بیوگرافی کیم جی وون

کیم جی وون بازیگر مطرح کره جنوبی است. او از سال 2010 در این حرفه مشغول به کار بوده. او با بازی در چندین سریال از جمله وارثان، نسل خورشید، جنگ برای راه من و تاریخ آرتدال شهرت بسیاری کسب کرد.

او در 19 اکتبر 1992 به دنیا آمد و درحال حاضر 28 سال سن دارد. جی وون اهل گئومچونگ گو، سئول، کره جنوبی است و علامت زودیاک او Libra است. او یک خواهر دارد که دوسال از او بزرگتر است اما هویت کامل او هنوز فاش نشده.

او دوره متوسطه خود را در دبیرستان Paekahm به پایان رساند. بعدها جی وون تحصیلات عالی خود را در دانشگاه دونگوک در رشته نمایش ادامه داد.

کیم جی وون یک بازیگر برجسته است و آژانس او King Kong نام دارد. چندین درام تلویزیونی که او در آنها ظاهر شد موفقیت جهانی داشتند. این به نوبه خود او را به یک ستاره هالیو تبدیل کرد.

علاوه بر این او در خوانندگی نیز آموزش دیده با اینحال او ترجیح داد تا بازیگری را دنبال کند. او در موزیک ویدیوی یونها برای آهنگ Gossip Boy در سال 2008 ظاهر شد. در آن زمان نام هنری جی وون «جسیکاک» بود.

بعدها بازیگر جی وون با حضور در تبلیغات تجاری به شهرت رسید. او پس از آن به عنوان «دختر اوران سی» و «دختر آبنبات چوبی» محبوب شد. نام مستعار او همچنین شامل نام کوچک کیم ته هی است. این به دلیل شباهت او به بازیگر زن ته هی بود. علاوه بر این او اولین بازیگری خود را در سال 2008 در درام خانم سایگون انجام داد. نقش او در این سریال هیه ریون بود.

2011-2013

علاوه بر این برای اجرایش در ضربه بالا: انتقام پاهای کوتاه در سال 2011 مورد توجه قرار گرفت. این بازیگر سپس در اولین نقش اصلی تلویزیونی خود در درام «چه خبر» بازی کرد. همچنین این بازیگر جوان اولین بازی در فیلم را در فیلم عاشقانه «بهشت رمانتیک» انجام داد.

این بازیگر در ادامه در درام دبیرستانی تقدیم به تو که زیبایی بازی کرد و با فیلم ترسناک «داستان های ترسناک» به شهرت رسید. این بازیگر سپس در اولین موزیک ویدیوی Horror Stories Till the Sun Rises در کنار کیم جه جونگ ظاهر شد.

در سال 2013 جی وون یکی از نقش های اصلی درام در انتظار عشق را بازی کرد. در همان سال این بازیگر در درام وارثان ظاهر شد. او شخصیت یک وارث شیک و مغرور را به تصویر کشید.

علاوه بر این جی وون برای این پروژه در کنار بازیگرانی چون لی مین هو، پارک شین هه، کیم وو بین، کانگ مین هیوک، کانگ ها نئول، کریستال جونگ و پارک هیونگ شیک کار کرد. این درام موفقیت بزرگی کسب کرد و از این رو محبوبیت کیم را افزایش داد. همچنین این بازیگر برنده جایزه بهترین ستاره جدید در جوایز SBS شد.

2014-2017

سپس در سال 2014 او در نقش یک دانش آموز دبیرستانی و هنرمند وبتون در فیلم جنایی Gap-dong بازی کرد. در همان سال این بازیگر یک نقش مکمل در درام The Reason I’m Getting Married داشت. سپس در دسامبر همان سال این بازیگر یک قرارداد انحصاری با King Kong Entertainment، آژانش فعلی اش امضا کرد.

در سال 2015 او در کنار بازیگر سو جی سوب در سریال عاشقانه یک روز آفتابی بازی کرد. در همان سال این هنرپیشه در نقش دوست دختر کیم بوم در فیلم هویت پنهان ظاهر شد. سپس در سال 2016 او در درام عاشقانه نظامی نسل خورشید بازی کرد. در این درام جی وون نقش یک جراح ارتش را بازی میکرد. این پروژه او در کنار بازیگران محبوبی چون سونگ جونگ کی، سونگ هه کیو، جین گو و اونیو بود. علاوه بر این نسل خورشید یک موفقیت در سراسر آسیا بود. بنابراین به شناخت بیشتر جی وون در خارج از کره کمک کرد.

در سال 2016 کیم در درام عاشقانه نظامی نسل خورشید در نقش یک پزشک ارتش بازی کرد. این درام یک موفقیت در سراسر آسیا بود و موفقیت آن باعث شناخت بیشتر کیم در خارج از کشور کره شد. او میزبان مراسم جوایز درام پایان سال KBS همراه با پارک بو گوم و جون هیون مو بود. همچنین کیم برنده جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن در جوایز ستاره آپان شد.

2017-تاکنون

کیم برای اولین نقش اصلی خود درام کمدی عاشقانه مبارزه برای راهم ظاهر شد. این سریال موفقیت آمیز بود و موقعیت کیم را به عنوان بازیگر اصلی تثبیت کرد.

در سال 2018 او در فیلم کارآگاه کی: راز مردگان زنده ظاهر شد. او نقش یک بانوی مرموز را بازی میکرد که حافظه خود را از داده. کیم همراه با همبازی اس در نسل خورشید، یعنی جین گو در اثر تاریخی مستر سان شاین اثر کیم یون سوک ظاهر شد.

در سال 2019 کیم نقش تانیا را در سریال تاریخ آرتدال بازی کرد. او رئیس قبیله واهان و عشق سونگ جونگ کی در این سریال بود. این سریال همکاری دیگر سونگ جونگ کی و کیم جی وون بود.

در فوریه 2020 کیم با آژانس جدید S.A.L.T Entertainment قرارداد امضا کرد. بعدا در همان سال او در سریال کمدی عاشقانه دلباخته در شهر که در دسامبر 2020 از Kakao پخش شد، بازی کرد.

هم اکنون نیز او سریال جدیدی در کارنامه اش با نام یادداشت های رهایی من دارد که با لی مین کی همبازی شده است.

بیوگرافی بعدی، بیوگرافی کیم یو جونگ 

زندگی در تاریخ...ایران...کره

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan