نقد و بررسی سریال سایمدانگ

من این سریال رو خیلی وقت پیش دیدم واسه همین خیلی جزئیات یادم نیست. فقط نکات کلی از این سریال یادمه که می خوام نقدشون کنم و خوشحال هم میشم نظرات شما رو هم بدونم.

ادامه مطلب

داستان سریال توی دوره ی چوسان و سئول روایت میشه. در واقع این سریال دو دوره زمانی مختلف رو نشون میده که قهرمان این دو دوره زنی هست ک نقشش رو لی یونگ آئه بازی می کنه. 

این سریال سعی کرده تمام داستان هاش و تمام عاشقانه و در کل هر اتفاقی که در طول سریال می افته رو به هنر نقاشی ربط بده. در واقع پایه و اساس تمامی اتفاقات سریال هنر نقاشی هست. چیزی که جالب و متنوع بود و منو بیشتر به این سریال جذب کرد.

و اما داستان تلخ سریال از همون جوونی شخصیت ها شروع میشه. یعنی شخصیت های سریال از همون بچگی قرار نیست که به هم برسن و داستان غم انگیز سریال و شاید هم چندین کلیشه از اینجا شروع بشه. 

نکته ی جالبی که توی سریال بود این بود که توی چند سکانس ملکه دانکیونگ رو که یه ملکه خلع شده بود نشون داده بودن. ملکه ی مظلوم و دوست داشتنی که بهش ظلم شده و توی این سریال هم یه شخصیت معصوم و کاملا سفید رو داشت. 

داستان عاشقانه ی این سریال جالب و متنوع بود. اما اونقدراهم زیبا نبود. ولی این داستان عاشقانه تنها و تنها توی زمان چوسان باقی نموند و حتی تا روم هم ادامه یافت.

فلش بک و فوروارد هایی که سریال داشت جذاب بود. و اینکه بازیگران زمان چوسان بازهم در زمان سئول کنونی بودن هم برام تازگی داشت. ولی یه چیزی اشکال داشت. ای کاش شخصیت هایی که هم توی زمان حال و توی چوسان بودن فقط یه شخصیت رو نداشتن. منظورم اینکه مثلا پروفسور مین جونگ هاک که توی زمان حال نقش منفی رو داشت ای کاش حداقل توی زمان گذشته نقش سفید یا خاکستری رو داشت. 

بازی لی یونگ آئه که خیلی عالی بود. اون تونست به نحو احسنت از پس باز ی کردن دو شخصیت کاملا متفاوت بر بیاد. جوری که اصلا احساس نکنیم بازیگر این دو شخصیت تنها و تنها یک نفره.

این رو هم از یاد نبریم که سریال کلیشه های زیادی داشت که باعث افت ریتم شد. مثلا نابود شدن تمام شخصیت های منفی مثل همیشه و حق به حق دار رسیدن. یا فقیر و بی پول شدن سایمدانگ درحالی که پدرش یکی از ثروتمند ترین اشراف زادگان بود. 

روابط شخصیت های سریال 

در زمان حال

در زمان گذشته 

و توی بعضی از سکانس ها سایمدانگ برتر و همیشه پیروز بود و می تونست به همه ی سختی ها غلبه کنه. اما توی سکانس های دیگه اون شکست خورده و منزوی بود. مثلا سکانسی که اون به پای پادشاه افتاد تا برای نجات دادن جون شاهزاده یوسیانگ خواهش و التماس کنه. نمی دونم که این ها نقاط قوت هستن یا ضعف اما هرچی که بودن باب میل من که نبودن.

بحث انجمن مادران مدرسه یه چیز جالب بود. این انجمن، انجمنیه که مادران از خود راضی و اشراف زاده دور هم جمع میشن و هزارتا کار انجام میدن از جمله اخراج کردن بچه هایی که خیلی ثروتمند نیستن، از مدرسه. و با ورود سایمدانگ به این انجمن، به بانوان عضو انجمن نشون داد که همه چیز فقط پول نیست و هنر های دیگه ای هم وجود داره.

در کل من زمان گذشته رو بیشتر از زمان سئول دوست داشتم. شاید دلیل این علاقه ی من به تاریخه یا شاید هم زیاد قوی نبودن داستان زمان حال نسبت به داستان زمان گذشته باشه. 

مرگ سایمدانگ هم برام غیر قابل باور و عجیب بود. چرا اون باید یه دفعه ای بمیره؟ اون همیشه می گفت که بچه هاش رو ترجیح میده تا عشقش رو. اما در واقع با مرگش بچه هاش رو تنها گذاشت و رفت پیش شاهزاده یوسیانگ.

خیلی از جاهای سریال بی معنی و واضح نبودن. یعنی اصلا نمی فهمیدم که توی اون سکانس چرا اون اتفاق افتاده یا چرا این شخصیت دشمن اون یکی شده و ...

در آخر این سریال، سریال آن چنان زیبایی نبود و خیلی زیاد نتونست منو جذب کنه. پس اگه یه کیدرامری هستین و سریال های عالی ای دیدین، به هیچ عنوان این سریال رو نبینین.

من به این سریال نمره 7 از 10 رو میدم. 

اگه نقد دیگه ای خواستین در بخش نظرات بگین تا در اختیارتون بذارم. نظر هم فراموش نشه

نقد بعدی، نقد سریال ایرانی شهرزاد

زندگی در تاریخ...ایران...کره

منم پارسال که از شبکه تماشا پخش شد دو قسمت دیدم ، دیگه ندیدم 

نه از بازیگراش‌ خوشم اومد نه از محتواش

بیشتر نوجوانان طرفدار سریال های کره ای هستند من واقعا نمی‌فهمم چرا یه سریال مدرسه ای مثل رویای بلند 1 نمیارن دوبله کنند ، حالا هر چقدر هم میخوان سانسور کنن ، ولی این سریالی که گفتم انگیزشی هست و آموزنده تره ، نمیدونم چه دشمنی با این کره دارن😂

حالا من نمی‌دونم شما دوبله دیدید یا با زبون اصلی، ولی دوبله اش که خیلی مزخرف بود 😂

این سریال از نظر منم اصلا قشنگ نبود. فقط شاید برای اوقات فراغت تا آخر دیدمش
با دوبله دیدم. دوبله ش بدک نبود

به نظرم نمره 7 خیلی براش زیاده

ایده اش هم که تکراریه و با خوندن نقدتون فهمیدم تناسخ داره ، پس فکر کنم شبیه عاشقان ماه باشه 

برای اوقات فراغت خیلی سریال های بهتر از این هست، اگر هم دنبال سریالی هستید که به هنر و نقاشی ربط داشته باشه ، زندگی خصوصی او خیلی بهتره

کلا من سریال های تاریخی زیاد نمی پسندم، چون خیلی سرده

من بهش نمره 3 میدم😂

اما فک کنم که کافی باشه چون این سریال هم زیادی بد نبود اما اونقدراهم خوب نبود. فکر میکنم متوسط یکمی به سمت پایین بود.
:)

ممنون از نقد زیبات شیما جون

اما من این سریال رو اصلا دوست نداشتم. همونجور که گفتی کلیشه های زیادی داشت و معنی خیلی مسخره ای داشت

خواهش میکنم
:)

دوست عزیز می‌تونم بپرسم چند سالته؟

حدودای 22
شنبه ۲۹ آبان ۰۰ , ۱۳:۵۲ دخی میراپرمر

این جز سریالهای محبوب من هست و نمره7خیلی براش کمه

خیلی سریال قشنگیه

دیگه هرکس سلیقه ای داره و این سریال هم باب سلیقه من نبود
پنجشنبه ۱۱ آذر ۰۰ , ۱۷:۲۶ دخی کیپاپر و کیدرامر(دخی میراپرمرم)(دیگه میراکولر نیستم)

کاش بیان سری سریالهای مدرسه رو دوبله کنن

فعلا توی ساختن سریال های ایرانیشون هم موندن حالا بیان دوبله کنن !
پنجشنبه ۱۱ آذر ۰۰ , ۱۷:۳۵ دخی کیپاپر و کیدرامر(دخی میراپرمرم)(دیگه میراکولر نیستم)

سریالای ایرانی ژانر مدرسه ای خیلی ضعیفن

همش از پسرای کلاس چهارمی دهه شصتیه 

و همشم پسره تنبل و بی انضباطه که همیشه دیر میرسه مدرسه

بعد مامان بزرگم میگه این دخترا تو سریالای مدرسه ای برات بدآموزی دارن

درحالی که قهرمانای کیدراما های مدرسه ای الگوی سختکوشی؛انضباط و مقاومتن💖💖

 

 

دقیقا
دوشنبه ۱۵ آذر ۰۰ , ۰۹:۰۹ دخی کیپاپر و کیدرامر(دخی میراپرمرم)(دیگه میراکولر نیستم)

فقط کاش به زمان حال بیشتر توجه میشد💖

 

برعکس تو، من دوست داشتم فقط زمان گذشته باشه

خب اول از همه بگم که اصلا قصد بی احترامی به کسی ندارم به هر حال هر کسی سلیقه ای داره 

چیزی که باید بگم اینه که من خودم خیلی سریال رو دوست داشتم و ۹ از ۱۰ رو بهش میدم ، قبول دارم سریال نقاط ضعفی داشت و مخصوصا زمان حال که جذابیتی آنچنانی نداشت و این بخش تاریخی سریال بود که سریال رو جذاب می‌کرد اما با این حال من از دیدن این سریال لذت بردم 

درواقع بخوام بگم من موقع دیدن سریالا سخت نمیگیرم چون به نظرم گاهی اوقات این وسواس و سختگیری باعث میشه که اون بخش قشنگ و اصلی سریال رو ار دست بدیم با اینکه قبلش هم سریالای عالی هم دیدم و قشنگ ترین بخش داستان عاشقانه اش بود ، این وسط اتفاقاتی که می‌افتاد جالب بود اما بعضی از اتفاقات عجیب و غریب و غیر واضح بود

در کل با بخش های زیادی از نقدی که گذاشتی موافقم بودم ولی دیگه با اون نظراتی که انقدر از سریال دیگه ایراد میگرفتن و نمره کمی مثل ۳ و.... اینا میدادن موافق نیستم 

در کل اگر کسی هنوز ندیده و میخواد ببینتش حتما بدون سانسور باید ببینه چون نسخه سانسور شدش خیلی مسخره و بی سر و ته هست و حتمااااا دقت کنین که ژانر سریال رو دوست داشته باشین 

بنظرم سریال جالبی و این جالب ترش کرده که در حال و گذشته هس چیزی که ما توی سریالای کره ای دیگه ندیدیم در کل این سریال اموزندس چون تلاش های سایمدانگ و دستیارش رو نشون میده که چقد تلاش میکنن برای درست کردن کاغذ و برای فقرا با اینکه خودشونم وضع مالی خوبی نداشتن کمک کردن و اونارو هم در درست کردن کاغذ سهیم کردن تا اونا هم پولی بگیرن و بتونن به هر چیزی که بخوان برسن من هنوز این سریال کامل ندیدم فقط دو سه قسمت دیدم تاره اونم از وسطش ولی ازش خوشم اومد 

من خیلی این سریال رو دوست داشتم 

مخصوصا عشق بین سایمدانگ و شاهزاده

به نظر من هم نمره ۷ برایش زیاده 

داستان تکراری بود و شخصیت های جذابی نداشت 

یه جاهایی بی مفهوم بود و دلیل نداشت 

 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan