نقد سریال کتاب خانوادگی گو

فوری میرم سراغ اصل مطلب و نمی خوام مقدمه چینی کنم. میخوام نقدی داشته باشم بر سریال غمگین و عاشقانه کتاب خانوادگی گو.

برای خوندن نقد این سریال به ادامه مطلب برین

تو همون قسمت اول، عاشقانه ی زیبا و غم انگیز سریال رقم می خوره. عاشقانه ای که باعث شروع عشق اصلی سریال میشه. همینطور با شخصیت های سریال آشنا میشیم و متوجه میشیم که جو گوآنگ وونگ نقش منفی سریاله. 

از بازی لی یئون هی اصلا خوشم نیومد. چون بازیش مصنوعی بود و اصلا بیننده رو به خودش جذب نمی کرد.اصلا از میمک صورتش و فن و فوت های بازیگری استفاده نمی کرد. شیوه ی بازیش مثل سریال جونگ میونگ بود و هیچ تغییری هم نکرده بود. 

یه سکانس هایی واقعا قلبمو به درد آوردن و منو ناراحت کردن. مثلا اونجایی که سوهوآ به هویت واقعی وول ریونگ پی برد و نظرش درموردش عوض شد. حالا چه به خاطر ترس یا هرچیز دیگه ای، اون دیگه سوهوآی عاشق نبود. تبدیل شده بود به زن بیرحمی که حاضر بود بچه ی خودشم بکشه. اون به طور غیر قابل باوری نظرشو عوض کرده و همه چیزو زیر پاش گذاشته بود. عشقی که به وول ریونگ داشت یه عشق واقعی نبود و وقتی که فهمید همسرش یه موجود افسانه ایه، شونه خالی کرد. من از این نوع انسان ها بدم میاد و می خوام صد سال سر به تنشون نباشه. 

دلم میخواست اون صد روز دعای وول ریونگ توی غار رو سریال نشون میداد. یا حداقل عشق وول ریونگ و سوهوآ توی دو قسمت خلاصه نمیشد و عشق کانگ چی و یو وول توی بیست و دو قسمت. اصلا این ها برابر و مساوی نیست. 

اولش از چونگ جو خوشم نمی اومد. چون فکر میکردم یه دختر اشراف زاده ی از خود راضیه. اما همین طور که سریال جلو رفت با غم ها و درد هاش کنار اومدم و سعی کردم خودمو جای اون بزارم. با جلو رفتن سریال اون یه دختر مظلوم شد که برای نجات دادن جون برادرش حاضر شد با قاتل پدرش هم بستر بشه.

همینطور موسیقی متن سریال عالی بود. فک کنم موسیقی یه چیزی از ترکیب زبان انگلیسی وکره ای بود. کلا هرچی بود خیلی لذت بخش و غمگین بود. اگه موسیقی های سریال نبودن اصلا لحظات غمگین و عاشقانه روی مخاطب تاثیر نمیذاشتن.

نکات آموزنده و جالبی توی سریال بود. بهترین و جالبترین نکته‌ش این دیالوگه که میگه: توی دنیا کسانی هستن که در ظاهر یه هیولان اما باطنشون یه انسان کامله، و برعکس. انسان هایی هستن که در ظاهر انسانن اما در باطنشون یه هیولای خیلی خطرناک نهفته س. 

یه کلیشه ای تکراری توی سریال بود اونم اینکه نقش اصلی زن شبیه پسرا بود. این کلیشه توی اغلب سریال های تاریخی هست. اما چون خیلی وقت بود سریال تاریخی پشت سرهم ندیده بودم، از این کلیشه به عنوان یه نقطه قوت میتونم یاد کنم. 

تضاد های جالبی و دیدنی توی سریال وجود داشتن مثل سوهوآ و یو وول که درست نقطه ی مقابل هم بودن. یو وول، کانگ چی رو با همون ظاهر و سر و شکلش دوست داشت و به خاطرش چندین بار جلوی همه وایساد. اما سوهوآ دقیقا برعکسش بود. اون با ترس های بی جا از عشقش که ناجی زندگیش بود دوری کرد و یه همچین سرنوشت دردناکی برای خودش درست کرد. حتی چونگ جو هم نقطه ی مقابل یو وول بود. اونم نتونست درون مهربون کانگ چی رو ببینه و حاضرشد همه ی عشقش رو به خاطر ظاهر هیولایی بودن کانگ چی، زیر پا بذاره. 

جدا از نقاط ضعف نقاط قوت زیادی هم توی سریال وجود داشت. مثل بازی عالی و دیدنی لی سونگ جه ، سوزی و لی سونگ گی. خیلی عالی بازی کردن. یه بازی از خودشون به نمایش گذاشتن که جداً دیدنیه.

همینطور اینم بگم که نباید سریال کتاب خانوادگی گو رو فقط با یه ژانر غم انگیز بشناسیم. چون طنز هایی هم داشت که من باهاشون خیلی خیلی می خندیدم. طنزهایی که شاید کمی از بار غمگین سریال رو کم میکرد. اگه سکانس های غم انگیز کمتری توی سریال بود، می تونستم این سریال رو یه سریال با ژانر طنز معرفی کنم. 

یه نقطه ضعف اینکه مشخص نشد که بالاخره ارباب پارک بی گناه شناخته شد یا نه؟ اون یه ارباب مهربون و بخشنده بود پس باید حداقل بی گناهیش ثابت میشد. 

از شخصیت لی سون شین خیلی خوشم اومد. اون وطن پرستیه که حاضر نیست به هیچ قیمتی کشورش رو زیر پا بذاره یا به دشمناشون بفروشه. دقیقا شخصیتی که نقطه ی مخالف جو گوآنگ وونگه. از شخصیت جو گوآنگ وونگ متنفر بودم. اون یه مرد مزخرف و از خود راضی بود که همه چیز رو برای خودش می خواست. کسی که هر بلایی سرش بیاری حقشه. 

رقص پنج ضربی که توی سریال وجود داشت یه ایده ی جدید و تازه بود. قطعا اجرا کردن این رقص یه کاره خیلی سخت و هنرمندانه ایه، که خوشبختانه لی یو بی و جونگ هی یونگ از پس این کار بر اومدن. نواختن اون همه طبل اون هم با یه رقص تماشایی، جدا منو به وجد میاورد. 

سکانسی که وول ریونگ دوباره زنده شد و به اهریمن هزارساله تبدیل شده بود، هم خوشحال شدم هم ناراحت. ولی بیشتر ناراحت شدم چون اون مرد عاشق و دلرحم تبدیل شده بود به اهریمنی که جون هیچ انسانی براش ارزش نداشت. و بیشتر اون صحنه هایی ناراحتم کردن که هم سوهوآ و هم یو وول مردن.

اما تو این سریال زیاد سرنوشت رو بزرگ جلوه داده بودن. من اصلا قبول ندارم که سرنوشت قابل تغییر نیست چون سرنوشت به دست خود ما انسانها ساخته میشه و قابل تغییره. 

در آخر باید بگم که سریال قشنگی بود و نمره 9.5 رو از من میگیره. این سریال رو پیشنهاد میکنم اما خودتون رو برای یه پایان غم انگیز ولی جذاب آماده کنین. کتاب خانوادگی گو یه سریال غمگینه. پس اگه می خواین دلی از عزا در بیارین، اصلا بهتون پیشنهاد نمی کنم. 

نظر فراموش نشه

نقد بعدی، سریال پادشاه عاشق

زندگی در تاریخ...ایران...کره

کتاب خانوادگی گویی وجود نداره. ما برای رسیدن به اون کتاب باید سعی کنیم که انسان باشیم. و زمانی که تونستیم تبدیل به یه انسان واقعی بشیم دیگه به اون کتاب احتیاجی پیدا نمی کنیم. 

پس این بود رمز کتاب خانوادگی گو......

من نقد این سریال تو وبلاگ نقد کره خوندم البته کامل نخوندم فقط آخرش خوندم که ببینم چه نمره ای داده و چه جور سریالیه😅

اونجاکسی که نقد نوشته بود می‌گفت خیلی سریال قشنگ و جذابیه و به همه کید امر ها توصیه کرده بود اما غمگین معرفی نکرده بود تازه نوشته بود اگر از پاسوزان سریال عاشقان ماه هستید این سریال ببینید

ولی با این نقد شما فهمیدم سریال غمگینیه و پایانش هم غمگینه

اگه تونستم میبینم

شیما جون یه سوال بعد این سریال میخوای باز هم سریال تاریخی ببینی؟

آره، منم اون نقد رو خوندم. منظورش از پاسوزان عاشقان ماه این بود که تو عاشقان ماه هه سو و وانگ سو نتونستن تو سئول کنونی همو ببینن. اما خوب تو این سریال زوجش بهم رسیدن
من از غمگین بودن بیشتر منظورم اتفاقات و روند سریال بود. وگرنه آخرش شاد بود چون زوج سریال بهم رسیدن
والا بین یه سریال مدرن و یه سریال تاریخی گیر کردم کدومو ببینم. نمیدونم هتل دل لونا رو ببینم یا پادشاه عاشق

سلام شیما جون

امروز این سریالو تموم کردم. آخرش که شاد بود. اما نمیدونم چرا افسردگی گرفتم. شاید به خاطر اتفاقات غمگینش بود.

نقدت هم عالی بود و با خوندنش یکمی از افسردگیم کم شد

ممنونم ازت

سلام
احتمالا دلیل افسردگیت همون اتفافات بین سریال بود. پایانش شاد بود اما یه جورایی منو راضی نکرد. انگاری دلم میخواست پایانش غمگین باشه 😀
مرسی از تو

همانا که از مشکلات یک کیدرامر اینه که بین چند تا سریال گیر می‌کنه 😂

به نظرم آجوشی من شروع کن 😅

سریال دارک و غم انگیزیه 

 فقط اگه خواستی افسردگی نگیری با یه سریال کمدی قاطیش کن مثل سریال کشیش بی اعصاب

این آجوشی من خیلی خوبه از دستش نده

ممنونم از معرفیت. ببینم چی میشه

زهرا خانم من، آجوشی من رو چند ماه پیش قسمت اولشو دیدم. اصلا جذبم نکرد. بعد چندماه اومدم قسمت آخرشم ببینم شاید نظرم عوض شد، ولی بازم جذبش نشدم. فک نکنم سریال خوبی باشه

البته این نظر منه

راستش خودم آجوشی من ندیدم ولی میخوام بعدا ببینمش.

سارا خانم شما وقتی شروع کردید باید یه کم صبر و تحمل میکردید مثلاً به قسمت 5 می‌رسیدید بعد قضاوت میکردید 

کلا هر سریالی رو شروع میکنید مخصوصا اگه مدرن باشه باید یه چند قسمت صبر کنید تو قسمت های اول چیزی مشخص نمیشه تازه ممکنه به اختلاف های فرهنگی هم بر بخوریم و خوشمون نیاد

مثلاً من چند وقت پیش سریال مشکلی نیست خوب نباشی رو دیدم قسمت های اولش زیاد برام جالب نبود اما هر چی جلوتر رفت بیشتر عاشقش شدم و فهمیدم مشکلات روحی و روانی آدمها رو بررسی می‌کنه و خیلی آموزنده ست و می‌تونه مثل یه کتاب روانشناسی باشه 

من تو فضای مجازی با خیلی از دوستان کیدرامری آشنا شدم که هر سریالی رو نمیدیدند و میگفتن آجوشی من از اونایی که خبری از کلیشه نیست و تم درامش سنگینه پس باید این سریال با یه فیلم کمدی دید تا خستگی اون سریال در بره

ولی شیما جون حالا اگه آجوشی من هم ندیدی ، مشکلی نیست خوب نباشی ببین‌ ، اصلا می‌بینی اسمش هم قشنگه😍

این درام خیلی خوب بود فقط پایان بندیش بد بود یعنی به نظرم همون ماسمالی بود😅

یه جورایی شبیه هتل دل لونا هست اما خیلی از اون آموزنده تره

من کلا خیلی از ژانر مدرن خوشم نمیاد پس نمی خوام از ژانر مدرن هر سریالی رو ببینم. فقط سریالی که واقعا ارزش دیدن داشته باشه.
فعلا که درمورد اون سریالایی که گفتین اصلا تحقیق نکردم. تا ببینم چی میشه

من کلا عادت دارم سریال ها رو از روی قسمت اول و آخرشون قضاوت کنم.

اگه قسمت اول یه سریال بهم نچسپه، نگاش نمیکنم و میرم سراغ قسمت آخر تا ببینم اون چطوریه. اگه قسمت آخرش خوب بود، میرم و بقیه سریالو نگاه میکنم.

اما بعضی وقت هام از شیما کمک میگیرم مثلا اگه اون سریالیه دیده باشه درمورد خوب یا بد بودنش ازش اطلاعات میگیرم و قانع ویشم اون سریالو نگاه کنم یا نه.

خوب مشکل آجوشی من این بود که نه تنها قسمت های اول و آخرش بهم نچسپیده بودن بلکه شیما هم ندیده بودش تا ازش بپرسم. واسه همینه که میگم سریال زیبایی نیست

:)

خب کار اشتباهی می‌کنی عزیزم

از قسمت اول میپری به آخر چیزی متوجه نمیشی

دو سه قسمت اول صرفاً برای معرفی شخصیت هاست باید به قسمت 4 برسی بعد تصمیم بگیری ببینی خوبه یا نه

اگه خواستی برو نقد کره اونجا میبینی آجوشی من یکی از بهترین سریال های کره ای معرفی کرده

من برای این کارم دلیل دارم. من عاشق سریالای کره ایم و دوست دارم انواع و اقسامشو ببینم. حتی اگه بد باشن. اما من حدود یه سال سرم خیلی شلوغ بود و اصلا وقت آزاد نداشتم. اصلا هم دلم نمی خوام که سریال نبینم. پس مجبورم سریال ها رو با قسمت اولشون قضاوت کنم.

خودمم از این شیوه خوشم نمیاد اما چون وقتم کمه دیگه مجبورم اینجوری سریال ببینم.

نظر هردوتون برام محترمه. اما لطفا دیگه بیشتر  از این بحث نکنین. دیگه هرکی برای هرکاری که میکنی، یه دلیلی داره دوستان.

شیما جون ببخشید که اینجا بحث کردیم 🙏

نه، هیچ اشکالی نداره. این وبلاگ برای همین بحث هاس 😊

سلام

خواستم نظرم رو راجب این سریال با شما به اشتراک بذارم.

اول از همه که زوج سریال عالی بودن. هم لی سونگ کی و هم سوزی بازیگران توانمندی هستن که در این سریال به نحو احسنت در خشیدن.

بازیگران فرعی هم خوب بازی کردن بجز لی یون هی. جدا خیلی خوشم اومد که اون فقط توی دو قسمت اول بود.

فیلمنامه پر کشش بود و هیچوقت از ریتم نیفتاد. به خصوص بعداز پیدا شدن مادر کانگ چی سریال به اوج خودش رسید.

صحنه های غم انگیز زیادی داشت مثلا مرگ سوهوا.

ای کاش برای یه بارهم که شده بود وول ریونگ و کانگ چی همدیگه در آغوش میگرفتن. این پدر و پسر خیلی مظلوم بودن.

و چندتا خواهش ازتون دارم. اگه سریال دیگه ای میشناسین که لی سونگ کی و سوزی باهم همبازی بودن، لطفا معرفی کنید.

آیا سریالهای دیگه ای از وول ریونگ (که نمیدونم اسم واقعیش چیه) دیدین؟

سلام

بی خانمان همکاری دیگه ی لی سونگ کی و بائه سوزیه.
وارثان و آقای ملکه

وول رییونگ هم مرد؟

چیطور؟ نفهمیدم چی بر سرش اومد 

نه نمرد
اسپویل
سوهوا جونش رو فدا کرد تا از اهریمن شدن وول ریونگ جلوگیری کنه و وول ریونگ هم بعد مرگ سوهوا دیگه به اون شهر برنگشت
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan