نقد جامع سریال چرا او

چرا او سریالی معمایی و عاشقانه با بازی زیبای سون هیون جین و هوانگ این یوپ هست که تونست ریت بالایی رو در کره کسب کنه و تبدیل به یکی از بهترین دراماها بشه.

داستان این سریال درباره زنی به نام اوه سو جه ست که می خواد از رئیس چوی ته گوک و تمام کسانی که زندگیش رو نابود کردن، انتقام بگیره. در این بین اون با یکی از دانشجوهاش گونگ چان آشنا میشه و این دو نفر نقاط تاریک و سرد زندگی همدیگه رو گرم می کنن.

از همین اول بپردازیم به اسم سریال. چرا او؟ بزرگترین معمای سریال که به دست ما سپرده شده بود تا حلش کنیم. چرا او؟ چون فقط اون می تونست، چون اون برای انکار ساخته شده و ...

چرا از اول سریال هر اتفاقی می افتاد گردن سوجه می انداختن؟ چقدر روحیه قوی و شکست ناپذیری داشت این زن که می تونست از پس حرف چندتا حسود بر بیاد. بازیگری هیون جین هم محشر بود.

این سریال هدفش این بود که نشون بده یه زن چجوری باید قوی باشه و از پا نیفته تا بتونه خوشبختیش رو خودش بسازه. تا بتونه زندگی خودشو داشته باشه. ولی اینو در نظر داشته باشین که قوی بودن به معنای کامل، بی نقص و عالی بودن نیست.

جدا دم نویسنده گرم. کار عالی نوشته بود. هرچند من حس زیادی به این سریال ندارم صرفا چون وقتی این سریالو درحال پخش می دیدم، همزمان چندتا سریال دیگه رو هم می دیدم. ولی به عنوان اولین کار جدی این نویسنده باید بهش آفرین گفت. امیدوارم بیشتر تجربه کسب کنه و شاهکارهای بیشتری بسازه.

گریم بازیگرا عالی بود. دوران جوونی سوجه رو عالی به تصویر کشیدن. شکل چشماش، طرز موهاش، حتی نوع حرف زدنش و مخصوصا خنده هاش فرق داشتن.

کاپل سریال خیلی عالی بود. من واقعا خیلی سخت با نونا رومنسی ارتباط می گیرم و اصولا هم باهاش مشکل دارم، ولی این کاپل دیگه عالی بود. هردوتاشون درون گرا بودن و واسه همینم نوع ابراز عشقشون فرق داشت. واسه همین اصلا صحنه های عاشقانه اش یه چیز سطحی و مسخره نبود.

*اسپویل

توی قسمت سه همون سکانس بوسه، دقیقا چون سوجه در اون جامعه و محیط خشن انقدر احساساتش رو قورت داده بود، با یه ذره محبت چان نسبت به خودش راحت تاثیر قرار گرفت و بوسیدش. اون بوسه نشون دهنده زندگی سخت و وحشتناک سوجه بود.

*پایان اسپویل

بخش حقوقی سریال طبق معمول خسته کننده بود. حتی بعضی وقتا خیلی از شخصیتا رو نمی شناختم و باهاشون آشنایی نداشتم، انقدر که ماجراها پیچیده بودند. ولی تقابل های رئیس چوی و سوجه رو می پسندیدم. کلا بخش اندکی از بحخش حقوقی به دلم نشست و باقیش رو دوست نداشتم.

میدونم که همتون هوانگ این یوپ رو با زیبایی حقیقی میشناسین. ولی نقشش اینجا زمین تا آسمون با نقشش توی زیبایی حقیقی فرق داشت. و اون خیلی خوب تونست تفاوت این دو نقش رو نشون بده. چقدر خوب شخصیت سرد و زخم خورده رو ایفا کرد. خیلی ها میگفتن این یوپ اینجا سرد و بی روح بازی کرده و نقشش توی زیبایی حقیقی رو بیشتر دوست داشتن. ولی این کاملا اشتباهه که این دوتا نقش رو باهم مقایسه کنیم. خیلی متفاوتن و دلیل متفاوت بودن بازی این یوپ هم همین بود.

او اس تی هاش خیلی ارامش بخشن و من دوتاشونو دوست دارم هر از گاهی بهشون گوش میدم.

شخصیت چان یا همون کیم دونگ گو نشون داد که با وجود گذر از سختی های عجیب و غریب هنوز هم میشه قوی، مهربون و اصیل موند و حتی سوجه رو که به خاطر سختی هاش عوض شده بود، رو به مهربونی قبلیش برگردوند.

و اینم بگم که سوجه یه زن بود و میخواست انتقام بگیره. اما اصلا از جنسیتش استفاده نکرد و حتی انتقامش رو هم گرفت.

نقد قسمت آخر. این بخش حاوی اسپویله و اگه هنور سریالو ندیدیدن این بخش رو نخونین

با وجود اینکه واقعا سریال به دلم نشسته بود ولی باید بگم وقتی آخر داستان آدم بده سریال یه دفعه ای عوض شد، دوست نداشتم. به نظرم این فقط ضعف نویسنده ست که میخواد سریال رو زود جمع و جور کنه و یه هپی اند تحویل بده. هرچند هپی اند بودنشو دوست داشتم ولی نحوه ی هپی شدنش بابه میلم نبود. آدمی به بدی ها ایل گو نمی تونه یه شبه تغییر کنه. ولی کمک یون سانگ کاملا منطقی بود و چون هم به سوجه علاقه داشت، از اولش هم اینجوری بود.

اونجایی که سوجه واسه آخرین بار تلفنی با رئیس چوی حرف زد و گونگ چان میخواست بره ولی سوجه دستشو گرفت و خواست که پیشش بمونه، دقیقان همونجا سوجه چان رو به زندگی و دنیای خودش راه داد.

نوع لبخند و مدل موهای سوجه و حتی لباساش توی پارت آخر نشون میداد که سوجه دیگه آزاده. سوچه قبل از اینکه چوی ته گوک تو آمریکا ولش کنه هم این حالتو داشت ولی بعداز خیانتی که بهش کردن، دیگه اونجوری نشد.

پایان اسپویل

در کل سریالو دوست داشتم ولی دلتنگ تموم شدنش هم نیستم. این سریالو حتما پیشنهاد می کنم و امیدوارم از دیدنش لذت ببرین

منتظر نظرات جالب و دیدنیتون هستم

نقد بعدی، از سریال در یک روز زیبا پیدایت میکنم....به زودی

زندگی در تاریخ...ایران...کره

به نظرم سریال جالبی میاد و ارزش دیدن به خصوص که من بازی هوان این یوپ رو خیلی دوست دارم‌.

مرسی بابت نقد فوق العادت واقعا زحمت کشیدی شیما جون.

 

اره حتما ببین، ارزشش رو داره
ممنون از تو که خوندیش 😍

نقدت رو خوندم و خیلی زیبا نوشته بودی 💜 جوری که مخاطب رو ترغیب میکنی که بره سریال رو ببینه... از شخصیت های درونگرا خیلی خوشم میاد و این سریال هم که تو نقد گفتید زوج اصلی هر دو درونگران ولی با این وجود من این سریالو نمی‌بینم چون بعد آقای ملکه منی که نسبت به سریال های تاریخی دیدگاه بدی داشتم الان فقط میخوام تاریخی ببینم حالا چه تاریخی ایرانی مثل شهرزاد و جیران چه تاریخی کره ای مثل مستر سان شاین و قلب خونین و در کل دیگه دوست ندارم مدرن ببینم فعلا.....😂🤪 و به اندازه کافی لیستم پره 😂❤️

ولی زوج این سریال دوست دارم هردو بازیگر های خوبی هستند 🌺🌼💗😍

 

منتظر نقد در یک روز زیبا پیدات میکنم هم هستم😅❤️ در مورد این سریال راستش اون قسمت هایی که مربوط به عموی یون سوپ بود رو درک نکردم و به نظرم اضافی بود و اینکه اون جدایی قسمت های آخر زوج سریال و قسمت آخر هم رسیدن بهم به نظرم اضافی بود فقط میخواستن غمگینش کنن 😂😁 ولی خب هیچ سریالی بی عیب و ایراد نیست.

مرسی از تعریقت 💖🌹 
راستش من از عاشقانه این سریال خیلی راضی بودم ولی وقتی نظرات رو میخوندم خیلیا هیت داده بودن، میگفتن الکی ژانر این سریالو عاشقانه زدن. ولی به نظر من واسه همچین سریال حقوقی این عاشقانه کافی بود. اصلا کلیشه ای نبود و خیلی هم ازش لذت بردم. در واقع عاشقانه اش اون سکانس های خسته کننده حقوقی رو میشست می برد

حتما، این سریال نقاط مبهم زیادی داشت که جا داره توی نقد مفصل درباره شون حرف بزنم. حالا من این سریالو خیلی دیر تموم کردم. یعنی هیچ سریالی نبوده که انقدر کشش بدم نمیدونم چم بود 😊 امیدوارم نقدش هم اینجوری نشه و زود تمومش کنم 😁

آره منم ژانر حقوقی دوست ندارم 😫😩😂😅😐

حالا فکر کن سریال جدید لی جونگ سوک حقوقی سریال جدید جی سانگ حقوقی 😂 دیگه با سریال های در حال پخش حقوقی کیدراما، کیدرامر های عزیز یه پا وکیل میشن واسه خودشون 😅 میتونن برن تو دادگاه های کره کار کنن 😂💛❤️ من از خلاصه داستان سریال جدید لی جونگ سوک خوشم نیومد من حاضرم اگه دلم واسه لی جونگ سوک تنگ شد دبلیو و صدات رو میشنوم ببینم اما سریال جدیدش دهن لق رو نبینم 😂 و اینکه من یونا رو کنار جانگ گیون سوک تو باران عشق بیشتر دوست دارم 😂❤️

ولی کسایی که میخوان وکیل یا دادستان بشن احتمالا سریال های حقوقی رو دوست دارن...😂👍

 

منم این روزها حوصله هیچی رو ندارم 😂😐💛

سریال جی سونگ حقوقی اونقدر نیست، بیشتر روی معماها و کشف حقایق تمرکز داره
دهن لق هم شک داشتم شروع کنم ولی در عین حقوقی بودنش واقعا دوسش دارم سکانس های غمگینش بیشتر منو میخندونن نمیدونم چرا، جوری که نصفه شب هم از نگاه کردنش میترسیدم و هم کلی خندیدم 😁😊

آخ منم نمیدونم چم شده، میخوام دو بونگ سون رو شروع کنم ولی هیچ جوره حوصله ام نمیکشه

یعنی سریال جدید جی سانگ رو میبینی؟😅

دهن لق رو هم می‌بینی؟😅 خیلی از بازی یونا ایراد میگیرن میگن افتضاحه یعنی انقدر بده ؟😂😂😂

 

به نظرم یه مدت استراحت کن و سراغ تفریحات دیگه برو یا سریال های قدیمی که قبلاً دیدی و دوست شون داری رو دوره کن حوصله ات به مرور زمان برمیگرده..😅❤️ من که اینجوریم..

آره هردوشونو می بینم :))
راستش من بیشتر علاقه دارم درحال پخش ببینم تا تموم شده. حتی کشش اینو دارم پنج تا درحال پخش همزمان ببینم ولی تموم شده ها وقتی دوتا رو باهم می بینم دیگه خسته می شم و دراپ میکنم :))

آفرین 😂❤️ جای منم خالی میکنی 😉😂💜

منم همینم دقیقا....👍 

آها راستی میخوای دوبونگ سون نبین چون خیلی هم عالی نیست و مفهوم خاصی نداره بیشتر واسه عوض شدن حال و هوای آدم خوبه.. تازه شوخی جنسی هم داره پارک هیونگ شیک هم اونجا رومخه 😂😐 سریالش خیلی قوی نیست بیشتر به درد سن پایین میخوره نمیدونم چرا یه زمانی عاشقش شده بودم ؟😂😐😅😕

همون سریال های در حال پخش ببین..❤️💛

😂😊😁

والا خودمم پشیمون شدم ببینمش. میدونی چیه اصلا دلم نمیخوسات برم سمت دو بونگ سون ولی با یکی از دوستام قرار گذاشتیم اگه من دو بونگ سون ببینم اونم واسه اولین بار یه سریال درحال پخش می بینه. ولی واقعا نمی تونم به دو بونگ سون جذب شم. نمیدونم چرا 😁

البته من هنوزم دوبونگ سون دوست دارم 😂😐💛

خب سلیقه من و شما یه مقدار باهم متفاوته.. 

اگه جدید نمیکنه نبین چون سلیقه ها متفاوته ❤️

که این طور
اره سلیقه‌مون فرق داره
به نظرم نبینم بهتره، چون اگه به زور یه سریالو ببینم ارزشش پیشم میاد پایین 😁 همون نبینمش بهتره

البته خب اینکه گفتم دو بونگ سون به درد سن پایین میخوره اشتباهه... می‌خوام نظر کلیم راجب دو بونگ سون که مثبت هم هست بگم...

من منکر بدی ها و نکات منفی سریالش نیستم ولی سریال زیبایی بود به نظرم.

اول از نکات مثبت شروع کنم. سریالش ابر قهرمانی بود پس موضوعش جدید بود و جالب. کیفیت سریال خیلی بالا بود و نویسنده تونسته بود چندتا ژانر کمدی هیجانی پلیسی جنایی و عاشقانه درام رو ترکیب کنه یعنی میتونیم بگیم بیشتر ژانر ها رو داشت و قابلیت اینو داره که افراد زیادی با سلایق مختلف رو جذب کنه. من خودم سریال جنایی اکشن پلیسی دوست ندارم و این سریالم یادمه اول هاش میخواستم دراپ کنم چون اون بخش های آدم رباهی که یه آدم روانی دختر های ضعیف می‌دزدید و زندانی میکرد و لباس عروسی تنشون میکرد به زنجیر می بست و آزارشون میداد من اون قسمت ها واسم آزاردهنده بود که شاید برگرده به روحیه لطیفم 😂 ولی خدا رو شکر سریالش سافت و لطیف بود و اون بخش های جنایی پلیسی با یه عاشقانه کیوت ترکیب شده بود و در کل سریالش خیلی هم جدی نبود. 

زوج سریال هم خیلی کیوت بودن و خیلی بهم میومدن و از سکانس های عاشقانه شون میشه میکس های شاد و شیرین درآورد.🥰🥰

در کل سریال سرگرم کننده ایه.

بازیگر نقش اصلی سریال یعنی پارک بو یونگ وای که این دختر چقدر کیوت و بامزه و ظریف بود خیلی دوستش داشتم ❤️ یکی از ستاره های معروف کشور کره ست و امیدوارم همیشه تو کارش موفق باشه.

از نقش پارک هیونگ شیک خوشم نمی اومد ولی تیپش خیلی خوب بود به پارک بو یونگ هم میومد و در کل خوب بازی کرد.

فیلم نامه این سریال مثل قاطی کردن آب و روغن بود ماجرا های هیجانی و یه عاشقانه سافت و گوگولی. هر چند که بعضی ها گفتن قیمه ها رو ریختن تو ماست ها و بد بود اما من خیلی دوستش داشتم.

واسه من سریالیه که هروقت دلم واسش تنگ میشه بهش سر میزنم.

گفتن نکات منفی واسم سخته 😂 چون خیلی سریال دوست داشتم ولی بازم میگم.

اول از همه لودگی و شوخی های بد و جنسی. شاید شما بگین این دیگه به فرهنگ و اخلاق کره ای ها ربط داره اما این چیزا با فرهنگ ما جور نیست پس من لازم دونستم که بگم.. این نظر من نیست ولی خب خیلی ها گفتن که ماجرا های جنایی پلیسی نباید با یه همیچین عاشقانه کیوتی ترکیب میشد هرچند که نظر من نیست ولی گفتم بگم...

دیگه نکته خاصی به ذهنم نمیرسه ولی خیلی ها گفتن موقع دیدن این سریال حوصله شون سرمیرفته..

ولی در کل اگه یه سریال شیرین و کیوت میخواین پیشنهادیه 👍🌺

مرسی از وقتی که گذاشتید و نیمچه نقد من رو خوندید 😂❤️

مرسی از نظر کلی و جامعت
راستش حرفات کمی دیدگاهمو نسبت به دو بونگ سون تغییر داد. یکم مثبت نگر تر شدم :)
راستش منم عاشق بازی پارک بویونگ توی این سریالم...پارک هیونگ شیک هم هیچ سریالی ازش ندیدم ولی میگن اینجا خوب بازی کرده

بنظرم این سریال نکات ضعف زیاد داشت .نمی‌دونم اونایی که تعریف کردن واقعا متوجه این نکات نشدن؟ مثلاً بازیگر مرد اسمشو تغییر داده بود ولی چرا قیافه ش کلا یکی دیگه بود؟من منتظر بودم بگه جراحی پلاستیک کرده .

ببین قبول دارم هر سریالی یه نقطه ضعفهایی داره و سریالی نیست که کامل باشه
حالا کسایی که واقلعا از یه سریال لذت میبرن ممکنه زیاد متوجه نقطه ضعف های اون سریال نشن و برعکس بعضی دیگه بیشتر به نقطه ضعف ها توجه کنن. کلا طرز نگاه هرکسی به سریال متفاوته

سلام بنظرم مرگ دخترش زیاده روی بود . اصلا اگه قرار بود بمیره همون موقع که سقط شده بود دردش کافی بود. درسته مرگش بدذاتی رییس رو بیشتر نشون داد و نفرت سوجه رو بیشتر کرد ولی بنظرم اگه دخترش نمیمرد هم نفرتی که چندسال دخترشو ازش پنهون کرده بود کافی بود.اگه زنده میموند هم خللی تو روند داستان نداشت . مرگش ژانر فیلم رو یهو تغییر داد اونم اواخر سریال.  فیلم از اولش حالت فانتزیش که همه چی تو یه سطح احساسی پیش میرفت یهو شد مصیبت و درد خیلی شدید و این اتفاق مناسب قسمت دوتا مونده به آخر نبود. اگه اوایل سریال بود بهتر بودش. چون اصلا شیرینی شکست دادن رییسش به چشم نیومد و من هنوز تو شوک مردن دخترش بودم. جوری که حتی خوشحالی سوجه بنظر غیرطبیعی بود چون دخترش رو از دست داده بود. نامادری چان بعد از دهسال همچنان عزادار دخترش بود ولی مرگ دختربچه رو نویسنده ناچیز جلوه داد. سوجه خواست خودشو تو دریا بکشه یهویی با دوکلام حرف چان حالش خوب شد. این قسمتش عجیبش کرد، باعث شد به کسی پیشنهادش ندم🙂

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan