانو در سریالهای تلویزیونی

هان هی جین نقش سوسانو را در سریال جومونگ بازی کرده.

جونگ آئه ری نقش سوسانو را در سریال پادشاه افسانه ها ایفا کرده.

وو دا یونگ در سریال تواریخ کره نقش سوسانو را برعهده داشته. 

منبع ویکی پدیای انگلیسی (بازسازی و تصاویر توسط خودم)

منتظر نظراتتونم

زندگینامه بعدی از ملکه هئو هوانگ اوک

زندگی در تاریخ...ایران...کره

سلام

من سریال جومونگ رو دیدم. تو اون سریال بیشتر از سویا خوشم میومد تا سوسانو. خیلی هم از سوسانو بدم می اومد که زندگی سویا رو نابود.

لطفا اگه سویا یه شخصیت واقعی بوده، زندگینامه‌ش رو بذارین

فعلا که از این بابت اطلاعی ندارم. اما اگه یه شخصیت واقعی بوده باشه حتما زندگینامه‌ش رو میزارم

چه زود جواب دادین

خیلی هم ممنون

:)
خواهش می کنم

شیما جون شما سریال جومونگ دیدید؟

نمی‌دونم چرا هر وقت که پخش شد ازش خوشم نیومد 😂

یعنی واقعا سریال قشنگی بود؟🤔

بله، دیدم
خیلی قشنگ بود البته دیگه به پای بعضی سریالای دیگه نمیرسه. اما خوب بازم خیلی قشنگه. 

سلام 

این سریال و هر چی سرچ می کنم پیدا نمی کنم 

میشه سایت معرفی کنید 

منظورم سریال های که درباره ی ملکه سوسانو هست ؟

سلام
سریال های جومونگ، افسانه ها و تواریخ کره درباره ملکه سوسانو هستن
اسم این سریال ها رو سرچ کن، سایت هایی میاد

من تاحالا سریال جمونگ رو ندیدم ولی به گفته مادرم سریال چرتیه و خیلی قدیمیه ولی همه تعریف میکنن من که تاحالا ندیدم سریالش چطوره

واقعا ندیدی؟ چه عجب بالاخره یکی رو دیدم که جومونگ رو ندیده باشه 😁
جومونگ قسمتاش خیلی خیلی زیاده و منم هنوز نفهمیدم چرا انقدر مردم ایران عاشق جومونگ اند

شیما منو یادت رفت؟ 😂😅😁😆 

منم جومونگ ندیده بودم و هیچ وقت هم ندیدم و چندبار راجبش انتقاد کردم 😂 و واقعا هم نمیدونم چرا هنوز که هنوزه اینقدر پر طرفدار...

یه فیلم تو سایت نماشا دیدم که از شبکه سه پخش شده بود و فیلمش واسه سال ۹۷ بود و می‌خواست از کشور کره بد بگه و اینا مثلاً کشور کره هیچ ویژگی خوبی ندارن و مردمش هم مستعمره کشور آمریکا هستن و اینا..  خودشون سریال های در طرفدار مثل جومونگ یانگوم دونگی اوک نیو پادشاه صاحب ماسک و... پخش کردن بعد میان از کشور کره بد میگن واقعا تکلیف شون با خودشون مشخص نیست 😂 من نمیگم کره عالیه و هیچ مشکلی نداره ولی اونجوری که شبکه های صدا سیما میخوان کره رو بد نشون بدن اونجوری نیست و اگه واقعا بدشون میاد چرا این سریال ها رو پخش میکنن؟😂😂😂

اعععع نه والا یادم نبودی
پس تا حالا دو نفر دیدم که جومونگ رو دوست نداشتن 😁😁😂
کلا ایرانیا تکلیفشون با هیچی مشخص نیست. هر بار با یه سازی می رقصن. به خصوص صداوسیما که کلا از راه به در شده 😊😕😠

دقیقا منم نفهمیدم چرا جومونگ شده نماد کیدراما.

با تمام احترام به طرفداران این سریال من که یه قسمتم نتونستم تحملش کنم. هنوزم شبکه تماشا داره میذاره، قسمت بالای 100 .

مردممون عاشقان ماه و هیلر و سقوط بر روی تو و گل برفی رو ببینن میفهمن کیدراما چیه و اسم جومونگو هم یادشون میره

👍👍👌

دقیقا 👍 حالا انگار کشور خودمون هیچ مشکلی نداره چسبیده بودن به مشکلات کشور کره!!!😂😐

من خبر ندارم کره مستعمره آمریکا هست یا نه که احتمالا باشه چون بعد جنگ ژاپن و کره فکر کنم آمریکا کره رو به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم کرده و حالا کره جنوبی مستعمره آمریکاست که این چیزها فکر کنم تو سریال مستر سان شاین نشون داده شده باشه ولی خب به ما چه؟ 😂 همون کره هم تو اخبارش از ایران بد میگه و مردم کره دید خوبی نسبت به ایران ندارن ولی حداقل همون کره تابحال یه سریال ایرانی پخش نکرده واسه مردمش ولی تو کشور ما صد بار جومونگ بازپخش شده!😂😂😐

البته سلبریتی ها وستاره های کره دید بدی نسبت به ایران ندارن چون میدونن همه جای دنیا طرفدار دارن حتی تو آمریکا!😂❤️ واسه خاطر همین راجب همه کشورها تحقیق درست انجام میدن و نژاد پرست نیستن ولی اگه مردم کره دید بدی داشته باشن حق دارن همون طوری که مثلاً مردم ایران ممکنه دید بدی به کره داشته باشن..😂😅😆😁🤪😉

حالا من شنیدم که روابط کره و ایران خواهرانه ست :)))
توی کره یه میدونی هست به اسم میدون تهران و توی ایران هم یه میدون به اسم میدان سئول هست. اینجوری این دوتا شهر رابطه خوبه اشون رو نشون دادن. حالا من کاری ندارم که مستعمره کیه و کی نیست...به ما چه
ما داریم زندگی خودمونو میکنیم، از کره سریال می بینیم. دیگه هرچی هست به خودشون مربوطه

راستی زهرا جان یه سوالی داشتم. سریال های مورد علاقه ات به جز وقتی هوا خوبه و گابلین چی بودن؟

شاید یه زمانی روابط ایران و کره خوب بود ولی الان نیست 😂:)))

آره من اسم یه میدون تو کره که اسمش تهران رو شنیدم... ولی میدون سول تو ایران نشنیده بودم 😅

حتی اگر هم کره مستعمره آمریکا باشه بازم یکی از قدرت های ببر آسیاست و بعد ژاپن یکی از پیشرفته ترین کشور ها.. من هرچی که نگاه میکنم تو وسایل های خونمون مال کره ست:)) ماشین لباسشویی ، گوشی هامون ، تلویزیون ، جاروبرقی همش مال سامسونگ یعنی کره جنوبی ! کمپانی های زیادی هم دارن و با سریال و آهنگ ها و آیدل هاشون موج کره رو تو سراسر کشور ها راه انداختن از نظر اقتصادی از ایران پیشرفته ترن در حالی که ایران این همه معادن و زمین های حاصلخیز کشاورزی داره در حالی که کره هیچی نداشت و از ایران هم کوچیکتره.! تو کشور ما هم تحریم و گرونی هست که به واسطه همون آمریکاست کشور خودمون کم مشکل نداره!

به نظر منم هر چی هست به خودشون مربوطه!

والا سریال های مورد علاقه ام زیادن!😂😅 افسانه نوکدو، آقای ملکه، کتاب خانواده گو، زندگی خصوصی او، آهنگ مرگ، دهکده ساحلی چاچا، من ربات نیستم، دوبونگ سون زن قوی، دبلیو، تو از ستاره ها اومدی🌼 همه رو گفتم! 😂❤️💛💜💗🌼🌺 بعضی از سریال ها هم هستند که دیدمشون و واسم خاطره انگیزن ولی در حد اون سریال ها دوست شون ندارم مثل ملکه هفت روزه ، دو هفته ، وارثان ، مشکلی نیست خوب نباشی، هیلر ولی گفتم دیگه زیاد دوست شون ندارم😂😅❤️💛💜💗🌺🌼🧡💚♥️🌹

والا منم تاحالا میدون سئول تو ایران نشنیدم ولی توی ویکی پدیا که اینجوری خوندم
حتی پراید هم که الان نصف مردم ایران سوارش میشن، مال کرده بوده.

ماشالا چقدر سریال های مورد علاقه ات زیادن :) میخوام از این سریال ها واسه کادوی روز تولدت استفاده کنم

جدی یعنی پراید هم مال کره ست؟!😮😯😂😅🤪😁😆

 

عشقم راضی به زحمتت نیستم 🌺💗🌼💜🥰😘

میخوای فقط از سریال آقای ملکه استفاده کن^^ من خیلییی آقای ملکه رو دوست دارم^_^

 

منم واسه تولدت میخواستم از آقای ملکه بزنم از سکانس های باحالش با اون آهنگ باحال خود سریالش . البته یه ایده دیگه هم تو ذهنم بود که ترکیبی از سریال هایی که دوست دارم و بذارم با یه آهنگ ایرانی شاد که دوستش دارم واسه تولدت^^ حالا هر کدوم که دوست داری رو بگو انجام بدم🥰🥰😍😍🤩😉 حقیقتا فکر میکنم هر چقدر میکس که از آقای ملکه ساخته بشه بازم کمه 😂😅 بس که آقای ملکه خوبه^^

 

آره والا پس چی
چه زحمتی گلم
اشکالی نداره میخوام میکس ترکیبی بسازم. منم عاشق آقای ملکه ام، اصلا یکی از سریالهای مورد علاقمه
والا هردوتاش که خیلی عالین، ببین واسه خودت کدومشون راحت تره، همونو انجام بده. نمیخوام خیلی توی زحمت بیفتی

پس صدا سیما و کشورمون چقدر قدر نشناسند از لوازم خانگی کره ای استفاده می کنیم ماشین پراید ۲۰۰ میلیونی هم که واسه کره ست سوار میشیم سریال هاشون هم می‌بینیم بعد صدا سیما مون میاد از این کشور چرت و پرت میگه 😐😂

 

پس خیلی خودتو تو زحمت ننداز 💜🌺💗🌼💛❤️🧡💚🌹🙏🤩😍🥰😘

آره منم فکر میکنم هر دوتاش عالین ببینم دیگه حس کدومش میاد 😅😉❤️ امسال ۲۰ سالت میشه ؟❤️

آره واقعا، اوج بی انصافی اند

باشه 😊😊💖💖🌹
نه عزیزم ۲۴ سالم میشه 😊😢 هععییی پیر شدیم رفت

البته پراید یه زمانی ۷ میلیون بود الان شده ۲۰۰ میلیون 😂😐🤪 

 

خیلی ممنون ❤️🥰

نه بابا سن فقط یه عدده.... 🥰😘 تازه اوج جوونیته و باید از زندگیت لذت ببری ❤️💜💛 

هعععیییی از قیمت پراید نگو که دیگه به فلک کشیده

.... :))
آره راس میگی، حق باهاته

منم کم کم 13 سالم میشه😐 انگار همین دیروز توی خرید تولد 11 سالگیم بودم الان 13 سالمه هااا.. این قافله عمر.. عجیب میگذرد..(میدونم انقد تو این وب نظر ندادم که سنم برای کسی مهم باشه، ولی..)بگذریم. ببخشید که من غریبه وسط حرفای شمایی که یه ساله باهم دوستین پریدم..

هر کشوری مشکلات خودشو داره دیگه.

از سیاست سر در نمیارم ولی میدونم مردم کره مستعمره آمریکا نیسن فرهنگ خودشونو دارن.

 

پس تو هنوز اول راهته. امسال وارد راهنمایی میشی درسته؟ به خدا تا چشم باز کنیم بزرگ میشیم
چرا مهم نباشی عزیزم؟! خوشحال میشیم یکی دیگه هم باهامون حرف بزنه :)
آره واقعا

اشکال نداره که وسط حرفمون پریدی😅😍 اتفاقا منم خوشحال میشم نظر بدی😊 فقط میتونی اسمتو بهمون بگی؟ 🙂

آره عمر آدم خیلی زود میگذره حتی اگه تو سن ۷۰ سالگی هم بمیری انگار جوون مرگ شدی در کل سن واقعا فقط یه عدد...💜💙💚🤎❤🧡💛💕

جمعه ۲۵ شهریور ۰۱ , ۰۹:۱۹ دختر دهه هشتادی

مرسی عزیزم اسم واقعیم نورا هست.💕🌹

چه اسم قشنگی، منم یکی از دوستام اسمش نوراست

دوستان عزیز من جومونگ را دیدم خیلی هم زیباست به نظر من خوبه تاریخ کره را بدانیم این فیلم خوب تونسته تاریخ کره را نشون بده.و دوستان عزیزم فیلم کره ای شکلات و گل برفی ودختر قرن بیستم و بیست و پنج بیست و یک، پاسخ ۱۹۸۸، رودخانه ای که ماه از آن طلوع می‌کند ، استارت آپ ، منشی کیم چشه، نسل خورشید، سقوط عشق بر روی تو

این فیلم ها را ببینید عالی هستند.

خب در واقع ملکه سوسانو مهمترین زن در کل تاریخ کره جنوبیه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan