نقد سریال با وجود اینکه میدانم

نقد با وجود اینکه میدانم

داستان: یو نا بی دانشجوی مجسمه سازیه که از دوست پسرش جدا میشه. اون با پارک جه اون که اون هم دانشجوی مجسمه سازیه ملاقات میکنه. اونها چندین بار هم رو می بینن و احساسی میان این دو نفر شکل میگیره....

یو نا بی: دانشجوی مجسمه سازی. کم حرف، مهربون و زیبا. به خاطر خیانت عشق اولش ازش جدا شد. بعدا به طور اتفاقی پارک جه اون رو میبینه و عاشقش میشه. اونها باهم رابطه برقرار میکنن ولی سوتفاهم هایی هم در این رابطه ایجاد میشه.

پارک جه اون: یه دانشجوی مجسمه سازیه. عاشق پروانه هاست. اون شخصیت عجیبی داره و هیچوقت نمیتونی کاراش رو درک کنی. اون عاشق نا بیه ولی عشقش رو اشتباه به نا بی اعتراف میکنه و همین باعث بروز مشکلاتی میشه.

یون سول آه: عجیب و غیر قابل کشف. دوست دختر پارک جه اونه. اون با پارک جه اون قرار میزاره ولی رابطه ی این دو نفر عجیبه. با وجود اینکه میدونه پارک جه اون با یو نا بی ارتباط داره اما بازهم باهاش قرار میزاره.

قبل از اینکه سریال رو شروع کنم، این سریال رو معرفی کرده بودم. واسه همین از خلاصه داستان اینجوری برداشت کرده بودم که داستان از افسردگی و ناامیدی های نا بی شروع میشه. اما اینجوری نبود؛ فقط توی چندین سکانس دیدم که نا بی و دوست پسرش باهم هستن و بعد که نا بی از دوست پسرش جدا شد، خبری از افسردگی نا بی نبود. فقط چندتا خاطره رو مرور کرد. این دیگه خیلی مصنوعی بود. آخه کیه که بعداز بهم زدن همچین واکنشی از خودش نشون بده؟

 

البته فکر کنم دلیل اصلی بی تفاوتی نا بی بعداز بهم زدنش، دیدار اون و پارک جه اون بود. پارک جه اون با بازی سونگ کانگ. فعلا میخوام شخصیت پارک جه اون رو باهم بررسی کنیم. اون چند شخصیتی بود. مثلا در گفتار جوری وانمود میکرد که انگار عاشق نا نبیه. ولی بعدا میرفت و با یکی دیگه قرار میذاشت. اصلا از شخصیت پارک جه اون خوشم نیومد.

 

کلا مانور اصلی داستان روی روابط عاشقانه و چگونگی برقرار کردن این روابط بود. سریال مفهوم درست و حسابی نداشت. این ارتباط های عاشقانه رو میتونیم تو 90 درصد سریال های کره ای ببینیم. سریال خیلی کسل کننده بود و فقط از سر سرگرمی و بازیگرانش نگاهش میکردم. 

 

در طی سریال افت ریتم زیاد بود. در حین تماشا مدام میخواستم بزنم جلو. تازه یه دلیل اساسی هم که این سریال زیاد از نظر من محبوب نبود، درحال پخش بودن سریال بود. تازه از اون بدتر که هر هفته فقط یه قسمت پخش میشد. از نظر من اگه این سریال رو پشت سرهم میدیدم حداقل کمی محبوبیت بیشتری برام داشت.

 

راستش من این سریال رو توی قسمت ششم دراپ کردم چون دیگه اونقدر کشش نداشت که بخوام ادامش بدم. اما برای اینکه این نقد رو کامل کنم، قسمت آخرش رو دیدم. 

 

نقاط ضعف

*این سریال پر از نقاط ضعف و منفی بود. اول اینکه فضای داستان با وجود عاشقانه بودنش خیلی دارک و تیره بود. به خصوص قسمت آخر که گویی بازیگران دیگه نایی برای دیالوگ گفتن براشون باقی نمونده. هر وقت به قیافه هاشون نگاه میکردم انرژی منفی میگرفتم. الخصوص حرف زدن بی انرژی نا بی که از همون قسمت اول رو مخم بود.

 

*تعداد قسمت ها برای چنین داستانی زیادی بودن. چرا برای همچین داستانی یه مینی سریال درست نکردن که اونجوری هم ریتم افت نمیکرد، هم مخاطبان بیشتری جذب میکردن و هم به عنوان یه اثر خوب به یادگار میموند.

 

*مورد بعدی هم بازی بازیگران بود که من هیچ حسی ازشون نمیگرفتم. گویی فقط بلدن دیالوگ بگن و اون سکانس رو تموم کنن. همین.

 

و از همون قسمت اول مشخص بود پایان داستان چجوریه. اصلا اسم سریال کل ماجرا رو لو داده بود. با وجود اینکه میدونم این عشق نیست اما بازهم ادامش میدم. این معنی واقعی اسم سریال بود.

 

و با کمال تاسف که نشستم و کلی وقت گذاشتم برای تماشای این سریال که اصلا ارزشش رو هم نداشت باید بگم که 3 از 10 میدم و به هیچ کسی پیشنهادش نمیکنم.

اگر هم شما نظری درمورد این سریال دارین، چه منفی چه مثبت بگین.

زندگی در تاریخ...ایران...کره

آره واقعا اصلا ارزش دیدن نداره

گوه نخور همه که سلیقه ی توی عن تیکه رو ندارن

اولا اینکه ادب رو رعایت کن. دوما اینکه این نظر من درباره این سریاله. قرار نیست که همه مثل تو فکر کنن. پس وقتی که ظرفیت نظرات مخالف رو نداری، دیگه مشکل خودته
دوشنبه ۸ آذر ۰۰ , ۲۱:۳۷ اوک نیو(دخی میراپرمرم)(دیگه میراکولر نیستم)

با احترام میگم ولی من خوشم اومد قصد توهین ندارم ولی خیلی این سریالو دوس داشتم ببخشید اگه ناراحت شدین

کاربر...هرکی نظری داره

من اصلا قصدم توهین به طرفداران و خود این سریال نبود. فقط نظرم رو گفتم. و به نظرات همه درباره این سریال احترام میذارم. 
خب این سریال باب میل من نبود، چرا میای فوش میدی. اینجوری احترام برای خودت قائل نشدی و شخصیت خودتو خورد کردی 😒
(البته منظورم دخی میراپر عزیز نیست.)

ولش کن شیما جون.. ناراحت نشو و اهمیت نده..

اون کاربری که میاد فوش میده و حرف بد میزنه شخصیت بد خودش رو نشون میده...

اصلا اهمیت نمیدم. خودم انقدر گرفتاری دارم که این در برابرش هیچه 😊

منم همشو زدم جلو در کل پیام مثبتی نداشت به اضافه بازی یخ و سکانسهای مسخره ک مثلا چار تا مثبت 18 گذاشته بودن بگن سریالاشون جذبش بالا بره

حیف وقتی که صرف دیدن این سریال کردم

چهارشنبه ۲۴ آذر ۰۰ , ۱۲:۴۱ دخی کیدرامر و کیپاپر(دخی میراپرمرم)

من عاشق این سریالم💝خیلی قشنگه💖💖

به هر حال به نظر شماهم احترام میذارم و معتقدم واژه های بد سلیقه و خوش سلیقه و سطح  سلیقه پایین و اینجور کلمات بی معنین چون هرکی سلیقه ای داره و ما حق نداریم کسیو بدسلیقه یا با سطح سلیقه پایین خطاب کنیم و واژه خوش سلیقه هم بی معنیه

این سریال فوق العاده  بی معنی   و بی محتوا   بازیگرهای واقعا آماتور و سردی  داشت ک اصلا  بازیشون دلنشین نبود از همون  قسمت اول  احساسات و  عشق  بازی دو کاراکتر اصلی  شروع  شد  و فک کنم  تنها دلیل  ک بسیاری  ازمخاطبین   بخصوص نوجوانها   این  سریالو ادامه دادن  همین  سکانس های  عاشقانه  بود   درکل بازیگر نقش زن   یونابی   بشدت  رو مخ  بود  حتی  در ارتباط برقرار کردن با استاد و هم کلاسیاش  سرد بود   و اینقدر الکی  الکی قهرو آشتی  میکرد  ک بعضی  وقتا  احساس  میکردم  ی جای سریالو  ندیدم  و متوجه  داستان نشدم  حتی  یک  سکانس  ک یک مرد  اومد  و پارک جه اون رو ب باد  کتک  گرفت  و راهی  ایستگاه  پلیس  شدن  همیطور  در هاله ای از ابهام  باقی  موند      تمام مدت  این سریال  بی محتوا بدون هیچ  پیام و انگیزه ای  پیشروی میکرد  و هر اتفاقی  میوفتاد شما نمیتونستید دلیلی براش  پیدا  کنید   مثل روابط  یونابی و مادرش  و دوست بچگیش   یا دوستی ک قسمت های اول با یکی از پسرا دانشگاه شردع کرد و با هم سینما  رفتن  و بعدش  ی دفعه  کات کردن    بعد از پایان فیلم  شما میمونید و یک  ذهن  پر از سوال  اصلا  قابل  پیشنهاد  نیست

سلام
بله متاسفانه این سریال نقاط ضعف زیادی داشت ولی خیلی هم پر طرفدار بود که جای تعجب داره.

در یک کلام افتضاح.کسل کننده .مصنوعی.فقط بازیگرها به هم نگاه میکنند.دو قسمت دیدم تمام فهمیدم تا آخرش همینه.خیلی راضیم دیگه وقت نذاشتم

من به نظر همه احترام میذارم ولی به نظرم این سریال شاید بیانگر رابطه های خیلی از آدما باشه این سریال برخلاف بقیه کیدراما های عاشقانه یک وایب آروم و رازآلود داشت که شاید از اون اول یکم برای ادم عجیب باشه و بخواد کنارش بزاره ولی اگه با دقت به دیالوگ های شخصیت ها گوش میکردی بهتر میتونستی درکشون کنی و کم کم انگار پروانه تو قلبته و عشق بینشون داره خوشحالت میکنه من خودم با اینکه این سریالو خیلی دوست دارم ولی به نظرم باید به زندگی جه اون بیشتر میپرداخت که حرکاتی که انجام میده برامون قابل درک تر باشه ولی به هرحال مرسی بابت نقد💜

منم بانظر پریسا موافقم.شخصیتها خیلی ملایم وآروم بودند و این ارامشی که در نگاه هردو شخصیت عاشقانه وجود داشت ،این استرس را از روابط اشتباهی که بین انها بوجود اومده بودرا مثبت جلوه میدادوباعث میشد انگیزه ای برای بودن وادامه دادن زندگی باهمین شرایط سخت وتنهایی ها رابده.نابی تنها بود اعتماد به نفس نداشت ولی (جه اون) قوی وبامهارت وبااعتمادبه نفس بودو ولی خیلی جاها نمی تونست تصمیم قاطع در مورد حس های عاشقانه اش بگیره که در آخر متوجه شد فقط با نابی به آرامش میرسه. ونابی عاشق( جه اون )بود ولی دچار سردرگمی بودورفتارهای (جه اون) برایش قابل درک نبود به نظرم دوسش داشت ولی از اینکه مرموز بود ودرموردش چیزی نمیدونست میترسیدواین باعث میشد دنبال یه کیس دیگه باشه که بازم در آخر متوجه شد که جز (جه اون) نمی تونه کسی را دوس داشته باشه هرچند حس میکرد شاید روزی ولش کنه.

ههههه تو چی میدونی اسکل بیا برو بابا

خدا مثه تو آدمارو کارگردان نکنه 

وگر نه چیکار میکنین با این ذهن کند و پر کاه تون

پنجشنبه ۲۵ اسفند ۰۱ , ۰۱:۰۴ سمیه سادات حسینی

You have a conflic

میخواستم بخاطر بازیه پسره ببینمش پس‌نمیبینم

من کلا از بازی سونگ کانگ خوشم نمیاد ولی اگه داستانش رو دوست داری صرفا قسمت اول رو ببین تا ببینی نظرت خودت درمورد سریالش‌ چیه

چجوری تموم میشه

دختره و پسره بهم میرسن

فیام خیلی خوبیه 

من این سریال رو تا اخر دیدم هر کاربری یه نظر داره من خوشم اومد و این سریال رو دوست داشتم من پیشنهاد میکنم ببینید اما بعضی از کاربران نظرشون یه چیز دیگه هستش 

فیلم خوبیه اونم بخاطر بازی سونگ گانگ 

من واقعا از فیلم خوشم اومد همه چیش خوب بود بغیر از بازی نا بی خیلی رو مخ بود و قسمت اخرش تمام زیبایی فیلم رو گرفت ای کاش قسمت اخرش یه جور دیگه بود بی معنیه دختره دست پسره رو که باحاش قهر کرده میگیره و میگه پیشم بمون با اون همه فکری که قبلش کرده بود فک کردم الان میخواد چی بشه 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan