نقد و بررسی سریال بازی مرکب

به شخصه هیچ وقت قصد دیدن این سریال رو نداشتم. ولی گفتم بیام ببینم این چه سریالیه که کل جهان رو طرفدار خودش کرده و در سطح بین المللیه. و قطعا باید انتظارتون از چنین سریالی خیلی بالا باشه. در پایین به بررسی کامل این سریال بین المللی پرداختم و امیدوارم مطلبی مفید براتون باشه.

داستان سریال درباره انسانهایی هست که هیچ چیزی توی دنیا ندارن و تنها فرصتی که براشون باقی میمونه اینکه توی یه بازی که بهشون پیشنهاد داده شده، شرکت کنن. اما نمیدونن که شرکت کردن توی این بازی به معنی مرگ حتمیشون هست.

ادامه مطلب

با کسب اجازه و معذرت خواهی از طرفداران سریال باید بگم که من توی این مطلب بیشتر میخوام از سریال انتقاد کنم چون واقعا اصلا چیزی نبود که تصور میکردم.

سریال فضای دارک و تیره ای داره. نمیتونم بگم با سریال گریه می کنید و احساساتتون جریحه دار میشه اما خب بازی مرکب از یه زاویه دیگه به زندگی بدبخت بیچاره ها نگاه میکنه. 

فیلمنامه قوی داره اما نمیتونم بگم برای هر مرگی شما ممکنه گریه کنید چون اونقدر سریال روی این مانور نداده که با شخصیت ها ارتباط بر قرار کنین و بخواین برای مرگشون گریه کنید. 

اولین بار بود اسم علی رو توی سریال های کره ای می شنیدم و برام جالب بود. گویا کم کم کشور هایی مثل پاکستان، هند و ... وارد کیدراما شدن و این مایه ی امیده.

لباس های بازیکنان هم ایده ی جالبی بود. معلومه که هزینه زیادی برای سریال صرف کردن چون همچین امکاناتی مثل انواع بازی ها، اون همه تخت و ... قطعا خیلی هزینه بردار بوده. 

تیم بازیگری هم حرف نداشت. به خصوص که گونگ یو لی بیونگ هان هم توش بازی میکردن. اینجا نقش لی بیونگ هان منفی بود و من بالاخره تونستم یه نقش منفی از این بازیگر ببینم. اما ای کاش این دو نفر بازیگران اصلی بودن چون من بازیگران اصلی رو نمی شناختم و سخت بود ارتباط برقرار کردن باهاشون.

وقتی که زمان شروع هر بازی اعلام میشد، استرس داشتم که ببینم نتیجه چی میشه؟ کی میمیره؟ کی میبره؟ به خصوص توی بازی تیله بازی که فهمیدم هم گروهی ها یکیشون باید بمیره. مو به تنم سیخ شد.

معما زیاد داشت. هیچ وقت اینتظار نداشتم اون پیرمرده رئیس این بازی ها باشه. 

کلا آخرش همه ی شخصیت ها می میرن. سد انده و در عین حال برای بعضی ها خفن و جذاب.

بُعد روانشناختی این سریال بسیار زیاده و میشه گفت سریالی با ژانر روان شناسیه.

نقاط ضعف

به طرفداران پر و پا قرص سریال پیشنهاد میکنم این قسمت رو نخونن

سریال میتونست قسمت های زیادی داشته باشه و بیشتر روی زندگی شخصی بازیکنان مانور بده، اما چنین نبود. 

بعضی ها میگفتن سریال ترسناکیه اما اصلا اینجوری نبود. هیچ ترس و وحشتی در سریال وجود نداشت و کلا کشت و کشتار بود که این هم یه چیز عادیه توی کیدراما.

ای کاش سریال زیاد صحنه نداشت. جدا این صحنه ها حالمو بهم میزدن. (قسمت 4 و 7 رو هیچوقت با خانواده نبینید)

پایان بازی داشت. قطعا میتونه فصل دوم داشته باشه. *اسپویل. اما چیزی که برداشت کردم اینکه قطعا گیهون هم میمیره. *پایان اسپویل

قطعا همچین سریال یه پیام خاصی داره. اما هرچی فکر کردم نتونستم پیامش رو درک کنم. اگه کسی میدونه لطفا بگه؟

بازی مرکب سریال متفاوت و خوبیه اما دیگه با روحیه همه سازگار نیست. اگه از خلاصه داستان خوشتون نیومد نبینین چون دیگه تا آخر نمی تونین با سریال رابطه بر قرار کنین.

امیدوارم لذت برده باشید. نظر یادتون نره

نقد و بررسی بعدی، سریال زن شگفت انگیز

زندگی در تاریخ...ایران...کره

اره خب همه دوسش شاید نداشته باشن ولی من که عاشقش بودم 

راجع به فصل دوم که بل بل داره *-*

اره ۴ و ۷ ... به خصوص ۴ 🤣

 

 

ولی در کل اونقد دوسش داشتم که همه جا رو شکل اون کردم *-* پس زمینم ، پروفم تو وات و شاد و بیان و ..🤣❤

 

اوهوم منم فک کنم گیهون بمیره ....

منم دوسش داشتم اما نه به اون اندازه که بگم عالیه

.... :)

خدا قوت بابت نقدتون.

بنده کلا به سریال هایی که مرگ توشون زیاد اتفاق می افته و یه چیز عجیب غریبن و این مدل هیجانی علاقه ندارم. ژانرش باب میلم نیست. با این حال چند قسمت با دوبله و سانسور ریختم تو فلش و خانواده نگاه کردن و دوست داشتن. ولی من نگاه نکردم.

در کل به نظرم جزو اون سریال هایی که الکی گنده اش کردن و زیاد ازش تعریف میکنن در حالی که اونقدر هم عالی نیست. پیام درست و حسابی هم فکر نمیکنم داشته باشه.

نمیدونم چرا دیگه اکشن و هیجانی دوست ندارم!

ولی تو قسمت اول گونگ یو بود خوشحال شدم 😂😍

ممنونم

این سریال کاملا سلیقه ایه و باب میل همه نیست

یه سوال؟

یعنی قبل این سریال ، هر چی از لی بیونگ هان دیده بودی نقشش مثبت بود؟

حقیقتش من فقط مستر سان شاین رو از لی بیونگ هان دیدم که اونجا هم نقشش خاکستری روبه مثبت بود

آهان که اینطور..

ممنون از جوابت..

منم شنیدم نقش لی بیونگ هان تو مستر سان شاین خوب و کاریزماتیک هست😍❤️

خواهش میکنم

من اصلا از اسکویید گیم خوشم نیومد

با احترام به فنهای سریال

 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan