نقد و بررسی سریال آداماس

نام: آداماس ، ADAMAS

ژانر: معمایی، هیجان انگیز، درام

سال ساخت: 2022

تعداد قسمت ها: 16

شبکه سازنده: tvN

جایگزین: حوا Eve

خلاصه داستان: ها وو شین و سونگ سو هیون (جی سونگ) دو برادر دوقلو هستن که درگیر حل کردن پرونده قتل 22 سال پیش ناپدریشون میشن. وو شین به عنوان نویسنده روح به خونه ی رئیس کوون نفوذ میکنه و سعی میکنه آداماس، آلت قتاله رو بذرده. سو هیون هم یه دادستانه که سعی در کشف رئیس و معماهای تیم A داره.

خب این سریال کامبک جی سونگ در سال 2022 بود. از پارسال تا حالا منتظرش بودم و بالاخره درحال پخش دیدمش. حالا در این پست نقدی رو از این سریال داریم که امیدوارم کسایی که هنوز سریال رو ندیدن با خوندن این مطلب به دیدنش ترغیب بشن.

داستان سریال بر پایه برادران دوقلو نوشته شده. برادرانی که نقش هردوشون رو جی سونگ بازی میکنه و کار هرکسی نیست که تفاوت دو برادر رو نشون داد ولی مثل همیشه جی سونگ به همه ثابت کرد تواناییش خیلی فراتر از ایناست.

اصولا توی هر سریال خواهر یا برادر دوقلو وجود داشتن که یکیشون کشته شده و دیگری برای گرفتن انتقامش تنهایی می جنگه. ولی اینبار با یه ایده ی جدیدتر روبه رو بودیم. توی این سریال هردو برادر باهم و قدم به قدم همدیگه پیش میرن و سعی در کشف حقیقت ماجرا دارن.

برادری بین سو هیون و وو شین واقعا جزو قوی ترین و قشنگ ترین روابط خانوادگی بود. جوری که این دو نفر هوای همدیگه رو داشتن، جوری که سو هیون وایب «فقط من میتونم فحشش بدم و بزنمش» رو داشت و ...

داستان سریال به شدت سنگین و پیچیده بود و فیلمبرداری هم فوق العاده بود. معماها و اتفاقات خیلی خوب بهم ربط داده شدن بودن. واقعا سریالی معمایی شبیه یه هزارتو بود. همه چیز غیر منتظره بود و هیجان و خفنیش هم محشر بود.

در قسمت های مختلف چندین معما و شخصیت وارد سریال میشدن که هرکدومشون در زمان لازم تاثیر خودشون رو به وضوح میذاشتن و وجود هر شخصیتی در سریال بی معنی نبود.

عاشقانه ای در سریال وجود نداشت اما شیمی بین دو برادر فوق العاده زیبا بود. دوتا برادر که هردوشون یه نفر هستن ولی توی سریال دو نفر. تفاوتی که جی سونگ فوق العاده بینظیر به نمایش گذاشت.

این سریال یه سریال میانه نیست و صفر یا صد براش تعریف شده پس یا عاشقش میشید یا ازش خوشتون نمیاد. فقط باید به سریال و خودتون فرصت بدین. بودن کسایی که دراپ کردن و دوباره شروع کردن و تا قسمت آخر چند روزه تمومش کردن.

شخصیت پردازی ها عالی و بی نقص بود به جز شخصیت سان. به خصوص بازیگرش که واقعا رو مخ بود. اصلا نتونسته بود چهره یه قاتل روانی رو خوب از آب در بیاره. این چه قاتلی بود که با لباسهای گل گلی آدم میکشت.

و اما درباره پایان بندی. خب نظرات درباره اش متفاوته اما به نظر من پایان بازی داشت و جا واسه 20 قسمتی کردن سریال بود. نمیدونم کره ای ها چه اصراری دارن حتما توی 16 قسمت سریال رو تموم کنن. خب بشه 18 قسمت و یا حتی 20. مگه آسمون به زمین میاد؟!

و در آخر یک نمره به خاطر سان و پایان بندی کم میکنم نمره 9 رو به این سریال میدم و آداماس (پیکان الماسی که خیلی ها به خاطرش مردن) رو به دوست داران این ژانر پیشنهاد میکنم.

نظرتون راجع به این سریال چیه؟

نقد بعدی، سریال دهن لق

زندگی در تاریخ...ایران...کره

واقعا عاشق نقد کردنتم شیما.

بنظرم کار هرکسی نیست که یه سریال رو به این قشنگی نقد کنه.

منم این سریال رو خیلی دوست دارم‌ بخصوص که جی سانگ یکی از بهترین و باحال ترین بازیگرای کره توش بازی کرده بازیگری که با کارهای ماندگار و قشنگش طرفدار های زیادی رو از سرتاسر دنیا به خودش جذب کرده. 

به نظرم این سریال یه سریال به یاد ماندنی میشه و در اینده هم مورد استقبال خیلی ها قرار میگیره و به این زودی ها فراموش نمیشه.

ممنون که این سرال رو نقد کردی.

من که به شخصه عاشق این سریال شدم💖

وای چقدر خوشحال شدم از این حرفت ستایش جان. واقعا لطف داری
اوهوم جی سانگ یکی از بهترین بازیگران مرد کره ست
هرچند که کره ای ها خیلی به این سریال بی لطفی کردن ولی توی کشورهای دیگه طرفدارهای زیادی داشته
مرسی از نگاه خودت عزیزم

خواهش میکنم حقیقتو گفتم جدا نقد کردنت فوق العادست💜💖

 

قربونت برم عزیزم 😍😘
جمعه ۲۲ مهر ۰۱ , ۰۹:۱۲ حنا دختری در مزرعه

به‌نظرم همین که هممون روی این اتفاق نظر داریم که شخصیت سان، خیلی چندش و رومخ بود یعنی اینکه بازیگر کارش رو درست انجام داده که ما همچین حسی داشتیم.

در ضمن پیچیدگی شخصیت اون هه سو واقعا واقع‌گرایانه بود. این پیچیدگی شخصیت و انگیزه‌های پنهانی و احساس نیاز به قدرت رو من توی آدمای زیادی دیدم.

بازیگری جی سانگ هم که مثل همیشه عالی بود و شخصیت بی‌ادب سوهیون و و شخصیت ملو و مودب ووشین و اینکه این دو شخصیت متضاد کار یه نفر جا خوردم.

وقتی که رییس کوان کشته‌شد من هم مثل وقتی که ستوان چویی ناامید شد ناامید شدم. این دنیا بهترین جهنم میتونه برای آدمای بد باشه اگه به سزای عملشون برسن. با کشتنش اون هیچ زجر خاصی نکشید.

و در آخر سریال خیلی خوشم اومد که خانم کوان گفت: من خودم اربابم رو انتخاب کردم.

سریال خوبی بود و ارزش نگاه کردن بهش رو داشت.

اوهوم، کلا بازیگر اشتباهی رو برای شخصیت سان انتخاب کرده بودن
دقیقا
جی سونگ کلا بازگر محشریه و واقعا توی سراسر جهان زبان زده
واقعا قبول دارم آدما این دنیا بهتر مجازات میشن تا بعد مرگشون

و مرسی هم از نظرت 🌹

هررر فیلمی جیسانگ توش باشه فوق العادست😁

چه برسه به اینکه دوتا باشه

و اینکه ممنون از نقد بی نظیرتون

دقیییقا باهات موافقم تو انتخاب نقش سان و پایان باز سریال😑😑

ولی یه جا دیگه هم یه جوری بود

چرا هر قسمت سوهیون میمرد و باز زنده میشد؟😐😂

پایانش بااااازهههه؟؟؟😰😨😱

اوهوم

واقعا منم با همه نظرا موافقم شخصیت جی سانگ که هم ها وو شیم و هم خود سو هیون رو بازی کرد عالی بود ولی کاشکی خیلی داستان سنگین نبود ولی در کل عالی بود 

میشه سریال گرید هم اگر نگاه کردی نظر بدین کنجکاوم 

متاسفانه ندیدم
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan