بیوگرافی جونگ ریو وون

جونگ ریو وون بازیگر و خواننده کره جنوبی در 21 ژانویه سال 1981 در سئول متولد شد. 

شغل: بازیگر ، خواننده

سن: 39 سال

تولد: 21 ژانویه 1981

ملیت: استرالیایی

قد: 1.67 متر

جونگ ریو وون درحال حاضر مجرد است و با کسی قرار نمی گذارد. همچنین هیچ اصلاعاتی در رابطه با ازدواج پیشین یا دارای فرزند نیز در دسترس نیست.

جونگ ریو وون دومین فرزند خانواده از سه فرزند است که در سال 1981 متولد شد و در سال 1992 به بریزبن استرالیا مهاجرت کرد. او در مدرسه ابتدایی با تبعیض روبه رو شد که این امر باعث شد او تصمیم بگیرد بر زبان انگلیسی تسلط پیدا کند. در دبیرستان او با سبک زندگی استرالیایی سازگار شد. پس از تحصیل در دبیرستان دولتی MacGregor وی در دانشگاه Griffith ثبت نام کرد و در رشته تجارت بین الملل ادامه تحصیل داد.

او کار خود را به عنوان خواننده در گروه دخترانه Chakra که اکنون از بین رفته است، آغاز کرد. و اولین بار در سریال معروف نام من کیم سام سون است به شهرت رسید. وی همچنین به خاطر بازی در سریال های دو چهره ی ماه ژانویه، کشتی شکسته روی ماه و خاطرات یک کارمند شهرت چشم گیری پیدا کرد.

در حالی که وی در دهه 2000 دانشجوی تجارت در دانشگاه Griffith بود، توسط لی سانگ مین کشف شد و بدین ترتیب مسیر زندگی و شغل وی تغییر کرد. او به همراه Eeni، Eun و Hwangbo در گروه دختران K-pop Chakra قرار گرفت. اولین آلبوم آنها در سال 2000 منتشر شد. روحیه جونگ در سال 2002 پایین بود و می گفت او گاهی اوقات با کره ای ها احساس بیگانگی می کند و از لباس سکسی که به عنوان خواننده می پوشد، احساس ناراحتی می کند. 

گروه Chakra در سال 2004 منحل شد و جونگ بازیگری را به صورت تمام وقت دنبال کرد. او پس از گذراندن 11 کار ناموفق وی گفت که در تصمیم خود برای بازیگر شدن تردید دارد. در سال 2005 او در cult vampire sitcom Hello Franceska به رسمیت شناخته شد. سپس در سریال کمدی نام من کیم سام سون است موفقیت بدست آورد. میانگین امتیازات این سریال 37% و 50.5% بود. جونگ به دلیل بازی نقش شخصیتی شکننده اما خوش اخلاق مورد ستایش قرار گرفت و سرانجام به یکی از معدود خواننده های موفق در کشور تبدیل شد. 

جونگ کتاب Ryeo-won's Sketchbook را در سال 2007 منتشر کرد که حاوی نوشته ها و نقاشی های وی درمورد دین مسیحی بود. اگرچه او در هنرهای زیبا آموزش ندیده اما جونگ دوست دارد اوقات فراغت خود را با نقاشی بگذراند. دو قطعه از آثار هنری وی در حراج خیریه 2012 فروخته شدند.

در سال 2007 او برای بازی در فیلم دو چهره ی ماه ژانویه در نقش اول بازی کرد. او نقش دختری را داشت که با اختلال چند شخصیتی مواجه است. اگرچه این فیلم موفقیت چندانی نبود اما او جایزه نقش اول زن را در جشنواره فیلم اژدهای آبی کسب کرد. 

جونگ به عنوان نقش اصلی سریال پرنسس جامیونگ گو در سال 2009 بازی کرد. او سپس در فیلم Castaway on the Moon بازی کرد که می توان گفت برجسته ترین فیلم او تاکنون بوده است. 

او سپس در فیلم داستان بی پایان بازی کرد که یک کمدی رمانتیک درباره دو شخص مبتلا به بیماری فوری که تصمیم می گیرند زمان باقی مانده خود را با یکدیگر برای آماده سازی مرگ بگذرانند. در ژوئن 2012 قرارداد جونگ با Won Entertainment منقضی شد و وی با آزانس Bae Yong-joon's agency قرارداد بست. بعدا در همان سال او در سریال پادشاه درام ها بازی کرد و نقش یک فیلمنامه نویس ایده آلیست را بر عهده داشت.

جونگ سال 2012 را با بازی در سریال خاطرات یک کارمند آغاز کرد. منتقدان و تماشاگران از اجرای وی تحت تاثیر قرار گرفتند و سریال های او رتبه نخست جدول رده بندی های روزهای دوشنبه و سه شنبه را به خود اختصاص دادند. او بعدا در جوایز SBS Drdma جایزه تعالی برتر را از آن خود کرد. 

در ژانویه 2013 جونگ از وب سایت رسمی خود رونمایی کرد که از طریق آن امیدوار است بتواند با طرفدارانش ارتباط برقرار کند. وی سپس در نقش یک جراح توراتیک کاریزماتیک و بلند پرواز Pained costar Kwon Sang-woo در درام پزشکی Medical Top Team بازی کرد. 

در مارس 2014 جونگ میزبانی Art Star Korea را در کانال StoryOn با حضور هنرمندان معاصر آغاز کرد. او همچنین در برنامه 살아보니 어때 نیز شرکت کرد.

در سال 2017 او در درام زیادی قانونی بازی کرد که نقش یک دادستان جاه طلب را داشت که تاکتیک های تهاجمی بسیاری را دارا بود. وی برای بازی در این نقش جایزه تعالی برتر را در جوایز KBS Dramd 2017 دریافت کرد. 

جونگ در سال 2018 در فیلم کمدی سیاه دروازه بازی کرد. او سپس در درام Wok of Love نیز بازی کرد. 

در سال 2019 جونگ در سریال دادستان جنگ داخلی بازی کرد.

این هم از بیوگرافی این بازیگر. خوب نظر فراموش نشه

به زودی بیوگرافی پارک مین یانگ رو میزارم

زندگی در تاریخ...ایران...کره

بیوگرافی عالی بود.

 

گفتم چرا این دختره قیافه ش خیلی شبیه کره ای ها نیست؟ پس به خاطر اینکه تو استرالیا زندگی کرده 😊

قربانت

:)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan