نقد و بررسی سریال اوک نیو

نقد این سریال رو به درخواست یکی از عزیزان نوشتم. سریال اوک نیو با اسم اصلی گلی در زندان از شبکه سه برای 73 قسمت پخش شد. این سریال داستان دختری به اسم اوک نیو رو روایت میکنه که در زندان به دنیا میاد. در واقع اون دختر پادشاه و ندیمه قصره ولی مادرش هنگام فرار کردن از قصر زخمی میشه و بعداز به دنیا آوردن اوک نیو، میمیره. خلاصه توی این 73 قسمت (این سریال در کره برای 51 قسمت پخش شد) شاهد فراز و نشیب های زندگی اوک نیو هستیم.

 

نقد سریال

گلی در زندان توی کره موفق شد ریتینگ 20.3 درصد رو کسب کنه. از نظر من هم داستان متفاوتی داشت ولی زیاد بودن قسمت ها باعث کسل و خسته کننده شدن سریال میشد. جوری که خودم قسمت های آخر حوصله نگاه کردن نداشتم.

 

بازی جین سه یئون رو دوست داشتم و می پسندیدم. به خصوص زمانی که لباس های پسرونه تنش میکرد و می جنگید، با اشتیاق بیشتر سریال رو ادامه میدادم. اما توی لباس های دخترونه خیلی جذاب نیست. به همین دلیل هم توی جنگ بین زنان و شاهزاده بزرگ اونو دوست نداشتم.

 

طبق معموا هم قهرمان داستان ما یه زن مظلوم و همینطور خواهر پادشاه بود که از یه ندیمه به دنیا اومده بود. یعنی هرگونه سختی و تحقیری رو تحمل میکنه؛ از سیلی زدن های نامادریش (ملکه مادر) گرفته تا زخمی شدن و مرگ افراد نزدیکش.

 

درباره سیلی هایی که ملکه مادر به اوک نیو میزد میخوام بگم هر وقت تقی به توقی میخورد، ملکه سیلی نصیب اوک نیو میکرد. واقعا چرا؟ این سکانس ها دیگه واقعا مسخره بودن.

 

به دلیل قسمت های زیاد سریال ما میتونیم بُعدهای مختلف رو از رفتار و اخلاق شخصیت ها ببینیم. مثلا اوایل سانگ جیهان شخصیتی منفی داشت و بعدا شخصیتش مثبت شد. یا گاهی اوقات خود اوک نیو و ته وون کارهایی میکردن که باعث میشد نقش خاکستری داشته باشن. 

 

اما از اول تا آخر سریال گرفته یون وون هیونگ و جانگ نان جانگ منفی بودند و منفی موندند. و عاقبتشون هم مرگ تقریبا غم انگیزشون در کنار هم بود. 

 

گلی در زندان منظورش همون اوک نیو هست. یعنی اوک نیو مثل یه گل که یه باغ رو زیبا، باطراوت و امیدوارد میکنه، زندان رو هم به مکانی پر رمق تبدیل میکنه.

 

دوره ی زمانی که سریال توش روایت میشد تکراری بود و جذابیت چندانی نداشت. همینطور لباس های اوک نیو چندان چنگی به دل نمیزدن به خصوص دامنش که یه پف خشک و خالی هم نداشت.

 

همچنین صحنه های عاشقانه هم زیاد نبودن و خیلی دوسشون نداشتم. عشق و عاشقی ها خشک و خالی بودن و بیشتر جنگ و سیاست ها به چشم میخوردن.

 

بازیگر نقش پادشاه رو نمی پسندیدم و اصلا بهش نمیخورد پادشاه مملکت باشه.

 

از دوبله سریال هم ایراد هایی باید گرفت چون که خیلی جاها کلمات رو اشتباه دوبله کردن. مثلا اونجایی که پادشاه مریض و بیهوش بود و اوک نیو رفت پیشش و گفت من خواهر خونده شمام. اول اینکه خواهر خونده پادشاه نبود و خواهر ناتنیش بود. دوم اینکه خواهر خونده یعنی هیچ نسبتی باهم ندارن و فقط تو خانواده سلطنتی بزرگ شده که اینگونه نبود. واقعا ماشالا به صدا و سیما. خوش به حال اونایی که با زیرنویس دیدن.

 

در کل نظرم درباره اوک نیو اینکه سریال متوسطی بود و اگر سکانس ها و دیالوگ های اضافی رو حذف میکردن، قطعا سریال بهتری از آب در می اومد. و خودم بیشتر باهاش ارتباط بر قرار میکردم.

 

قطب های مثبت و منفی هم در این سریال بود که جدا من اینگونه سریال رو نمی پسندم.

 

قصدم اصلا بی احترامی به طرفداران این سریال نیست. من همیشه هر نقدی که از سریالی کردم، فقط و فقط نظر خودم رو گفتم.

 

خلاصه اوک اثر خیلی قوی و خیلی ضعیفی نبود. از نظر متوسط بود و اگه نکات منفی که گفتم رو حذف میکردن بهتر هم میشد. پس با کمال احترام نمره شش و نیم رو به گلی در زندان میدم.

 

نظر شما عزیزان چیه؟

نقد بعدی، نقد سریال علاقه پادشاه

زندگی در تاریخ...ایران...کره

پنجشنبه ۱۸ آذر ۰۰ , ۱۷:۳۲ دخی کیپاپر و کیدرامر(دخی میراپرمرم)(دیگه میراکولر نیستم)

 

من به این سریال 9 میدم 

نیم نمره کم میکنم چون واقعا سکانس مردن نگهبان جونوک سو خیلی اضافی بود خیلیی

نیم نمره هم کم میکنم چون گونگ جه میونگ وقتی مرد چند قسمت بعد زنده دیدیمش

.... :)

دقیقا منم این مدل سریال ها که یه عده قطب مثبت هستند و یه عده قطب منفی واقعا دوست ندارم..

اصلا شخصیت های مثبت مطلق و منفی مطلق نمیتونم درک کنم.. چون من معتقدم همه آدم ها خاکستری هستند و هیچ آدمی خیلی مثبت نیست هیچ آدمی هم خیلی منفی نیست..

مهمترین نقطه ضعفش هم تعداد قسمت های زیادشه و از یه جایی به بعد کشش از دست میده و خب اونایی که با زبون اصلی دیدن احتمالا دراپ کردن یا یه دفعه رفتن تو قسمت آخر 😁

راستش من یادم نمیاد ملکه مادر هی بیاد و به اوک نیو سیلی بزنه 😁 فقط یادمه یه بار گروگان گرفته بودتش و بهش سیلی زد 😁 فقط یادمه هر چی میشد ملکه مادر اوک نیو رو احضار میکرد و باهاش حرف میزد و.. 

ولی در کل شخصیت مورد علاقه من تو این سریال شین هیو بود همون دختر یون وون هیونگ که دلم میخواست با فرمانده سانگ ازدواج کنه 😅

سریالش جالب نبود به نظرم..

 

 

پنجشنبه ۱۸ آذر ۰۰ , ۱۸:۲۵ دخی کیپاپر و کیدرامر(دخی میراپرمرم)(دیگه میراکولر نیستم)

سریال در واقع 51قسمت بود که به نظرم براش کافی بود

 

 

 

ته وون اواسط سریال خاکستری بود

 

 

 

 

 

این وسط من موندم سکانسی مثل مرگ نگهبان جونوک سو چی میگفت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟



من یادم نمیاد نگهبان جونوک سو کی بود؟
پنجشنبه ۱۸ آذر ۰۰ , ۲۱:۱۵ دخی کیپاپر و کیدرامر(دخی میراپرمرم)(دیگه میراکولر نیستم)

تو یکی از سکانسا ی یکی از قسمتای آخر مرد آخه چه ربطی به داستان داشت،؟

 

آها

به نظر من سریال جالبی بود و بهش ۹ و نیم میدم

نیم نمره به خاطر هاشیه رفتن

اولی نگهبان جو نوک سو و شین هیو 

قضیه ی پارک تسو هم خیلی جالب نبود

بعدش هم به خاطر یون ته وون اسم جانگ ناین جانگ خیلی بد تر از یون وون یونگ در رفت

میتونستن با کم کردن هاشیه ها مثل اتهام قتل جی چادوک و مسموم شدن بانو آنگوک دونگ

هم قضیه رو جمع و جور کنن هم قسمت ها رو کمتر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan