زندگینامه ملکه جئونگسون (ملکه ی پادشاه یئونگجو)

زندگینامه ملکه جئونگسون (ملکه ی پادشاه یئونگجو)
در این پست میخوایم به زندگینامه ملکه جئونگسون بپردازیم. ملکه جئونگسون یکی دیگر از ملکه های چوسان است که زندگی او شباهت بسیاری به زندگینامه ملکه اینهیون و ملکه های دیگر دارد.

به ادامه مطلب بروید.

ملکه جئونگسون یا ملکه جونگسون متولد 2 دسامبر 1745 است. ملکه آینده جئونگسون دختر کیم هان گو و لیدی وون بود که در بخش ثروتمندی از شهرستان یئوجو در استان جیونگی متولد شد.او در تاریخ 11 فوریه 1805 از دنیا رفت. ملکه جئونگسون عضو قبیله گیونگجو کیم بود. جئونگسون پس از مرگ اولین ملکه پادشاه یئونگجو (ملکه سونوی). در سال 1757، او در سال 1759 ملکه شد. همچنین ملکه هیوی پس از او ملکه شد. ملکه جئونگسون عنوان ملکه دواگر ایسان را نیز دریافت کرده بود. همچنین او معروف به ملکه کره به عنوان همسر پادشاه یئونگجو، سال ها ملکه چوسان بود. به دلیل در گذشت ولیعهد سادو در سال 1762، پسری از ملکه جئونگسون میتوانست ولیعهد باشد تا تاج و تخت را پس از یئونگجو به ارث ببرد. اما ملکه جئونگسون فرزندی نداشت و تاج و تخت به پسر سادو (ایسان) داده شد که از سال 1777 تا 1800 به عنوان پادشاه جئونجو بر تخت سلطنت بود. پس از درگذشت پادشاه جئونجو در سال 1800، تنها پسر جئونجو 10 ساله بود. چون او کوچک بود و برای پادشاه شدن سن قانونی نداشت، به ملکه جئونگسون مقام ملکه دواگر (نایب السلطنه) دادند چون او پیرترین نسل به نسبت سایر افراد در قصر بود. او قدرت را تا سال 1804 در دست داشت. ملکه جئونگسون از سیاست های پادشاه فقید فاصله گرفت و از جناح نورون طرفداری کرد. (جناح مخالف جئونجو).

ملکه جئونگسون به همراه پادشاه یئونگجو در مقبره دودویی در دونگورورونگ (مقبره سلطنتی) در شهر گوری به خاک سپرده شد.

منتظر نظراتتون هستم.

زندگینامه بعدی، زندگینامه ملکه سئوندوک....

زندگی در تاریخ...ایران...کره

سلام

شما توی پستتون گفتین که ملکه جئونگسون، ملکه دواگر پادشاه جئونجو بوده. ولی توی سریال ایسان همچین چیزی رو نشون نداده. یعنی سریال ایسان از روی تاریخ درست نشده یا چی؟

میشع راهنمایی کنین.

همونطور که گفتم ملکه جئونگسون، ملکه دواگر جئونجو (همون ایسان) بوده.
و اما درباره سریال ایسان...سریال ایسان کلیاتش از روی تاریخ درست شده و جزئیاتش فقط تخیلات ذهن نویسنده بوده. کلیاتی مثل مرگ ولیعهد سادو، ملکه هیو که همسر اول ایسان بوده و .... . ولی جزئیاتی مثل رعیت بودن سونگ یون، وجود داشتن شاهزاده هواوان و پسرش و .... توی تاریخ ثبت نشده. به هر حال چون نویسنده برای ساختن یه سریال تاریخی احتیاج به تحقیق و اطلاعات تاریخی داره، میدونه که در تاریخ فقط کلیات تعریف شده. و نویسنده برای اینکه سریال رو تاثیر گذار تر بکنه باید خیلی وارد جزئیات بشه. اگه فقط از کلیات تاریخ بهره بگیره، سریالی مثل رویای فرمانروای بزرگ در میاد که هر قسمتش هل هلکی و با عجله بود و بعضی صحنه هاش نا مفهوم بود.
امیدوارم توضیحاتم موثر بوده باشه و جواب سوالتون رو گرفته باشین.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan