معرفی کامل سریال سامبونگ

داستان این سریال در سال 1374، آخرین سال سلطنت پادشاه گونگمین گوریو آغاز میشود. در آن زمان صاحب منصبان از قدرتشان سوء استفاده میکردند و فساد و هرج و مرج سیاسی به وجود آمده بود. زیرا دانشمندان و درباریان در انتظار حکومتی جدید بودند.

جونگ دو جون یک اشراف زاده و سیاستمدار بود که به یی سونگ گی (بعدا پادشاه تائجو) کمک کرد تا سلسه چوسان را بنیاد کند. پس از اینکه تائجو پادشاه شد تمامی امور دولتی را به جونگ دو جون واگذار کرد. و او قوی ترین و تاثیرگذار ترین مردی دانست که پایه و اساس سلسله 500 ساله چوسان را شکل داد. تائجو تغییرات اساسی را در چوسان به وجود آورد و بعدا قوانینی وضع کرد که قوانین اساسی چوسان شدند.

جونگ دو جون شش سال پس از تاسیس چوسان درگذشت. او در سال 1398 توسط دشمن سیاسی اش یی بانگ وون، پنجمین پسر تائجو کشته شد. یی بانگ وون دو برادر اتنی اش (از جمله ولیعهد) و جونگ دو جون و حامیانش را در کودتایی که به اولین نزاع شاهزادگان معروف است کشت. سرانجام او پادشاه تائجونگ، سومین پادشاه چوسان شد.

بازیگران

*چو جه هیون در نقش جونگ دو جون

   کانگ یی سوک در نقش جوانی جونگ دو جون

*یو دونگ گون در نقش یی سونگ گی (بعدا پادشاه تائجو)

*پارک یونگ گیو در نقش یی این ایم

*سو این سوک در نقش چو یونگ

*ایم هو در نقش جونگ مونگ جو

   وون دوک هیون در نقش جوانی جونگ مونگ جو

*آن جه مو در نقش یی بانگ وون (بعدا پادشاه تائجونگ)

جوایز

از جمله جوایزی که این سریال توانست کسب کند جایزه بهترین بازیگر مرد، جایزه بزرگ، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه، بهترین دراما، جایزه تاپ اکسلنس بازیگر مرد و بهترین نویسندگی هستند.

زندگی در تاریخ...ایران...کره

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan