نقد و بررسی سریال ملکه هفت روزه

https://uupload.ir/files/x7iy_1612203262722.jpg

ملکه هفت روزه سریالی زیبا، جذاب و غم انگیز تو ژانر تاریخی هست که مطمئنا هر مخاطبی رو تحت تاثیر خودش قرار میده. سریالی با واقعیت تاریخی که به بهترین نحو تونسته زندگی پادشاه جونگ جونگ، یونسانگون و ملکه دانکیونگ رو نشون بده.

به ادامه مطلب بروید......

برای دیدن و نقد نقاط قوت و ضعف این سریال، به ادامه مطلب برین.

تو قسمت اول سریال شاهد اجرا کردن حکم ملکه دانکیونگ (شین چه کیونگ) هستیم. سریال با همون اولین دیالوگش ما رو تحت تاثیر قرار میده. اونجایی که چه کیونگ برای پایان عشق خودش و پادشاه جونگ جونگ (شاهزاده لی یوک) تن به اعدام میده.

و می فهمیم که چه کیونگ همون ملکه هفت روزه ست،چرا؟ چون فقط تونسته هفت روز ملکه باشه😥.

سریال توی سکانس اعدام چه کیونگ فلش بک میخوره به چند سال قبل. جایی که یوکِ قصه ی ما یه شاهزاده ی جوونه که افکار های ساده ای داره و برخلاف تحلیل درباریان، به فکر تاج و تخت برادرش (لی یونگ) نیست. اما می خوایم ببینیم چیشد که این شاهزاده ی معصوم و اهل محبت که به برادرش عشق می ورزید، جای برادرش رو گرفت و حالا پادشاه چوسان شده. 

توی قسمت اول همه ی شخصیت ها به ما معرفی میشن.

چه کیونگی که پدر و مادرش به خاطر یه پیشگویی به روستا فرستادنش.

پادشاهی که مادرش خلع و کشته شده و پدرش هنگام مرگ ازش خواسته یوک رو جانشین خودش بکنه و تاج و تخت رو بهش واگذار بکنه.

مطمئنا و با قاطعیت میگم که همه شخصیت پردازی ها عالی بودن. بازی بازیگرا حرف نداشت. شخصیت های منفی زیادی داشتم. که مهمترینشون مباشر اعظم بود. و همین شخصیت منفی به همراه بانو جانگ (صیغه پادشاه) پادشاه رو که می بایست یه شخصیت مثبت می بود، منفی و خطرناک و خونخوار کرده بودند. و یا آخرای سریال که مباشر اعظم کشته شد، سریال احتیاج به یه شخصیت منفی دیگه داشت که وزیر سوم (عموی میونگ هه) رو وارد نقش منفی سریال کرد. 

مثلث های عاشقانه زیاد با نوع های مختلف وجود داشت مثل: یوک، چه کیونگ و یونگ .. چه کیونگ، یوک و میونگ هه .. چه کیونگ، یونگ و بانو جانگ .. یوک، میونگ هه و سونو. البته بازهم میگم نوع این مثلق ها باهم فرق میکرد که این سریال رو خیلی بیشتر جذابش میکرد.

https://uupload.ir/files/xtap_1612203374174.jpghttps://uupload.ir/files/makq_1612203652505.jpghttps://uupload.ir/files/3ib_1612203830901.jpghttps://uupload.ir/files/rhg5_1612203469176.jpg

چند قسمت اول سریال چندتا سکانس کلیشه ای دیدیم که با ادامه پیدا نکردنشون از کلیشه ای بودن به نقاط قوت سریال تبدیل شدن. مثل اینکه لباس پسرونه پوشیدن چه کیونگ که توی سریالای زیادی همچین صحناتی دیدیم. این نوع سکانس ها برای کسانیکه فقط توی دو سه تا سریال کره ای دیدن خیلی جذابه اما برای من یا کسانیکه انواع و اقسام سریال کره ای دیدن، فک کنم کمی تکراری باشه.

نکته بعدی اینکه معمولا توی سریالهای کره ای نقش اول زن سریال یه زن معصوم، ترسو و هنر های رزمی بلد نیست، هست. من دیگه خسته شدم از این جور شخصیت پردازی هایی. من از سریال های جومونگ، گلی در زندان، ملکه کی و پرنسس جامیونگ گو بیشتر از نقش اول های زن خوشم می اومد چون واقعا مبارزه بلد بودن و وقتیکه جونشون به خطر می افتاد منتظر کسی نبودن که بیاد و نجاتشون بده. و خودشون جون خودشونو نجات میدادن. البته به هیچ وجه نمیگم که از شخصیت پردازی چه کیونگ راضی نبودم. خیلی هم دوسش داشتم فقط اگه این نکته رو هم به نقش چه کیونگ اضافه میکردن بهتر میشد.

و دیگه اینکه خیلی برام جای سوال بود پادشاهایی که در اوایل سریال عاشق برادرش بود و همیشه بهش محبت میکرد چجوری تونست دلش رو راضی کنه که برای برادرش پاپوش درست کنه که یوک می خواسته اونو بکشه؟ و هیچوقت هم براش جواب پیدا نکردم.

سریال بیشتر سکانس های عاشقانه داشت تا سکانس های سیاسی و رزمی. این هم یکی از نقاط قوت سریال هست که عشق بین شخصیت های سریال رو بیشتر نشون داده. البته با وجود اینکه سکانس های سیاسی کمرنگ تر بودن اما بازهم ماجرای سیاسی و رزمی در کنار سکانس های عاشقانه جلو می رفتن. توی هیچ کجا ماجرای سیاسی از ماجرای عاشقانه عقب نموند و پا به پای هم جلو می رفتن. حتی بعضی سکانس های عاشقانه بود که مربوط میشدن به سیاست های دربار و جنگ های داخلی که عاشقانه ای ماجراها تموم میشدن.

تاثیر گذارترین سکانس سریال جایی بود که پادشاه در کنار یوک مرد. جایی که ملکه مادر، پادشاه رو از ته قلب دوست داشت اما فقط به خاطر اینکه اون یه پسر بود و باید تاج و تخت به یوک میرسید، بهش محبت نمیکرد. زمانیکه پادشاه قصه ی ما از همه ی کارهای خودش پشیمون شد و در آخرین لحظات زندگیش از برادرش طلب بخشش کرد.

و اینکه آخر سریال خیلی خیلی غمگین بود. البته من قبل از اینکه سریال رو شروع کنم میدونستم که قراره با یه پایان غمگین ولی ولی جذاب روبه رو بشم. پس خیلی غمگین نشدم. اما این واقعیت تاریخه و نمیشه تاریخ و سرنوشت رو عوض کرد. البته قبول هم دارم که کسانی هستن تو سرنوشت لنسلنهای دیگه دخالت می کنن و زندگیشون رو بهم میریزن. مثل پادشاه، وزیر سوم، مباشر اعظم و میونگ هه که توی زندگی چه کیونگ و یوک دخالت کردن و نذاشتن کنار هم باشن.

و خیلی ناامید شدم از سکانس های پایانی. اونجایی که تمام لحظات خوب و خوش چه کیونگ و یوک فقط خیالات بود.

یه گِله ی خیلی اساسی دارم از طراح لباس این سریال. می خوام بدونم سریالی به این زیبا با این همه نقاط قوت و جذاب و زیبایی چرا باید لباس های شخصیت ها انقد بدون اتو، ترکیب بندی بد و جذاب نباشن؟ حداقل چرا دامن های زن ها پف نداشت؟ این کار رو که می تونستن انجام بدن.

اما طراحی صحنه کارش بی نظیر بود. به خصوص سالن جلسات و اتاق مخصوص شاه.

در آخر باید بگم که به این سریال نمره 25\9 رو میدم. و مطمئنم کاملا این نمره برازنده این سریال هست.

​​​​​​منتظر نظراتتون هستم.....

نقد بعدی سریال تاریخ آرتدال.......

زندگی در تاریخ...ایران...کره

خیلی عالی سریالو نقد کردی. خسته نباشی

لطف داری سارا جون

منم دوست دارم یه ایرادی از سریال بگیرم

این سریال از همون قسمت اول هم سکانس های طنز داشت هم سکانس های غمگین

شاید همین باعث شد که از همون قسمت اول جذبش بشم

اما این آخریا دیگه خیلی غمگین شده بود و از سکانس های طنز خبری نبود ای کاش این تم طنز رو تا آخر حفظ میکردن تا غم و غصه ها برامون خنثی بشه

اگه یکی دو تا آدم خل و چل وارد داستان میکردن خوب بود😂

حالا باز من این فیلم با یه سریال کمدی عاشقانه دیدم که غم و غصه هاش زیاد روم تاثیر نذاره ولی واقعا خیلی غمگین بود

کلا فک کنم همه ملکه هفت روزه رو با تم غمگین می شناسن. حتی وقتی که من سریال رو شروع کردم اصلا انتظار سکانس های طنز رو نداشتم. اما به هرحال من گله ای از این سکانس های غمگین نداشتم.

آخه من طرفدار شاه بودم بخاطر همین بیشتر حرص خوردم

نمی‌دونم چرا دوست داشتم چه کیونگ به شاه برسه

خیلی لی دونگ گان قشنگ بازی کرد من که عاشق بازیش شدم😍

دیالوگ های ماندگار و قشنگی هم داشت که یادم نمونده

امیدوارم در آینده بشینم با دقت بیشتری ببینمش

ولی تو این فیلم خیلی به سرنوشت تاکید داشتند که این خوب نبود، همه ما خودمون سرنوشت مون می‌سازیم

 

قبل اینکه این فیلم ببینم شنیده بودم پارک مین یانگ با این سریال افسردگی گرفته و بخاطر همین رفته سراغ سریال های کمدی رمانتیک مثل منشی کیم چشه؟

بعد با خودم میگفتم مگه چجوری بوده فیلمش که افسردگی گرفته 😂

ولی وقتی خودم فیلم دیدم فهمیدم که حق داشت افسردگی بگیره مخصوصا که چقدر گریه کرد و چه بلا هایی که سرش نیومد 😔 واقعا حق داشت

نظر بعضی ها رو هم می‌خوندم که این سریال با پادشاه بزرگ مقایسه کرده بودن و می‌گفتند مین یانگ بد بازی کرده و پادشاه بزرگ بهتره

ولی به نظرم مین یانگ بازیش عالی بود

حتما هم خیلی براش سخت بوده که این همه گریه کنه چون کلا خیلی خوش خنده ست که من خیلی این ویژگی شو دوست دارم و باهاش همذات پنداری پیدا می‌کنم چون خودم هم زیاد میخندم

نمی‌دونم چرا از پادشاه بزرگ خوشم نمیاد نمره شما به این سریال چنده؟

کلا از جین سه یون زیاد خوشم نمیاد فکر کنم به خاطر همینه که علاقه ای ندارم برم سریال شو ببینم

ممنونم

من برعکس شما طرفدار شاهزاده یی یوک بودم و خیلی هم دوست داشتم که بهم برسن. اما از شخصیت پادشاه هم خوشم می اومد چون یه شخصیت مظلوم رو داشت
منم با شما موافقم که سرنوشت رو خود انسانها میسازن حتی انسانهای دیگه میتونن تو سرنوشت یه نفر دیگه دخالت کنن
منم بعداز این سریال یه افسردگی شدید گرفتم البته دو روز بیشتر طول نکشید. 
اما اگه منظورتون از سریال پادشاه بزرگ، شاهزاده بزرگ هست من دیدم. اول اونو دیدم بعد ملکه هفت روزه. از هردوشون خوشم اومد اما ملکه هفت روزه بیشتر دوست داشتم. اون یه چیز جداست که با هیچی قابل مقایسه نیست
به ملکه هفت روزه نمره 9.25 و به شاهزاده بزرگ 8.75 رو میدم

بله اسمش شاهزاده بزرگه

من اشتباه نوشتم 😂 ببخشید

اشکال نداره عزیزم 😊

واووو خسته نباشی سریال واقعا قشنگی بود درعین حال غم انگیز 

 

میگم بنظر شما چه سریالایی قشنگن؟منظورم اینه بهترین سریالا رو کدوما میدونین؟

ممنونم:)

خودم از این سریال ها خیلی خوشم اومده.
تاریخ آرتدال
کتاب خانوادگی گو
مستر سان شاین
پرنسس جامیونگ گو
گابلین
بی خانمان
نسل خورشید

منم این سریال دوست داشتم ای کاش دوبله فارسی بود میشه اسم چند سریال کره ای که در زمان چوسان و...... ساخته باشن با دوبله فارسی بهم معرفی کنی

منم این سریال دوست داشتم ای کاش دوبله فارسی بود میشه اسم چند سریال کره ای که در زمان چوسان و...... ساخته باشن با دوبله فارسی بهم معرفی کنی

منم این سریال دوست داشتم ای کاش دوبله فارسی بود میشه اسم چند سریال کره ای که در زمان چوسان و...... ساخته باشن با دوبله فارسی بهم معرفی کنی

جونگ میونگ، دونگ یی، ایسان، جومونگ، ملکه سوندوک، خورشید و ماه، اوک نیو، سرزمین آهن، سرزمین بادها، دختر امپراطور

در جواب دیناز سریال عاشقان ماه هم دوبله فارسی داره و دوبله اش تو سایت نماشا موجوده...

عاشقان ماه هم سریال بدی نیست فقط خیلی بیش از حد و غیر منطقی غم انگیزه و پایانش هم که... دیگه خودت میدونی ببینی یا نه 😂 ولی اگه خوشت نیومد من مقصر نیستم 😂 چون خودم هم زیاد خوشم نیومد و بخاطر بازیگر های عالیش تونستم تحمل کنم...

سریال افسانه نوکدو هم تو آپارات دوبله اش هست.. که البته خنده داره 😂 بجز قسمت 2 که شوخی بد داشت 😂😐

فکر کنم آقای ملکه رو نماوا دوبله کرده باشه اگه از اونجا بخوای ببینی باید اشتراک بخری...

هر چند که من خودم زبون اصلی و زیرنویس به دوبله ترجیح میدم...

قشنگه ولی من از اینکه از اول کار نقش اصلی اعدام بشه خوشم نیومد

اوهوم، اون سکانس خیلی مایوس کننده بود.... :(
جمعه ۱۲ آذر ۰۰ , ۱۶:۴۳ دخی کیپاپر و کیدرامر(دخی میراپرمرم)(دیگه میراکولر نیستم)

اعتراف میکنم قبلا فکر میکردم این سریال و سریال آخرین ملکه یکین

.... :)

سلام من وقتی سریالی می بینم میام نقد شما را میخونم نقدهاتون بسیار خوبه و کامل من سریال ملکه ی هفت روزه را تازه تموم کردم فقط قسمت آخر نفهمیدم اینا اصلا بچه دار نشدند و اون بچه ها و زندگی خیال بود واقعا ؟

سلام خیلی ممنونم از لطفتون واقعا خوشحال شذم
قسمت آخر بچه دار نشدن اون فقط خیال و رویا هایی بود که چه کیونگ توی ذهنش بود
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan