نقد سریال یک گومیهو هم اتاقی منه

اسم: یک گومیهو هم اتاقی منه ، My Roommate Is a Gumiho

ژانر: مدرن ، عاشقانه ، تخیلی ، درام ، کمدی ، فانتزی

بازیگران: جانگ کی یونگ ، لی هه ری ، بائه این هیوک

به ادامه مطلب بروید

داستان سریال

شین وو یو گومیهوی ‌999 ساله ای هست که میخواد تبدیل به انسان بشه. اما تا حالا موفق نشده و زندگی بی معنی داشته. اون یه روز به دختری به اسم لی دام بر میخوره که اتفاقی مهره روباهی شین وو یو وارد بدن لی دام میشه. برای اینکه مهره روباهی از بدن لی دام خارج بشه این دو نفر تصمیم میگیرن مدتی باهم زندگی کنن و ....

معرفی شخصیت ها

شین وو یو: باهوش، کم حرف و محتاط. یه گومیهوی 999 ساله‌س که توی دوره های مختلف زندگی کرده. اون فقط یه زندگی بی معنی رو داره اما وقتی با لی دام آشنا میشه، مسیر زندگیش تغییر میکنه. اون فقط تا 1000 سالگی زمان داره تا تبدیل به انسان بشه در غیر اینصورت تبدیل به یه روح شیطانی میشه. 

لی دام: شیطون، وروجک و سربه هوا. دانشجوی دانشگاهیه که مادرش توی آمریکا زندگی میکنه و اونو برادرش باهم توی یه خونه زندگی میکنن. اون اتفاقی مهره ی روباهی شین وو یو رو میخوره و مجبور میشن باهم توی یه خونه زندگی کنن. بعدا کم کم بهم علاقمند میشن. 

یانگ هه سان: به ظاهر باهوش و در باطن خیلی ساده. گومیهوی 700 ساله‌س که 3 ساله انسان شده. اون و وو یو دوست هستن اما هیچوقت باهم نمیسازن. طی اتفاقاتی اون وارد دانشگاه میشه و اونجا با دو جه جین آشنا میشه. بعدا عاشق دو جه جین میشه.

گه سون وو: جذاب و بچه پولداره. سونبه ی لی دام توی دانشگاه و دختر بازه. اول با دوستاش سر لی دام شرط میبنده ولی بعدا عاشق لی دام میشه. امادام هیچ علاقه ای بهش نداره و اون هم برای اینکه کار خانوادگیشو دنبال کنه، به خارج میره. 

دو جه جین: بانمک، دوست داشتنی و ساده‌س. اون دوست صمیمی دام و سو کیونگه. قبلا یه تجربه خیلی بد از دوست دخترش داشته واسه همین همیشه مشروب میخوره تا فراموشش کنه. بعدا به هه سان آشنا میشه و رابطه عاشقانه ای بینشون ایجاد میشه.

چوی سو کیونگ: پر حرف، اعصاب خوردکن و شاگرد اول دانشگاس. اون دوست صمیمی دام و جه جینه. قبلا روی جه جین کراش داشته اما بعدا عاشق یکی از سونبه های دانشگاهش میشه. در آخر هم به عشقش میرسه.

روح کوهستان: کم حرف، غیر قابل کشف و سخته درست مثل شین وو یو. روحی هست که از کوهستان محافظت میکنه و هه سان اون رو پیرمرد صدا میکنه. اون در واقع میخواد به وو یو کمک کنه تا انسان بشه. 

نقد سریال

اول نقد میخوام اشاره ای به شباهت داشتن این سریال به سریال گابلین بکنم. در هردوی این سریال ها یه موجود افسانه ای به همراه کمدی ها و عاشقانه هایی وجود داشت. از همه مهمتر هردوی این سریال ها رو شبکه tvN ساخته. ولی تنها تفاوت اینکه، موجود افسانه ای اینبار یه گومیهوئه. گومیهوئی که 999 سال زندگی کرده و بزرگترین آرزوش تبدیل شدن به یه انسانه. اون قبلا توی زمان چوسان عشقش رو از دست داده و بعداز چندین سال با‌ دختری شاد و خندون آشنا میشه که مسیر زندگیش رو دگرگون میکنه.

در ادامه نکاتی رو از این سریال باهم بررسی میکنیم که درحین تماشای سریال نظر منو به خودشون جلب کردن.

* وقتی که شین وو یو مهره رو از بدن لی دام خارج کرد، فکر میکردم اینجا هم مثل سریال گابلین نقش اصلی زن فراموشی میگیره. اما وقتی که دیدم این اتفاق نیفتاد خیلی شگفت زده شدم و فهمیدم قرار نیست سریال به این سادگی افت ریتم داشته باشه. 

*من هیچوقت نتونستم با لی هه ری در نقش دام کنار بیام. اولا اینکه اون اصلا صورت زیبایی نداشت درحالی که توی سریال وو یو و گه سون وو، هردوشون از زیبایی دام در حیرت بودن. دوما اون اصلا کارش رو به عنوان یه بازیگر خوب انجام نداد. انتخاب لی هه ری به عنوان نقش دام خیلی اشتباه بود.

طنزهای سریال رو نگم که دیگه افتضاح بودن. قطع به یقین میتونم بگم اگه این سریال فقط یه سربال طنز و عاشقانه بود، تو همون سکانس اول دراپ میکردم. یعنی هر وقت صحنه های طنز رو میدیدم خیلی غیر قابل تحمل بودن. و بدتر از اون اینکه تقریبا دو سوم سریال طنز بود و این خیلی اعصاب خورکن بود. 

حدودا از نصف سریال به بعد ماجرا روبه جدیت و غمگینی کشیده شدن. همونطور که گفتم من کاملا از طنزها متنفر بودم پس اینکه سریال کم کم ریتم طنزش رو از دست داد و عاشقانه های جذاب در کنار اتفاقات غم انگیز به وجود اومدن، خیلی منو به خودش مجذوب کرد. 

اصلا از بازی کانگ هان نا خوشم نیومد. اون فقط دیالوگ میگفت و کار دیگه ای انجام نمیداد. نه خیلی وارد نقشش میشد، نه از میمک صورتش استفاده میکرد و خیلی هم اعصاب منو با اون بازیش خورد میکرد. 

درمورد پرداختن به عشق بین شخصیت ها چه اصلی چه فرعی باید بگم که متوسط بود. توی 90 درصد سریال های کره ای بیشتر روی عشق زوج اول تمرکز میکنن تا زوج های دیگه. اما توی این سریال پرداختن به عشق بین همه ی زوج ها در یک سطح بود و این سطح هم متوسط بود. یعنی نه خیلی خوب به عشق ها پرداخته بودن و نه عشق ها رو نادیده گرفتن.

بیشتر صحنه های طنز با دوستای دام و توی دانشگاه بود. نمیتونم بگم طنزها رو دوست داشتم اما باید بگم سو کیونگ و جه جین خوب از پس بارِ طنز سریال بر اومدن. هرچند که من طنزها رو دوست نداشتم.

اوایل سریال بازی جانگ کی یونگ خیلی مصنوعی بود. اما رفته رفته بازیش عادی تر شد و به دلم نشست. 

سکانس خیلی بدی که توی سریال وجود داشت این بود که هر وقت دام ناراحت بود، وسط دانشگاه زانوهاشو بغلش میگرفت و می نشست و مثل بچه کوچولوها گریه میکرد. دیگه حالم بهم میخورد وقتی میدیدم اینجوری میشینه و گریه میکنه. مگه بچه کوچولوئه!

بائک این هیوک رو هم اولین بار بود که میدیدم و کاملا از بازیش خوشم اومد. بازی بائک این هیوک اینجا رضایت بخش بود.

صحنه ی غم انگیز سریال جایی بود که گه سون وو به دام گفت داره میره خارج و اونها دیگه هم رو نمی بینن. اولین باری بود که توی یه سریال دوست داشتم نقش زن سریال به نقش دوم مرد برسه. اما خوب دیگه اینطوری نشد و من خیلی دلم برای سون وو سوخت. 

دو قسمت آخر سریال خیلی خیلی عاشقانه بودن. جوری که مدام میخواستم بزنم جلو. توی این دو قسمت همه ی معماها سریال حل شده بودن و فقط انسان بودن شین وو یو باقی مونده بود که اونم از طنز و ژانر سریال مشخص بود چجوری میشه. 

پایان سریال کاملا منطقی بود نمیگم از پایانش خوشم اومده و درسته که هپی اندینگ بود، اما انتظار دیگه ای نداشتم. سریالش طنز بود پس نباید انتظار یه پایان غم انگیز رو داشته باشم.

این هم از نقد این سریال. نظر یادتون نره.

​​​​​​زندگی در تاریخ...ایران...کره

شیمای عزیز یه سوال شخصی ازت دارم

بازیگر زن و مرد مورد علاقه‌ت کیان؟

پارک مین یانگ و سونگ جونگ کی

شیما جان از نقدت ممنونم ، هر چند که نخوندمش و اصلا سریال ندیدم 😅😂

یه سوال، سریال بی خانمان دراپ کردی؟

آخه من فکر می کردم اون نگاه می‌کنی و قراره نقد اون بنویسی

 

راستش منم مین یانگ رو دوست دارم و بازیگر مورد علاقه مه ولی اخیرا که تو وبلاگ نیلو دیدم که پست گذاشته مین یانگ و سونگ کانگ قراره تو یه سریال کمدی اداری باهم بازی کنن ازش نا امید شدم...

من اخیرا از مین یانگ در یک روز زیبا پیدایت میکنم رو دیدم و اون سریال دوست داشتم، یه سریال آروم و آرامش بخش و آموزنده به همراه کلی دیالوگ زیبا و ماندگار....

ولی وقتی می‌ره سمت ژانری که کمدی عاشقانه ست و شبیه منشی کیم چشه ست چه بسا که ممکنه بدتر از اون باشه چون باز تو منشی کیم چشه پارتنر مین یانگ خوب بود و در حد خودش بود اما این سونگ کانگ از مین یانگ 8 سال کوچیک تره و قبلا تو سریال های مدرسه ای بازی کرده ، واقعا دیگه چه امیدی برای آدم میمونه...

نیلو می‌گفت مین یانگ می‌خواسته با لی جون کی سریال تاریخی بده ولی پشیمون شده...

البته من بهش حق می‌دم وقتی تو منشی کیم 7 ، 8 تا جایزه میگیره ولی تو ملکه هفت روزه بهش جایزه نمیدن خب حق داره...

ولی اگه بخواد با لی جون کی بازی کنه من حاضرم با جون و دل طرفدارش باشم و سریال هاشو ببینم ولی اگه تو یه همچین سریالی بازی کنه نه...

ای کاش یه بارم سونگ جونگ کی و مین یانگ با هم بازی کنن😃😅

خواهش میکنم عزیزم
نه، بی خانمان رو همین امروز تموم کردم و نقدش رو دارم مینویسم. راستش بی خانمان و این سریال رو باهم نگاه میکردم.

منم اینو شنیدم که قراره پارک مین یانگ و سونگ کانگ هم بازی شن. والا چی بگم. منم نا امید شدم. ولی اگه مین یانگ و لی جونگی هم بازی شن، خیلی عالی میشه.
حالا منتظر بمونیم ببینیم چی میشه

نقدت رو خوندم شیما جون. از نقدت فهمیدم که یه سریال فانتزی و تخیلیه. منم اینجور ژانر ها رو دوست دارم. ولی گویا پایان این سریال دیگه خیلی هپی اندینگه.

به نظر شما ارزش دیدن داره؟

و لطفا چندتا سریال تخیلی و فانتزی که میشناسین بهم معرفی کنین

بستگی به سلیقه خودت داره. ولی من که از این سریال زیاد خوشم نیومد.
گابلین و تاریخ آرتدال رو هم ببین

آره یه فیلم تو یوتوپ دیدم مین یانگ و لی جون کی و سونگ کانگ و یه چندتا آدم دیگه با هم بودن

نمیدونم دقیقا چیکار میکردن😂 فکر کنم مصاحبه میکردن برای چند روز پیش بود

بعد داشتن عکس میگیرفتن مین یانگ نشسته بود ، لی جون کی هم وایساده بود دستشو گذاشته بود رو شونه مین یانگ و من ملدم 😁

دلم میخواست آخر فیلم همدیگه رو بغل کنن😂

اتفاقاً رابطه شون با هم خوب بود بعد نظر ها رو میخوندم که به انگلیسی نوشته بودن دوست دارن لی جون کی و مین یانگ تو یه سریال عاشقانه بازی کنن⁦☺️⁩

من که آرزومه این دو تا عشق با هم بازی کنن😍

چند وقتیه که مین یانگ سریالی بازی نکرده. منم امیدوارم با یه سریال عالی و زیبا برگرده و بازهم طرفداراش رو به خودش جذب کنه

از ده به سریال چند میدی؟؟

با احترام به طرفداران سریال
 ۶.۲۵ میدم

سلام شیمای گلم چطوری تو تکی همه جا عشقم 💜💜💜💜💜💜

سلام عزیزم. خوبم ممنون. قربونت برم 💖

پایان سریال غم انگیز هست یا شاده

شاد
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan