نقد سریال نسل خورشید

سلام دوستان!

توی این پست میتونین نقد سریال نسل خورشید رو بخونین. من تازه این سریالو تموم کردم و برام خیلی جذابیت داشت. سعی میکنم توی این پست سریال رو بیشتر به کسایی که هنوز ندیدنش یا میخوان ببین معرفی کنم. همینطور سعی میکنم اسپویل نداشته باشه. چون من معمولا دلم نمیخواد نقدام اسپویل داشته باشن. اما چون بعضی هاتون خواسته بودین اسپویل کنم، سعی میکنم قسمت هایی که نباید بخونین رو اسپویل کنم تا جذابیت سریال برای اونایی که ندیدن از دست نره. 

داستان: این سریال روایتگر عشق، وفاداری، جنگ و فداکاری انسان هایی که برای کشور و وطنشون حاضرن جون با ارزش و گرانبهاشونم بدن. یو شی جین کاپیتان ارتشه و ماموریت های زیادی داره و فرمانده گروه آلفاس. اون به طور اتفاقی توی بیمارستان هه سونگ دکتر کانگ مویون رو می بینه و همونجا عشق بین این دو نفر آغاز میشه.

این سریال با همون قسمت اولش میتونست مخاطب رو به خودش جذب کنه. با همون قسمت اول نشون داد که صحنه های رزمی زیادی وجود دارن که در کنار یه عاشقانه ی قوی جلو میرن. 

*اسپویل

سکانس های عالی ای توی سریال وجود داشت مثل زلزله، بیماری ویروسی، مرگ یو شی جین (که بعدا معلوم شد زنده‌س)، عشق بین زوج های سریال و از همه بهتر مثلث عاشقانه ای که متنوع بود و از لحاظی نمیشه اسمشو گذاشت مثلث عاشقانه.

*پایان اسپویل

بازی بازیگران هم خیلی عالی بود. من بازی سونگ جونگ کی و کیم جی وون رو توی تاریخ آرتدال دیده بودم و کاملا جذبش شده بودم. و مطمئن بودم که اینجا هم میدرخشن. 

چهره های آشنایی توی این سریال میدیدم مثل سونگ هه کیو و جین گو. قسمت های اولیه از شخصیت کانگ مویون (سونگ هه کیو) خوشم نمی اومد و فکر میکردم دختریه که فقط به فکر منافع خودشه. اما وقتی که با شجاعت تمام به عنوان یه داوطلب به منطقه اوروک رفت، کاملا جذب این شخصیت شدم.

همینطور جین گو هم یه شخصیت سرد داشت که عاشق میونگ جو بود اما چون سرباز بود و پدر میونگ جو مخالف، عشقش رو پنهان میکرد. ولی بازی بازیگرش عالی بود و کاملا به دلم می نشست.

*اسپویل

سریال زمانی به اوج خودش رسید که حدود دو سوم ماجرا توی اوروک روایت میشد. اوروک منطقه ای زیبا با منظره ای جذاب و دیدنیه. ولی این منظره ی زیبا خلافکارانی داره که می خوان برای شخصیت های سریال دردسر درست کنن که سر دسته ی این خلافکارا دوست صمیمیه یو شی جینه. 

و اون سکانسی که کانگ موین گروگان گرفته شده بود و یو شی جین برای نجاتش اومد هم خیلی تاثیر گذار بود.

غمگین ترین سکانس های سریال:

وقتیکه یوشی جین خونین رو آوردن و کانگ مویون از دیدنش خیلی ترسید و نزدیک بود زیر دستش بمیره.

و اونجایی که خبر مرگ یو شی جین و سو ده یونگ رو به کانگ مویون و میونگ جو دادن خیلی ناراحت کننده بود. 

*پایان اسپویل

نویسنده با خلاقیت و ذهن خودش تونست ماجراها رو بهم وصل کنه. مثلا ما با چهره های جدیدی آشنا میشدیم که متوجه نمیشدیم نقششون توی سریال چیه؟ اما بالاخره نقش هرکدوم توی یه سکانس مشخص میشد.

*اسپویل

مثل همون فرمانده ی کره شمالی که به کره جنوبی پناهنده شده بود و یو شی جین جونشو نجات داد و آخرش اون فرمانده دینشو ادا کرد و جون یو شی جین و سو ده یونگ رو نجات داد.

*پایان اسپویل

زوج های سریال عالی بودن. و طنز هایی هم که در کنار صحنه های عاشقانه به کار رفته بود هم خیلی بامزه بودن. من که خیلی با این طنزا خندیدم و لحظات خوشی رو سپری کردم.

سریال هیچوقت تم غمگین به خودش نگرفت و همین باعث شد سریال جذابتر بشه. مثلا با شوخی های یو شی جین هنگام سختی ها، مشکلات رو فراموش میکردیم و با اشتیاق فراوان ادامه ی ماجرا رو نگاه میکردیم. 

در آخر باید بگم که سریال قشنگیه و ارزش داره زمانتون رو صرفش کنین. نمی تونم نمره ای بهش بدم چون واقعا نمیدونم لایق چه نمره ایه. لاقل الان اینو نمیدونم.

امیدوارم از دیدن این سریال لذت کافی رو ببرین و لحظات خوبی رو باهاش سپری کنین. اونقدر ازش انتظار نداشته باشین چون با انتظارات بالا قطعا قانع نمیشین. اما اگه سطح توقعتون متوسط باشه قطعا از دیدن سریال لذت می برین.

منم منتظر نظرات زیباتون هستم. اگه نقد دیگه لازم دارین در بخش نظرات بگین تا براتون بذارمش. 

نقد و بررسی بعدی‌، سریال طلوع ماه در رودخانه...به زودی

زندگی در تاریخ...ایران...کره

سلام شیما جون

خدا قوت  خسته نباشید😊

نقدتون خوندم به جز اون جا هایی که نوشته بودید اسپویل

منم دو قسمت شو دانلود کردم ولی حسش نیست نگاه کنم😅 نمیدونم شاید هم نگاه کردم ولی نمیدونید من تو چه وضعی هستم کلی سریال دانلود کردم از این سریال میپرم به اون سریال احساس می‌کنم طمع کردم😔 

من تاریخ آرتدال شروع کردم ، ولی احساس می کنم حجم غم و غصه اش زیاده البته فقط فکر کنم یه ربع قسمت اول شو دیدم 😅 البته دانلودش میکنم ها تازه اونم با کیفیت 480 ولی خب اینکه کی ببینم خدا میدونه😅 من بیشتر سریال ها رو با کیفیت 360 دانلود میکنم ولی از اونجایی که خیلی تعریف شو شنیده بودم و از پر هزینه ترین سریال هاست یعنی 54 میلیارد وون براش پول خرج کردن گفتم حیفه من با 360 دانلود کنم بذار با کیفیت بالا دانلودش کنم😍

آخه یکی از دوستام هم که اسمش نیلوفر هست و 

کیدرامر و نقاد هستش نقدش رو از تو نقد کره خوندم و ایشون هم این سریال رو از بهترین سریال های 2019 میدونستن شما هم که ازش خیلی تعریف کردید😍 دانلود میکنم میذارمش برای آینده 😂

الان دیگه حوصله این سریال های پیچیده رو ندارم 😅😂 همین طور اینکه میخوام با دنیای کیدراما خداحافظی کنم😣

البته دوباره برمی‌گردم 😄 دوست دارم وقتی برگشتم برای خودم وبلاگ بزنم و مثل شما از سریال های کره پست بذارم ولی کار خیلی سختیه نه؟

میشه اسم بازیگر هایی که تو این سریال زوج هنری بودند رو بگید؟ همین طور زوج هنری های سریال تاریخ آرتدال

مرسی 🌹

 

 

سلام
ممنونم
این سریال خیلی قشنگه. اگه وقت کردی پیشنهاد میکنم حتما ببینی.
تاریخ آرتدال غم و غصه داره ولی اونقدر نیست که نشه نگاش کرد. البته اینم بگم که خیلی پیچیده س.
فک میکنم اون دوستتون که اسمش نیلوفر هست رو میشناسم. اگه همونیه که وبلاگش موسیقی احساسی کره  رو داره پس میشناسمش. اوه البته گفتین توی نقد کره نقد مینویسه پس اگه اونه من نمی شناسمش 
امیدوارم توی هرکاری که میخوای بکنی موفق باشی
زوج های نسل خورشید سونگ جونگ کی و سونگ هه کیو هستن ، همینطور کیم جی وون و جین گو زوج دیگه ی سریالن.
زوج های تاریخ آرتدال هم سونگ جونگ کی و کیم جی وونن ولی اونجا سونگ جونگ کی نقش دوتا شخصیت مختلف رو بازی میکنه که هردوشون عاشق کیم جی وونن.
و زوج دیگه ی تاریخ آرتدال کیم اوک بین و جانگ دونگ گون هستن.

باشه می بینمش احتمالا خوشم میاد چون من زیاد سخت گیر نیستم 😅

آره نیلوفر وبلاگ موسیقی احساس کره رو داره ، تو نماشا هم کانال داره ، نقد هاشم تو نقد کره می‌ذاره ، تو اینستا هم فعالیت داره، خلاصه اینکه خیلی فعاله😊

ولی متاسفانه مثل اینکه میخواد بکشه کنار، چون مین یانگ امسال می‌خواد یه سریال کمدی عاشقانه بر داره😔  امیدوارم مین یانگ یه سریال خوب برداره نیلو نره من خیلی وبلاگ شو دوست داشتم 😍

به لطف وبلاگ اون کیدرامر شدم، طرفدار مین یانگ شدم و از وقتی کیدرامر شدم اعتماد به نفس هم بالا رفت و آدم شاد تری شدم😍

 

نمیدونستم انقدر فعالیت داره فقط فعالیتشو توی موسیقی احساسی کره دیدم. از بقیه کاراش بی اطلاعم
آره، منم از وقتی کیدرامری شدم خیلی چیزا یاد گرفتم و بهتر زندگی میکنم😊

البته اصلا نیلوفر منو نمی‌شناسه 😂ولی وقتی وبلاگش فعالیت داشت بهش سر میزدم و گاهی نظر میذاشتم کلا خیلی دوستش دارم 😍 خیلی مهربون و فهمیده ست🥰

بله بیشتر سریال های کره ای چیز های زیبایی رو به تصویر می‌کشند 🥰

به اصول اخلاقی پایبند هستند میتونن انگیزه تلاش و کوشش بدن 😍

سریال هاشون می‌تونه نوجوان ها رو از ناامیدی نجات بده اما هر چند وقت یک بار یه سایت هایی هستند که هزار جور چیز بد به کره نسبت میدن😐

بیشتر نوجون های الان ناامیدن ، از خودشون بدشون میاد و...  در حالی که همین سریال ها می‌تونه بهشون روحیه بده و...

حالا من از اون افراطی های عشق کره نیستم ولی وقتی میبینم بعضی از مقاله ها و سایت ها و آدم ها میان از سریال های کره ای بد میگن حرصم میگیره 😐

این ها دست شون به گوشت نمی‌رسه میگن پیف پیف بو میده 😂

وگرنه اگه چهار تا سریال کره ای ببینی البته سریال کره ای خوب ها میفهمی چقدر در حق ما ایرانی ها ظلم میشه مجبوریم سریال های تکراری لوس چرت و پرت صد بار صد بار از شبکه هایی مثل آی فیلم ببینیم

سریال های کره ای خیلی قشنگن و با داستانشون و موضوعات جالب تونستن توی سراسر جهان معروف بشن. و اونایی هم که از سریالای کره ای بد میگن قطعا اون سریال هایی رو دیدن که ایران پخش کرده. سریال های عالی دیگه ی کره ای ندیدن واسه همینه که چیزی از این سریالا نمیدونن. حالا زیاد وارد جزئیات نشم بهتره
سریال های ایرانی محتویات زیبایی دارن اما بعضی چیرها مانع نشون دادن محتویات بهتر این سریال ها به بیننده‌س.
ولی در کل سریال های کره ای از ایرانی بالاتره‌ن

ولی به نظر من سریال های ایرانی غیر قابل تحمله😐

ایران سریال نسازه و بیاد از کشورهای دیگه سریال بگیره دوبله کنه بهتره 😅 حالا هر چقدر هم میخواد سانسور کنه ولی سریال خوب بیاره دوبله کنه که متاسفانه اینکار نمی‌کنه 😂 حالا اینکه دوبله نمیکنه به جهنم من که عادت کردم به زبون کره ای و زیرنویس اما بدبختی بزرگتر که آدم حرص میده گفتم اینکه بعضی از سایت ها میان چرت و پرت میگن

همین چند وقت پیش تو یه سایتی بودم که می‌گفتند کسایی که به سریال های کره ای علاقه دارن به پرنس بودن هم علاقه دارن😐 دیگه الان سایت شو پیدا نمیکنم

یا یه سایت دیگه حالا که خدا رو شکر مطالب شو کامل نخوندم 😂 هی از سریال های کره ای بد می‌گفت وقت آدم تلف می‌کنه طراحی صحنه و لباس تکراریه از فرهنگ غربی ها برداشتن😐 حالا انگار سریال های ایرانی چیه😂  سریال های کمدی عاشقانه کره ای ها که در اکثریت مواقع چرت و پرت هستش شرف داره به سریال های ایرانی 😂

من حتی یه لحظه از سریال های ایرانی رو هم نمیتونم تحمل کنم😐

ولی این سایت ها هر چی هم بگن همه ما میدونیم سریال های کره ای خیلی هم خوبه و از فرهنگ غربی ها هم برنداشتن 

تو سریال هاشون رابطه دوست دختر دوست پسری هست این فرهنگ خودشونه من چند وقت پیش یه سریال دیدم چند قسمت شو مال سال 2004 بود فکر کنم بعد تو اون هم از این رابطه ها داشتن فقط این رابطه رو خیلی بد میدونستن

خلاصه اینکه من خودم به خوب یا بد بودن این فرهنگ کاری ندارم و بهش احترام میذارم این فرهنگ دیگه وارد کشور خودمون هم شده 😂

تو سریال هاشون هم همیشه ایده های جالبی دارن

نکته های غیر اخلاقی هم تو سریال هاشون کمه مثل سریال عاشقان ماه که نکته های غیر اخلاقی داشت

بد این سایت ها هم به جهنم این آدم هایی که به ما ها گیر میدن و دیدگاه بدی رو نسبت به ماهایی که سریال کره ای می بینیم رو دارن نمی دونم کجای دلم بذارم 😐 

نمیدونن که ما با این سریال ها عشق میکنیم ، 

زندگی می‌کنیم...

ببخشید شیما جون دلم خیلی پر بود با شما درد و دل کردم اما بعضی از آدمها هنوز نمیدونن که باید به سلیقه دیگران احترام بذارن😔

نظرت خیلی برام محترمه عزیزم. تقریبا با حرفات موافقم. و کاملا موافقم که باید به نظرات و سلیقه های دیگران احترام گذاشت. هرکسی یه طرز فکر متفاوت داره و دیگران نباید سعی کنن طرز فکر اون فرد رو عوض کنن و کاری کنن اون فرد مثل خودشون فکر کنه. این خیلی چیز بدیه که متاسفانه وجود داره و خیلی هم رواجه.
کاری نداذم که بعضی سایت ها درمورد سریال های کره ای بد میگن اما واقعیت اینکه سریال های کره ای خیلی قشنگن. ولی خوب بعضی هاشونم اونقدر زیبا نیست. اما بازم اونقدر بد نیستن که بشه بهشون گفت چرت و مزخرف.
ولی بازم اون آدما طرز فکر خودشونو دارن و براشون احترام قائلم.
خواهش میکنم عزیزم. خیلی هم خوشحال شدم که منو برای درد و دل کردن انتخاب کردی و بهم اعتماد کردی 😊

سلام

منم درمورد این سایت هایی که از سریال های کره ای بد میگن خیلی گله و شکایت دارم. و خیلی هم از دستشون کفریم. نمیدونم چه جوری فکر میکنن و درمورد سریال های کره ای چی میدونن. اما مطمئنم که اونا فقط سریال های قدیمی یا ضعیف کره ای دیدن واسه همینه که اینجوری درموردشون قضاوت میکنن.

حتی اگه بهترین سریال های کره ای رو هم دیده باشن و از نظرشون بد بوده، نباید بهشون توهین کنن و به سلایق دیگران احترام بذارن. 

چون همونجور که شیما گفت هرکسی طرز فکر خاص خودشو داره و اصلا کار درستی نیست که دیگران رو مجبور کنن مثل خودشون فکر کنن.

ممنونم از نقد زیبات شیما جون، عالی بود. فقط میخواستم منم حرف دلمو زده باشم.

سلام
منم دقیقا همین نظرو دارم:)
مرسی عزیزم از نظرت و خواهش میکنم
چهارشنبه ۱۰ آذر ۰۰ , ۲۱:۵۱ دخی کیدرامر و کیپاپر(دخی میراپرمرم)(دیگه میراکولر نیستم)

وای زهرا جان و سارا جان عالی گفتین

یه بار یکی جلوی روی خودم به کره ایا فحش داد و گفت این چینی مینیا چیه میبینی و گوش میدی اینا همش چرتو پرت میگن اینا غربین و..

من تو استوری واتساپم وقتی درس ندارم از کیپاپ و کیدراما میذارم

الان پایه ششمم و درسام خیلی سخته و فشار والدینمم دیگه نگم

 

انقدر بدم میاد بعضیا ندیده و نشنیده درباره سریال های کره ای اظهار نظر میکنن
الهی

میدونی چیه دخی کیدرامر؟ مثلا اگه منی که خودم کیدرامر هستم بگم سریال های کره ای زیاد قوی نیستند خب اشکال نداره من یه سال و خورده ای هست که کیدرامرم و بیشتر از 10 سریال از کشور کره دیدم خب شاید تا چند وقت پیش عاشق سریال هاشون بودم اما الان دیگه نیستم. متاسفانه سریال قوی و عالی تو کیدراما کم پیدا میشه... بیشتر سریال هاشون به درد تفریح می‌خوره...

بیشتر سریال هاشون کلیشه ای و عاشقانه ست..

ولی خب اونی که هیچی از کشور کره ندیده و میگه چرته خب مسلما دفاع میکنم. اگه من بگم چرته اشکال نداره چون من از کشور شون سریال دیدم میدونم در چه حدیه ولی اونی که هیچی ندیده و دلش میخواد الکی به کشور کره هیت بده رو نمیتونم درک کنم...

بعدشم حالا اونی که طرفدار کیپاپ و کیدراماست نباید یکی دیگه بگه اینا چیه می‌بینی؟.. هرکس یه دلخوشی تو زندگی داره که با کمک اون دلخوشی می‌تونه شاد باشه و حالش خوب باشه.. خب منم درسته زیاد سریال های کره رو دوست ندارم ولی واسه وقت هایی که میخوام بدبختی هامو فراموش کنم و قوی تر باشم نسبت به سختی ها خب سریال هاشون واقعا حالم خوب می‌کنه و بهم میگه که به بدبختی ها لبخند بزنم و قوی باشم...😊

من بیشتر دنیای کیپاپ دوست دارم...😅

به اونایی که این حرف ها رو میزنن توجه نکن دخی کیدرامر 😊

ولی بازم میگم سریال های کره ای خیلی عالی نیستن مثلاً همین سریال نسل خورشید من ولش کردم.. البته با احترام به طرفدارانش 🙏💚 همون طور که گفتم سریال قوی تو این کشور کمه و اگه حالا سریال هاشون میبینم دوتا دلیل داره. یکی اینکه فرهنگ شون به فرهنگ ما نزدیکه در نتیجه انتخاب کردن سریال راحت تره. دوم اینکه بازیگر هاشون خیلی دوست دارم 😍

ولی هنوز هم میگم آهنگ های کره ای رو خیلی دوست دارم 😂

 

شنبه ۲۷ آذر ۰۰ , ۰۹:۴۴ دخی کیپاپر و کیدرامر

من خودم تو فامیل خیلی اذیت میشم

مادربزرگم کیپاپ و کیدراما رو با الفاظ بدی خطاب میکنه 

تو جمع فامیلی خیلی تیکه میندازن بهم.مامان و بابام چندان مشکلی ندارن

مثلا بهم میگن این چینیا که همشونم شکل همن نمیدونن تو وجود داری 

میگن سریال کره ای میبینی؟پس رو جومونگ هم کراش داری

 

 

 

سلام ممنون به خاطر مطالب خوبتون فقط یه سوال آخر سر یو شی جین مرد یا نه ؟

سلام، خواهش میکنم
نه نمرد

سریال نسل خورشید عالیه در توصیفش هرچی بگم زبونم قاصره 🤩💜

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan