نقد سریال هیلر

با نقد یه سریال مدرن و عاشقانه دیگه درخدمتتونم. سریال هیلر سریالیه که هرچی ازش تعریف کنم بازم کم گفتم و سریالیه که واقعا ارزش دیدن و لذت بردن داره. و اصلا از دیدن همچین سریال قشنگی پشیمون نیستم و مطمئنم شماهم با دیدنش پشیمون نمیشین.

به ادامه مطلب برین

شخصیت ها

سو جونگ هو/پارک بونگ سو/هیلر: یه پیام رسون شبانه‌س که با اسم هیلر کار میکنه. جونگ هو تو کارهاش یه هکر عالی همراهشه و خودش هم توی هنرهای رزمی ماهره. اون هرکاری به جز قتل انجام میده و هدفش اینکه پول پس انداز کنه و یه جزیره غیر مسکونی توی پاناما بخره و اونجا تنهایی زندگی کنه. اما مسیر زندگی جونگ هو بعداز آشنا شدن با چه یونگ شین که مشتریش _کیم مون هو_ ازش خواسته مراقبش باشه، عوض میشه. جونگ هو تو این راه عاشق یون شین میشه.

چه یونگ شین/جی آن: با اراده و دمدمی مزاجی. یه گزارشگره که آرزو داره به یکی از معروف ترین خبرنگارها تبدیل بشه. ولی بعدا که به هویت واقعیش پی میبره و می فهمه مادرش زنده‌س، آرزو و رویاهاش حتی زندگیش هم دچار تحولاتی میشه. اون به خاطر گذشته‌ی وحشتناکش هر وقت که خشونت رو میبینه دچار تنگی نفس میشه. اون بعدا عاشق جونگ هو میشه. 

کیم مون هو: اون یه گزارشگر معروف و برادر کیم مون شیک _مدیر عامل یه شرکت خبری بزرگ_ هست. اون دنبال جی آن، دختریه که ظاهرا سالها پیش مرده ولی اون فکر میکنه که زنده‌ست، میگرده. اون به جونگ هو (هیلر) پول میده که جی آن (که الان اسمش چه یونگ شین هست) رو براش پیدا کنه. 

آجوما/جو مین جا: کارآگاه سابق و متخصص توی جرائم سایبری هست. اون یه هکر ماهره که به جونگ هو کمک میکنه. 

کی یونگ جه: اون استاد جونگ هو و اولین هیلره. همینطور یکی از پنج دوستی که تو سال 1992 از هم پاشیدن.

کیم مون شیک: یکی از پنج تا دوست سال 1992 هست. اون الان مدیر عامل یه خبرگزاری خیلی موفق هست.

یون دونگ وون: یه کارآگاه خوب و متخصص توی جرائم سایبری و قبلا دستیار و همکار جو مین جا/آجوما بوده. 

آغاز نقد

داستان سریال از اونجایی شروع میشه که سو جونگ هو (جی چانگ ووک) معروف به هیلره و هرکاری به جز قتل انجام میده. و تو قسمت اول کاملا با هیلر آشنایی پیدا میکنیم. اما قسمت اولش واقعا گنگ و نامفهوم بود. تقریبا قسمت اول فقط داشت شخصیت هاشو معرفی میکرد. 

روال داستان تو قسمت اول جالب نبود و توی قسمت های بعدی روالش روی غلتک افتاد. 

​می خوام یکمی درمورد سریال و هر چیزی که داره و به نظرم باید مورد نقد واقع بشه براتون بگم. 

اول از همه بریم سراغ عشق سریال......در این باره باید بگم، احساس عشق و دوست داشتنی که بین یونگ شین و جونگ هو بود، واقعا قابل تقدیر بود. این دو نفر عاشق هم بودن، از صمیم قلب همو دوست داشتن، اما هیچوقت عشقشون رو با حرف و گفتار ابراز نکردن. فقط با عمل و با فداکاری عشقشون رو ابراز میکردن. 

هر صحنه ی سریال یه طنز به همراه داشت که خیلی بیننده رو میخندون. خودم هر وقت سکانس های طنز رو میدیدم از ته دل می خندیدم. حتی صحنه های عاشقانه هم همراه با طنز و خنده بودن. 

حتی عشق های سریال خیلی جدا و متفاوت بودن، اصلا تصورش رو هم نمیکردم که آجوما و کارآگاه یون دونگ وون جز یکی از عشق های سریال باشن. 

بازیگران نقش کارآگاه یون و کیم مون هو جذاب بودن. البته فعلا از جی چانگ ووک و پارک مین یانگ نمیگم که اونا جای خودشونو دارن؛ اما چون اولین بار بود که بازی این دو بازیگر رو میدیدم، خیلی از بازیشون خوشم اومد. این دو نفر به نحو احسنت از میمک صورتشون استفاده میکردن و کاملا جذاب به نظر میرسیدن. به خصوص شخصیت پردازی کارآگاه یون هم جدا عالی بود. آجوما هم همینطور. این دو نفر کارآگاه و هکرهایی بودن که در کنار کارشون همیشه از شوخی و خنده استفاده میکردن. 

و اینکه پارک مین یانگ که توی این سریال نقش چه یونگ شین رو داشت، کاملا متفاوت ظاهر شد. من هر سریالی که از پارک مین یانگ دیدم، نقشش متفاوت بوده. هر دفعه توی یه سریال و نقش متفاوت ظاهر شده و کاملا از پس هر نقشش درست و کامل بر اومده. و همین علاقه ی منو به پارک مین یانگ بیشتر میکنه. 

و اما درمورد جی چانگ ووک. من تنها سریالی که از این بازیگر دیدم (غیراز هیلر) ، ملکه کی بود و توی اون سریال زیاد ازش خوشم نیومد. اما جی چانگ ووک توی هیلر یه چیز دیگه بود و با این نقشش کاملا نظرمو درمورد خودش عوض کرد. اونم به خاطر این بود که نقشش توی سریال هیلر کاملا خوب و درست بود. در کل میتونم بگم هم از بازی بازیگران خوشم اومد هم شخصیت پردازی ها. 

البته یه سریال فقط با بازی بازیگران مشهور و بنامی، دیده نمیشه. باید همه‌ی عوامل دست به دست هم بدن تا یه سریال عالی از کار در بیاد. یکی از این عوامل، داستان سریال هست. داستان سریال قشنگ بود و هیچ کجا از ریتم نیفتاد. و این ریتم باعث میشد که بیننده نتونه سریالو دراپ کنه. برعکس مدام کنجکاو باشه تا بفهمه ادامه‌ی سریال چی میشه؟ 

همینطور که داستان سریال جلو میرفت، گهگاهی هم سریال به عقب بر می گشت و گذشته ی شخصیت ها برامون روشن میشد. توی این فلش بک و فوروارد ها یکی از معماهایی که برای ما روشن شد، اینکه جونگ هو، یونگ شین و مون هو دوستای دوران کودکی هم بودن و همدیگرو از قبل می شناختن. 

من با بیشتر اتفاقای سریال میتونستم رابطه برقرار کنم چون تقریبا نصف اتفاقات و ماجراهای سریال توی زندگی خودمون هست. و این باعث میشد من بتونم از سختی هایی که شخصیت ها کشیدن عبرت بگیرم و نکات خوب و آموزنده ش رو برداشت کنم. و اینم بگم که سریال پر از نکاتی بود که میتونیم بگیم میشن تجربه برای ما.

اما یه چیزی برای من روشن و واضح نبود. اونم این بود که پایان اون آدم به اسم رئیس مشخص نبود. اون شخصیت منفی سریال بود که خیلی هم نقشش پر رنگ نبود اما واقعا اصلا نفهمیدم پایانش جچوری شد و چجوری سزای اعمالشو دید. 

سکانس هایی که یونگ شین و مادرش (میونگ هه) همو میدیدن و می خندیدن، واقعا لذت میبردم که یه مادر و دختر بعداز سالها بهم رسیدن. اما ای کاش اون همه شادی و لذت رو به عنوان یه مادر و دختر به هم نشون میدادن. وقتی هم که میونگ هه دخترشو شناخت اصلا هیچ حرف یا سوال یا گریه ای به عنوان مادر و دختر نداشتن. شاید هم این یه نوع دیگه دیدار هست اما من که زیاد خوشم نیومد. 

آخر سریال اتفاقا خیلی عجیب و برام قابل درک نبودن. اصلا من نفهمیدم که آخرش چرا اون عملیات صوری رو تشکیل دادن و جونگ هو تیر خورد. واقعا آخرش یه جورایی عجیب بود اما بازم فهمیدیم که زوج سریال به هم رسیدن. 

منتظر نظراتتون هستم

نقد بعدی، نقد و بررسی سریال گابلین....به زودی

زندگی در تاریخ...ایران...کره

سلام شیما جون

خیلی ممنونم بابت این نقد جامع و کامل تون🥰

منم حقیقتا خیلی با پایان بندیش مشکل داشتم به نظرم قسمت اول و آخر مهمترین نقطه ضعف سریال بودن

و نتونستم اتفاقاتی که تو این دو قسمت افتاد خوب درک کنم ولی خب همین که زوج اصلی بهم رسیدند

خیلی خوب شد دیگه

من که اگه این دو تا قرار بود بهم نرسن داغون میشدم

راستش اینقدر از این زوج و عاشقانه های زیبا شون خوشم اومده بود که دوست داشتم تو واقعیت هم با هم ازدواج کنند😂

ولی الان دیگه دلم نمیخواد دوست دارم تا آخر عمر شون فیلم بازی کنند و اصلا ازدواج نکنند🤣

در کل به نظرم دوست داشتن این سریال جزو واجباته

و اگه کسی دوستش نداشته باشه من نمیتونم درکش کنم چون مفهوم های خیلی خوبی داشت

سلام
خواهش میکنم
اساس یه سریال با قسمت اول و آخرش مشخص میشه. اگه کسانی بیان فقط بر اساس این دو قسمت سریالو نقد کنن، قطعا سریال تو رتبه ی خیلی پایینی قرار میگیره. اما حقیقت اینکه سریال با اتفاقای وسطش جذاب بود. 
سریال هیلر خیلی قشنگه اما متاسفانه قسمت های اولشو آخرش بزرگترین نقطه ضعف هاش هستن

منم دوست داشتم تو قسمت آخر چا یونگ شین و مادرش همدیگه رو در آغوش بگیرم و صحنه های احساسی و قشنگ داشته باشه که نبود

و دوست داشتم بفهمم کیم مون شیک که تو دوران جوانی آدم خوبی بود چجوری تبدیل به همیچین آدمی شد

در مورد زوج اصلی باید بگم اولین سریالی بود که ازشون می‌دیدم

از بازی پارک مین یانگ خیلی خوشم اومد و

شخصیت شو دوست داشتم

پر انگیزه بودن و پشتکارش حتی شلخته بودن و ساده بودن و ترسو بودنش هم دوست داشتم

و به نظرم خیلی مهربون و جذاب و زیبا بود

در کل اعجوبه ای بود برای خودش 😂

ولی خود مین یانگ می‌گفت نقششو دوست نداشته

ولی خب یکی از دوستام می‌گفت نقش مین یانگ تو سریال شکارچی شهر بیشتر دوست داشته چون تو اون سریال نقش یه دختر شجاع و قوی رو بازی میکرد

اون نکاتی رو که میگین برای منم سوال بود و دوست داشتم ازش سر در بیارم.
و من هر سریالی که از پارک مین یانگ دیدم خیلی ازش خوشم اومده، نمیدونم چرا خود مین یانگ نقششو تو هیلر دوست نداشت اما من تو هر سریالی که بازی کرده، کارشو پسندیدم. 

مین یانگ خیلی متواضع و مهربونه بخاطر همین هیچ وقت از خودش تعریف نمیکنه

من یه مصاحبه از مین یانگ و چانگ ووک و یو جی تا دیدم که وقتی از مینی میپرسن نقشتو دوست داشتی یا نه؟ 

میگه به نظرم زیادی غیر نرمال بود و باعث دردسر میشد و ...

که اینجا جی چانگ ووک ازش تعریف میکنه و میگه یونگ شین واقعا زیبا، جذاب و دوست داشتنی بود

که مین یانگ خجالت میکشه و می‌خنده و بعدش هم میگه موافق نیستم

من این مصاحبه رو ندیدم و برامم سواله که چرا مین یانگ نقششو دوست نداشته. اما بازم میگم که مین یانگ تو هر سریالی عالیه و حرف نداره
دوشنبه ۲۹ آذر ۰۰ , ۲۱:۲۵ دخی کیپاپر و کیدرامر

من تاحالا کیدرامایی تو ژانر پلیسی ندیدم و میخوام ژانر پلیسی رو با این سریال شروع کنم💖💖با این تعریفهایی که تو نقد خوندم مطمئنم شروع خوبیه❤

این سریال بیشتر اکشنه و خیلی قشنگه. حتما ارزش دیدن داره

دخی میشه یه سوال بپرسم؟

شما سریال سانسور شده از کجا گیر میارید؟ دوبله ست یا زبون اصلی؟

در مورد هیلر یه زمانی برام جزو سریال های خاص بود الان دوستش ندارم 😂😐

ولی تو ژانر پلیسی سریال دو هفته پلیسی هستش من دوستش دارم 🙂 سریال گل شیطان هم پلیسی و اکشن هست. به نظر من این سریال ها بهتر از هیلر هستند.. هیلر بیشتر عاشقانه بود 😂

پنجشنبه ۲ دی ۰۰ , ۰۷:۴۰ دخی کیپاپر و کیدرامر

راستش یا از ملوفیلم و فیلمیو و صدا و سیما

اونایی که از هچکدوم نیستنو راستش تا دیدم داره صحنه بد یا خشن میاد میزنم جلو خودم سانسور میکنم😅

 

آهان که اینطور.. 

کنجکاو بودم 😅🧡

بدبختی من اینکه دوست ندارم فیلم جلو بزنم 😐 نمیدونم چرا؟ مثلاً اگه برام حوصله سر بر باشه یا مثلاً صحنه کیس باشه که من از این صحنه متنفرم اما نمی‌زنم جلو 😂😐 فقط نگاهم اینور اون ور میکنم تموم شه 😂😂

ولی سریال های کره ای صحنه خشن ندارن ها😅 یعنی خب من خودم خیلی حساس و ضعیفم ولی صحنه های خشن مانند شون روم تأثیری نمی‌ذاره 😂

هیجان سریال اکشن به همون بزن بزن هاشه دیگه 😂 هرچند که من اکشن زیاد نمیبینم مگر بعضی وقتا.. حتی سریال شکارچی شهر هم ول کردم 😂 واقعا اکشن ندوست...

ولی سریال دو هفته زیاد صحنه عاشقانه هم نداره میتونی بدون سانسور ببینی 😂 ولی سریال گل شیطان از همون قسمت اول پر از صحنه های عاشقانه ست 😂 ولی فکر کنم عاشقانه اش خوب باشه ولی حیف که من دیگه حوصله ندارم 😂

ولی هیلر عاشقانه اش تخیلیه 😂 

حالا کدوم میخوای ببینی؟😂🤔

به هر حال امیدوارم موفق باشی 🧡

شیما جان من یه سوال ازت دارم. داستان این سریال سرنوشت برام تعریف میکنی؟ خیلی طرفدار داره و شما هم یه بار بهم گفته بودین بعد از قسمت 5 بهتر میشه.. من مشکلی با اسپویل ندارم 😂 اتفاقا خیلی هم دوست دارم 😂 من که بالاخره داستان میفهمم هر چه زودتر بهتر 😂 واقعا فاز خودمو نمی‌فهمم 😐 این همه سریال دارم باز هم سریال به لیستم اضافه میکنم 😐 اینکه میگن کیدرامر ها حس خود آزاری دارن واقعا درسته 😂😂😂 تازه جالبه که زیاد با کیدراما حال نمیکنم با این حال سریاله که به لیست من اضافه میشه 😂😐

جالبه که هیچ کدوم هم نگاه نمیکنم میذارمشون برای آینده 😐😂 



خلاصه ش اینکه داستان درباره پادشاه گوریو هست که چندسال تو یوآن زندانی بوده و بعداز چندسال همراه محافظانش و ملکه اش (که دختر پادشاه یوآنه) داره با کشور بر میگرده. بین راه چندتا آدمکش بهشون حمله میکنن و گردن ملکه رو زخمی میکنن. فرمانده چوی یونگ (لی مین هو) هم وارد دریچه زمان شده و به سئول امروزی میره. اونجا توی یه بیمارستان دکتر یو اون سو رو به گوریوی امروزی میاره تا ملکه رو درمان کنه و ...
ماشالا چقدر هم خوب داستانشو یادم مونده 😁
پنجشنبه ۲ دی ۰۰ , ۱۵:۱۶ دخی کیپاپر و کیدرامر

من دارم پنت هاوس میبینم الان قسمت اولم

راستی من یه تستی تو تستچی دیدم که گفته اگه دوستی آدم بود و بعد عکس یو جنی رو گذاشته بود ولی تو قسمت اول سر رونا قلدری کرد و به مامانش راجع به رونا بد گفت بعدم خودشو زد به مسموم شدن گفت رونا تو نوشیدنیش دارو ریخته

بعدا مثبت میشه؟

ممنونم از توضیحاتت شیما جان..😍🥰

حالا شاید بعداً سمت سریالش رفتم..

خواهش میکنم

سلام ببخشید با ذکر منبع حق دارم نقدهاتون رو به اشتراک بذارم؟

سلا بله با ذکر منبع مشکلی نیست
خوشحال هم میشم 🌹💖
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan