جومونگ و نوادگانش

تو این پست میخوام اطلاعاتی درباره سریال هایی که از زندگینامه چهار پادشاه گوگوریو گفته شده، در اختیارتون بزارم.

قبل از همه چیز باید بدونید که سریال های زیادی درباره دوره گوگوریو ساخته شده ولی من فقط سریال هایی که چهار پادشاه اول گوگوریو در آن هستند، بهتون معرفی میکنم. از جمله جومونگ، سرزمین بادها و پرنسس جامیونگ گو.

سریال جومونگ

به ادامه مطلب بروید...

داستان سریال: جومونگ پسر یوها و هه‌مو‌سو است که در بویو به عنوان پسر سوم پادشاه گوموآ متولد میشود. او به حسادت های برادرنش پی میبرد و تصمیم به ترک بویو میگیرد. تا راه پدرش هه‌مو‌سو را ادامه دهد.

کارگردان: لی جو وان

تعداد قسمت ها: 81 قسمت 

زبان: کره‌ای و دوبله فارسی

شبکه ساخت و پخش: mbc

جومونگ. پسر یوها و هه‌مو‌سو اما بیشتر به عنوان پسر گوموآ او را میشناسند. اولین همسرش سویا بود که از او یک پسر به نام یوری داشت. سوسانو نیز همسر دومش بود. به دلیل حسادت پسران گوموآ از بویو خارج شد و گروه دامیول را تاسیس کرد. او بعد از سالها توانست کشور قدرتمند گوگوریو را پایه گذاری کند.

سوسانو. او دختر ارباب یون تابال و رئیس یک گروه تجاری بود. همچنین او عاشق جومونگ بود اما طی لتفاقاتی نتوانست با او ازدواج کند وبا یکی از مدیران گروه تجاری اش ازدواج کرد. از شوهر اولش دو فرزند به نام های بیریو و اونجو داشت. پس از سالها به جومونگ برای تاسیس گوگوریو کمک کرد. با تاسیس گوگوریو او ملکه جومونگ شد اما با برگشتن همسر اول جومونگ به همراه پسرانش به سرزمین های جنوبی مهاجرت کردند.

یی سویا. او از یک کشور شورش زده به همراه جومونگ به بویو آمد. در آنجا با جومونگ ازدواج کرد. هنگامیکه جومونگ بویو را ترک کرد او نیز میخواست به همرا او برود اما تسو اجازه نداد. در این میان او باردار شد و پسری را به دنیا آورد و نام این پسر را یوری گذاشت. پس از شالها خواست با بانو سوها فرار کنند و بروند پیش جومونگ اما موفق نشدند. سویا زمانی به نزد جومونگ رسید که او با سوسانو داشت ازدواج میکرد. سویا پس از سالها به همراه پسرش یوری به نزد جومونگ بازگشتند.

تسو (دائه سو). وی اولین پسر گوموآ و ملکه ون هو بود. به دلیل اولین شاهزاده بودنش تاج و تخت را نصیب خود میدانست اما جومونگ مانع این کار میشد. با فرار جومونگ از بویو، او همیشه به دنبال جومونگ بود اما هیچگاه نتوانست او را دستگیر کند. سرانجام برای شکست کشور هان با جومونگ متحد شد.

گوموآ. پسر پادشاه هائه بورو بود. او در دوران شاهزادگی اش دوست هه‌مو‌سو بود و همینطور عاشق یوها. بعدها او با یوها ازدواج کرد و یوها از هه‌مو‌سو فرزندی به دنیا آورد. گوموآ سالها جومونگ را به عنوان سومین شاهزاده بویو نامگذاری کرد. با فرار جومونگ از بویو او به مرور زمان دشمن جومونگ شد و یوها را کشت. سرانحام خودش به دست ارتش هان کشته شد.

بانو یوها. همسر اول هه‌مو‌سو و همسر دوم گوموآ بود. او از هه‌مو‌سو جومونگ را به دنیا آورد. در هنگام فرار جومونگ او به فرارش کمک کرد. بعداز سالها خواست به عمراه سویا به نزد جومونگ بروند اما ارتش بوسو مانع این کار شد و به دست پادشاه گوموآ کشته شد.

ارباب یون تابال. وی پدر سوسانو بود. همینطور رئیس قبیله‌ی گیرو. او همیشه در مشکلات و رویداد ها از تجربه اش در سفر های تجاری اش به جومونگ و سوسانو کمک میکرد. با ایجاد گوگوریو وی دانای ارشد دربار گوگوریو شد. در آخر به همراه دخترش و نوه‌هایش به سرزمین های جنوبی مهاجرت کردند.

یوری. پسر جومونگ و سویا بود. از هنگام تولدش پدرش را ندید. بعدها که به همراه مادرش و مادر بزرگش داشتند فرار میکردند، گیر سربازان هان افتادند. او سالها بعد برای یک گروه خلافکار کار میکرد. اما سریع از آن گروه خارج شد و به گوگوریو رفت تا پدرش را پیدا کند. با پیدا کردن پدرش او شاهزاده‌ی دربار گوگوریو شد.

​​​​​​پایان قسمت اول جومونگ و نوادگانش ... قسمت دوم به زودی...

منتظر نظراتتون هستم.

معرفیتون خیلی زیبا بود

ممنون
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan