نقد کامل سریال مرد بی گناه

به نقد و بررسی سریال مرد بی گناه با بازی بازیگر مورد علاقم، سونگ جونگ کی خوش اومدین. این سریال رو بعد از عشق شاهدخت نگاه کردم. چون توی عشق شاهدخت از مون چائه وون خوشم اومده بود، خواستم این سریال رو با بازی سونگ جونگ کی و مون چائه وون ببینم.

داسان سریال درباره یه نابغه پزشکی به اسم کانگ مارو هست که از ده سالگیش عاشق دختر همسایشون، هان جائه هی بوده. اما هان جائه هی غیر عمدی یه نفر رو میکشه و مارو قتل رو بر عهده میگیره. پس مارو برای چندسال به زندان میره و بعداز آزاد شدنش، هان جائه هی اون رو ترک کرده و همسر مرد پیر و ثروتمندی شده که یه دختر بزرگ به اسم سو یونگی داره.

مارو برای انتقام گرفتن از هان جائه هی به خاطر ترک کردنش، از سو یونگی استفاده میکنه. در این بین مارو که سو یونگی رو عاشق خودش کرده، کم کم عاشق یونگی میشه. و ماجرای اصلی تازه از اینجا شروع میشه....

کانگ مارو: یه دانشجوی باهوش پزشکی اما فقیر که بدون هیچ پدر و مادری از خواهر مریضش مراقبت میکنه. اون عاشق هان جائه هی هست اما جائه هی با مرد پولداری ازدواج میکنه، چون همیشه آرزوی پولدار شدن رو داشته. وقتی بعد از شش سال از زندان آزاد میشه، تبدیل به انسانی مغرور و انتقام جو میشه که برای پول در آوردن بدنش رو میفروشه. اون برای انتقام گرفتن از جائه هی به یونگی نزدیک شد اما بعدا کم کم عاشق یونگی میشه.

سو یونگی: یه دختر ثروتمند و مغرور که در واقعیت مهربون بوده اما پدرش اون رو شبیه یه مرد بزرگ کرده. رابطه خوبی با پدرش نداره و برای حفظ خاطرات مادرش مدام با هان جائه هی مشکل داره. اون بدون دونستن قصد واقعی مارو از نزدیک شدن بهش، عاشقش میشه و بعداز یه تصادف با مارو کاملا حافظه اش رو از دست میده. یونگی سعی میکنه حافظه اش رو برگردونه که مارو هم کمکش میکنه.

هان جائه هی: عاشق ماروئه ولی تبدیل به یه زن سنگدل شده. اون بیشتر از مارو عاشق پوله به خاطر همین مارو رو ترک کرد، معشوقه مدیر عامل گروه تائه سان شد و ازش یه پسر به دنیا آورد. اون با یونگی رابطه بدی داره و سعی میکنه به راه های مختلف اون رو از مدیر عاملی گروه تائه سان کنار بزنه. اون باعث مرگ شوهرش میشه و بعداز اون مدیر عامل تائه سان میشه.

سریال به دو بخش تقسیم میشد که شخصا بخش دوم رو بیشتر دوست داشتم.

این سریال مملو از عشق، انتقام، خون دل خوردن و حرص خوردن بود. به خصوص بخش اول که واقعا لج آدم رو در می آورد.

بازی سونگ جونگ کی عالی بود. محشر بود. به زبون دیگه همه چیز تمام بود. اون نگاه های سردش، اون لبخند پر محبتش، اون احساس پوچی به زندگیش. همه و همه روئ به نحو احسنت در میمک صورتش گنجونده بود.

بازی مون چائه وون رو هم دوست داشتم اوما در قسمت های پایانی یکمی افت کرده بود.

داستان و فیلمنامه تکراری نبود. در واقع واقعیت های زندگی رو بیان میکرد. اینکه زندگی همیشه اونجوری که دلمون میخواد پیش نمیره. همیشه مشکلاتی سد راهمون قرار میگیرن که ممکنه ما رو از پا در بیارن یا قوی ترمون کنن.

از وسط سریال احساس میشد که ریتم افت کرده. به نظر من این سریال میتونست با همچین ایده جدید و تازه ای، بهتر باشه.

حتی بعضی قسمتها هم خیلی کشدار بودن. ولی نکته قابل توجه سریال مثلث عشقی بود. اعضای مثلث و روابط بین اونها متفاوت تر از مثلث های دیگه بود.

همونطور که گفتم من بیشتر از نیمه دوم خوشم اومد. بعداز تصادف و مارو و یونگی دیگه ای میدیدیم. عشقی بین این دو می دیدیم که دو طرفه و واقعی بود. 

ولی اینکه رو هم بگم که یونگی بعداز تصادف خیلی اغراق شده بود و قابل درک کردن نبود.

در کل احساس میکردم قدری شخصیت پردازی ها لنگ میزنن.

یه چیز دیگه اینکه، مدام اعصابم خورد میشد چرا مارو در برابر قضاوت های اشتباه یونگی هیچ جوابی نمیداد و فقط خودش رو مقصر میدونست. در حالی که میتونست سوء تفاهم ها رو بر طرف کنه و نذاره رابطه خودش و یونگی بیشتر از این صدمه ببینه.

قسمت آخر

درباره قسمت آخر این سریال نظر های متفاوتی وجود داره. بعضی ها میگن که آخرش مارو و یونگی بهم رسیدن و هپی اندینگ تموم شد. اما گروه دیگه میگن چون ژانر سریال ملودرام بود، پس پایانش هم سد انده. میگن اون سکانس آخر رویای مارو بود و آخرش هم مارو مُرد.

و اما نظر بنده: من فکر میکنم قبل از شروع سریال باید وجه تون رو مشخص کنید تا بتونید پایان رو سد اند در نظر بگیرید یا هپی اند. مثلا اگه سریال رو به چشم یک عاشقانه با مشکلان گذرا نگاه میکنید، پس پایان رو هپی اند فرض کنید.

اما اگر از همون اول با ژانر ملودرام سریال همراه میشید و همه اتفاقات تلخ رو به چشم سرنوشت و بدبختی شخصیت ها می بینید، باید پایان رو سد اند ببینید.

در حقیقت بستگی به طرز تفکر شما و نگاهتون به سریال، میتونید پایان رو مشخص کنید.

این هم از نظر و نقد من از سریال مرد بی گناه.

خوشحال میشم شماهم نظراتتون رو درباره این سریال با من به اشتراک بذارید.

نقد بعدی، نقد سریال اوک نیو....به زودی

زندگی در تاریخ...ایران...کره

منم تعریف این سریال خیلی شنیدم.. ولی زیرنویس چسبیده پیدا نکردم.. اصلا فکر کنم زیرنویس آنلاین هم نداشت..

ولی بازیگر های سریال عالین 😍

منم خیلی دلم برای سونگ جونگ کی تنگ شده 😂💖 میخوام فیلم پسر گرگ نما شو با زیرنویس آنلاین ببینم با تاریخ آرتدال 😉🥰

سونگ جونگ کی عشقه 🤗 مون چا وون هم همین طور.. اصلا همه بازیگر های کره عالین به جز چند نفر که حالا نام نمی‌برم توهین نشه🙏

خسته نباشی عزیزم 💚💛❤️

اتفاقا هم چسبیده داشت هم آنلاین
.... :)
مرسی

والا من که تو گوگل می‌زنم برام زیرنویس آنلاین میاره 😂🤦

.... :)
جمعه ۱۹ آذر ۰۰ , ۱۹:۱۸ دخی کیدرامر و کیپاپر(دخی میراپرمرم)

بعد از سریال مرد بی گناه 

سریال کلاس ایته وون رو که دیدم انتظار داشتم سه رویی وقتی آزاد میشه تبدیل به یه آدم  انتقام جو بشه

نگو که آدم خوبی موند

دیگه داستان هر سریال متفاوته. قرار نیست که همه مثل هم باشن ..... :)

نمره شما به این سریال چنده؟

من نمی‌دونم ریتینگ این سریال تو کره چه جوری بوده اما تو ایران خیلی پر طرفداره...😊

من کسی رو میشناسم که سریال مرد بی گناه رو سه بار دیده...😅😃

خیلی ازش تعریف میشه...🧡

راستشو بخوام بگم این سریال زیاد با سلیقه من جور در نیومد. شاید چون ملودرام بود و واسه همین هم پایانش رو شاد قلمداد میکنم. من زیاد ملودرام دوست ندارم
هشت میدم

آهان که اینطور..

اتفاقاً من ملودرام خیلی دوست دارم 😂🧡

راستی این سریال تو کره ریتینگ بالایی داشته و جوایز زیادی دریافت کرده...💛


بله خبر دارم. از کره ای ها که همیشه عاشق سریال های هپی ان بعید بوده

منم عاشق سریال های هپی اندینگ هستم 😂😍❤️💖 دلم میخواد همیشه شاد باشم 😍🤗

حالا مثلاً شاید خیلی از ایرانی ها سلیقه کره ای ها رو قبول نداشته باشن.. چون مثلا سریال هایی مثل عاشقان ماه و هیلر که تو ایران خیلی طرفدار دارن اما تو کره زیاد نه.. اما من سلیقه شون قبول دارم 😂😅 به نظرم همین دو تا سریال هم الکی تو ایران گنده اش کردن...😐😂 من نظر بعضی ها رو میخوندم می‌گفتن کره ای ها بد سلیقه ان ولی به نظر من اینطور نیست... 

حالا شاید یه وقت من سریالی دوست داشته باشم که ریتینگش تو کره پایین باشه مثل سریال در یک روز زیبا پیدات میکنم، ولی هیچ وقت نمیگم کره ای ها بد سلیقه ان... ولی بیشتر سریال هایی که من دوست دارم ریتینگ شون تو کره بالاست 😊💖

ولی غمگین هم اگه زیبا و پر مفهوم باشه خوبه 🙂

مثلاً همین سریال مستر سان شاین تو کره ریتینگ بالایی داشته..🧡💛💚 پس کره ای ها بد سلیقه نیستند...😊

 

من خودم زیاد از سلیقه شون خوشم نمیاد. اما گاهی اوقات هم سلیقه شون بابه میلمه

تازه کره ای ها واقعا سلیقه خوبی دارن 😂😉

مثلاً سریال زیبای حقیقی تو کره ریتینگ پایینی داشت ، اما تو ایران و ترکیه پرطرفدار شد 😐😂 خدایی نمیدونم سریالش چی داشت که اینقدر پرطرفدار شد 😐 حتی تو ژانر خودش هم جالب نبود 😐 

من نظر بعضی ها رو میخوندم می‌گفتن سه چهار بار زیبای حقیقی رو دیدن هر بار هم برای سوجون عرر زدن 😐

من خودم این سریال به زور یه بار دیدم که توی همون یه بار هم حاضر نشدم قسمت آخر ببینم 😐 همون یه بار هم به زور داداش هام دان کردم و دیدم 😂 من بدبخت مجبور کردن این سریال دان کنم تازه باید براشون زیرنویس هم میخوندم 😂😐💔

حتی اونا رو هم نداشتم قسمت آخر ببینن 🤭😜😂

بعضی وقتا هم روم نمیشد براشون زیرنویس بخونم بخاطر شوخی های بد 😐 ولی سریال بیشتر برای اونا جذاب بود تا برای من 😂😂😂 همش هم دوست داشتن جوکیونگ به سوجون برسه 😂😂 همون بهتر که نرسید دختر خنگ احمق اصلا لیاقت سوجون نداشت 😂😂😂

منم واقعا نمیدونم چرا اینقدر تو ایران زیبایی حقیقی طرفدار داره. حتی یکی از دوستام میگفت اگه زیبایی حقیقی رو ندیده باشی یعنی کیدرامر نیستی :((
شنبه ۱۱ دی ۰۰ , ۰۸:۳۴ دخی کیپاپر و کیدرامر

زیبایی حقیقی اوایلش خوب بود ولی.از یه جایی به بعد.....

من گفتم سریال خوبه به این خاطر بود که هنوز به شوخیهای بدش نرسیده بود

من دراپش کردم

اوهوم، از نیمه به بعد کلیشه ای شد
شنبه ۱۱ دی ۰۰ , ۱۱:۲۲ دخی کیپاپر و کیدرامر

 راجع به سریال منشی کیم چشه هم کامل ندیده بودمش گفتم خوبه

الان که تمومش کردم زیاد خوشم نمیاد ازش

اتفاقاً همین امروز تو وبلاگ من و مری رفته بودم دیدم تو صفحه بهترین سریال کره ای یه نفر نوشته زیبای حقیقی خیلی خفنه!😐

راستش من نه عاشقانه اش نه شوخی هاش نه زوجش هیچ کدوم دوست نداشتم..😐😂 ولی نمیدونم چرا دیدم ولی در کل دوستش نداشتم 😂 بخاطر همین هم از کیدراما اومدم بیرون چون من بیشتر سریال هاشو نمی‌پسندم و نمیتونم ارتباط برقرار کنم.. الان که از کیدراما اومدم بیرون احساس آرامش می‌کنم 😂💖❤️

ولی خب کره ای ها هم مثل من روحیه شون لطیفه! در کل سلیقه من و کره ای ها با هم جوره 😂❤️😁

...... :))

آخه زیبای حقیقی همون وقتی که در حال پخش بود هم خیلی سر و صدا کرد و پرطرفدار بود ، و همون وقتی که من میدیدم با خودم میگفتم چی داره که این همه تعریف میکنن؟🤔😂 شاید یه چیزی داره که من نمی‌بینم 😂😐 ولی در کل من هر سریال که میبینم با دقت می‌بینم.. دلم میخواد نکته مثبت پیدا کنم..

در مورد منشی کیم چشه به نظر من تو ژانر خودش خوبه. هر چند که من سریال شو ندیدم ولی برای کسی که حالش خوب نیست نیاز به یه سریال کیوت و شاد و رنگارنگ داره راضیش می‌کنه. تازه زوجش هم خیلی گوگولین 🥰 آخه مگه میشه مین یانگ با پارتنر هاش زوج خوب نسازه؟😜😂 نه نمیشه به هیچ وجه..😂💖😍❤️

من خودم وقتی سریال زندگی خصوصی او رو شروع کردم کلی کامنت و نظر منفی خوندم ولی وقتی این سریال میدیدم واقعا خیلی حالم بد بود از نظر روحی روانی و خسته بودم و سریال زندگی خصوصی او حالم خوب کرد 💖 پس سریال منشی کیم چشه هم برای کسی که حالش بده حالش خوب میکنه 😍


توهین نباشه اما فک نکنم با سونگ کانگ زوج خوبی بشن :(( 
کلا هنوزم با این سریال جدید مین یانگ کنار نیومدم
جمعه ۲۴ دی ۰۰ , ۰۸:۳۶ دخی کیپاپر و کیدرامر

مال چه سالیه؟

2012

برای من که سال تولید مهم نیست.. چه بسا که یک سریال قدیمی خیلی بهتر از سریال های جدید باشه!... انگار کره تو زمان های قدیم فیلم نامه های بهتری داشته و اون سریال های قدیمی شون بیشتر به مزاج ما ایرانی ها خوش میاد تا سریال های جدیدشون... مخصوصاً این سریال های سال 2012😂 اتفاقا جدیدا که چند قسمت از سریال آرانگ و دادرس دیدم واقعا به نظرم خوب اومد.. آرانگ و دادرس هم مال سال 2012 هستش. کلا انگار اون قدیمی ها یه چیز دیگه آن! مثلاً من یه فیلم سینمایی آمریکایی ادوارد دست قیچی رو دیدم خیلی قدیمی بود اما خیلی زیبا بود! 

یا مثلاً از سریال های کره این سریال زیبای حقیقی مال سال 2020 بود اما وارثان مال 2013 ، حالا من زیاد دوست ندارم سریال ها رو با هم مقایسه کنم ولی با وجود اینکه زیبای حقیقی کیوت تر بود و بیشتر تو فاز مدرسه مانور داده بود ولی من سریال وارثان رو انتخاب میکنم و به نظرم وارثان قشنگ تر از زیبای حقیقی!.. هر چند که هر دوتا این ها رو دوست ندارم 😂😐

 

راستی در مورد اینکه میگی سونگ کانگ و مین یانگ زوج خوبی نمیشن من موافقم. به هر حال که این زوج دوست ندارم و منتظر سریالش هم نیستم.. من فقط منتظر سریال لی بیونگ هان و شین مین آه هستم 😂 و بخاطر لی بیونگ هان دلم زدم به دریا و مستر سان شاین رو دان کردم 😂😜 عوضش دو قسمت که از آیریس دان کرده بودم حذف کردم 😂

پس از نظرتون ناراحت نمیشم شیما جون 💚 فقط منظور من این بود که سریال منشی کیم چشه لیاقت این همه نظر منفی نداره! به هر حال یه سریال کمدی عاشقانه کیوت هستش و فیلم باز حرفه ای کسی هست که بتونه تفاوت بین ژانر ها رو درک کنه... همین منشی کیم چشه من نظر ها رو میخوندم می‌گفتن کیس زیاد داره! خب اگه کسی با این صحنه ها مشکل داره می‌تونه بزنه جلو.. منم دیگه همین کار انجام میدم.. به هر حال که اون صحنه ها با فرهنگ ما جور نیست و کسی هم که با این صحنه ها مشکل داره حق داره خب منم مشکل دارم.. اصلا بازیگر مورد علاقه ام که کیس می‌ره خیلی برام عجیبه 😂 اصلا به اون جور چیزهای بازیگر مورد علاقه ، علاقه ای ندارم.

فقط میگم منشی کیم چشه پر از صحنه های کیوته که می‌تونه حال آدم خوب کنه! پس لیاقت این همه نظر منفی رو نداره و در کنار سریال های غمگین باید سریال های کمدی هم ساخته بشه که آدم افسرده نشه... 

اوهوم موافقم. خیلی از سریال های قدیمی هستند که بهتر از این جدیدها اند

میفهم چی میگی اما کسانی هم بودن که منشی کیم چشه رو دوست داشتن. این سریال در مقابل اونهمه کامنت منفی، کامنت مثبت هم داشت

آره دقیقا.. من صفحه سریال منشی کیم چشه زیاد می‌رفتم! کلا از نظر و کامنت خوندن خیلی لذت میبرم دیگه!.. خب یکی هم نوشته بود هر سریالی تو زمان خودش کلی طرفدار داره و خب منشی کیم چشه رو در مقایسه با زیبای حقیقی و فروشگاه ست بیول که خیلی پر طرفدار بودن بیشتر دوست داشته..

من کاملاً با این نظر موافقم!.. یادمه زیبای حقیقی تو سایت پروموویز بیشتر از 20 هزار تا لایک خورده بود و کلی هم کامنت مثبت داشت! در حالی که من از سریالش راضی نبودم و حتی حاضر نشدم قسمت آخر ببینم!.. اصلا این سریال اعصابم خرد کرد!

و اگه بخوام زیبای حقیقی با منشی کیم چشه مقایسه کنم قطعا منشی کیم بیشتر دوست دارم!..

یا مثلاً از سریال های پارک سو جون همه از سریال کلاس ایته وون که بازی کرده تعریف میکنن! در حالی که من سر سوزن جذب این سریال نشدم و دراپ کردم! در کل سلیقه ایه دیگه.. ولی اگه من بخوام یه وقت از پارک سو جون سریال ببینم دلم میخواد همین منشی کیم ازش ببینم نه کلاس ایته وون چون تو این ایته وون اصلا ازش خوشم نیومد!...

منم عاشق خوندن کامنتا هستم 😍
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan