نقد سریال قاضی شیطان

سریال قاضی شیطان محصول سال 2021 ساخته ی شبکه tvN هست که در اون بازیگران مطرح و بنامی همچون جی سانگ و کیم مین جونگ به ایفای نقش پرداختند. این سریال اوضاع آشفته و نابه سامان کره جنوبی رو روایت میکنه که مردم و کشور دچار هرج و مرج شدن و رئیس جمهور این کشور به مردم وعده ی کره ای امن رو میده درحالی که چنین نیست. پس برای آروم کردن مردم دادگاه های قضایی برای اولین بار به صورت پخش زندن برگزار میشن. قاضی این دادگاه ها، قاضی مورد اعتماد کانگ یوهان هستش که دشمنان بسیار و گذشته ی سختی داشته. پسری که از بچگی پدرش اون رو کتک میزده و تنها یاورش، برادرش بوده. اما در یک حادثه ی آتش سوزی برادر و برادر زنش کشته میشن و یوهان فقط موفق میشن الیا (دختر برادرش) رو نجات بده. اما این اتفاق موجب سوتفاهم میشه و کانگ یوهان به عنوان قاتل برادرش شناخته میشه.

خلاصه ای از سریال رو براتون روایت کردم و حالا نقد سریال. چیزی که من توی سریال های کره ای دوست دارم اینکه فیلمسازان میتونن فیلم یا سریالی رو علیه دولت کره بسازن. چیزی که بسیاری از فیلمسازان جهان از اون محروم هستن. یعنی کارگردانان و نویسندگان میتونن راجع به ظلم ها و اشتباهات حاکمانشون سریال بسازن و مردم هم اونها رو ببینن. 

یکی از نکاتی که باعث میشه یه سریال عالی باشه اینکه قهرمان سریال همیشه پیروز نباشه و گاهی اوقات هم شکست بخوره. اما من توی این سریال خلاف این نظر رو داشتم و معتقد بودم سریال با پیروزی های مداوم کانگ یوهان جذابتر میشه. چون که اصلا نمی تونستی حدس بزنی چی توی سر کانگ یوهان میگذره و مواقعی که فکر میکردی اون شکست خورده، کاملا خلافش رو ثابت میکرد و پیروز از میدون جنگ بیرون می اومد. البته من به هیچ وجه اعمال اون رو تحسین نمیکنم چون صد در صد کارهایی هم میکرد که میتونست به ضرر خیلی ها تموم بشه و و اونها رو قربانی کنه.

از اینها بگذریم بریم سراغ عوامل بازیگری، کاراکتر پردازی و روند فیلمنامه. این سریال دومین همکاری جی سانگ و کیم مین جونگ بود که قبلا توی قلب جدید باهم همبازی بودن و حقیقتا بازهم اینجا درخشیدن. به خصوص نقش متفاوت حی سانگ.

کاراکتر پردازی ها عجیب و پیچیده بود و به سختی میشد شخصیت یه کاراکتر رو کشف کرد. و وقتی هم کشف میکردی دیگه نمیتونستی درکشون کنی.

فیلمنامه روند سقوطی نداشت و مدام درحال صعود بود. هر قسمت یه معمای تازه حل میشد و بیشتر با سریال خوی میگرفتیم.

غمگین ترین سکانس جایی بود که یون سوهیون، یه انسان وفادار و خوب که برای محافظت از کیم گااون پلیس شده بود، کشته شد. اون هم به طور خیلی بی رحمانه؛ مرگی که به نظرم لایق مسئولین بی مسئولیت کشور بود. متاسفانه توی بازی های بزرگان فقط ضعیف ها هستن که قربانی میشن.

کانگ یوهان برای مردم کره یه ناجی بود. کسی که برای گرفتن انتقام در مقابل خلافکاران می ایسته درحالی که ناخواسته داره به مردم کره کمک میکنه و یه ناجی برای اونهاست. ناجی که جرم های دولت رو آشکار میکنه و با تمام توانش باهاشون مقابله میکنه. اما از نظر من بزرگترین قربانی این ماجراها همین کانگ یوهانه.

قاضی شیطان سریال جالب و متفاوتی بود چون برخلاف بیشتر سریار های کره ای فقط روی عاشقانه ها تمرکز نکرده بود و آخرش هم جوری نبود که آدم زده بشه. عاشقانه داشت اما پایان سریال با بهم رسیدن زوج ها تموم نشد بلکه عدالت به حقیقت پیوست.

*اسپویل

و میدونم هم زنده موندن کانگ یوهان ممکنه یه نقطه ضعف بزرگ برای سریال باشه اما من از چنین پایانی کاملا راضی بودم و اگه کانگ یوهان میمرد کاملا افسرده میشدم. 

*پایان اسپول

پس هیچ کجا از سریال نا امید نشید و هیچوقت زود قضاوت نکنید چوپ قسمت آخر این سریال کاملا شگفت زده‌تون میکنه که همین باعث شده نمره 9 رو بهش بدم.

نقد بعدی، نقد سریال افسانه سیزیف

زندگی در تاریخ...ایران...کره

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan