نقد سریال هتل دل لونا

تقریبا دو سال پیش بود که من این سریال رو دراپ کرده بودم اما بازهم به سمتش کشیده شدم.

این سریال یه فضای فانتزی و غیر واقعی رو روایت میکنه، دنیای پس از مرگ. داستان در هتل دل لونا اتفاق می افته و جایی که روح افرادی که مردن هنوز توی این دنیا کارهای نا تموم دارن یا به نوعی به این دنیا و آدماش گره خوردن.

جانگ مان وول کسیه که در گذشته افراد زیادی رو کشته و حالا ماگوشین برای تنبیهش اون رو به درخت ماه وصل کرده تا جزای اشتباهاتش رو ببینه. کو چانگ سو به عنوان مدیر جدید هتل دل لونا که جانگ مان وول صاحبشه انتخاب میشه. کو چانگ سو کم کم عاشق جانگ مان وول میشه و عاشقانه ی پر پیچ و خمی بین این دو اتفاق می افته.

 

حتما همتون عاشقان ماه رو دیدیدن و میدونین که آیو اونجا درخشید. بازی آیو علاوه بر آیدل بودنش خوب و قابل تحسینه.

 

اما راجع به یئو جین گو؛ اون توی بچگی و نوجوانی آثار معروف زیادی بازی کرده و من هم نمیگم که بازیش بده. اما هنوز به تجربه بیشتری برای بازیگری احتیاج داره تا بازیش به دل مخاطب بشینه.

 

صحنه ها، دکور لباس و نورپردازی واقعا آدمو میخکوب میکرد. فیلمبرداری و کارگردانی جدا عالی بودند. به خصوص لباس های رنگارنگ آیو که فک کنم نصف بودجه سریال برای این لباس ها خرج شده :) و کلا حس و حال تازه ای به سریال میدادن

 

بخش هایی که فلش بک به گذشته داشت، جذاب بودند. تعادل بین حال و گذشته به خوبی بر قرار شده بود. فلش بک ها به موقع انجام میشدند و مخاطب لذت میبرد.

 

بعضی صحنه ها طنز و کمدی بودند. آیو که اول سریال خیلی جدی و بی احساس ظاهر شد به مرور لبخند بر لبش نشست. وقتی میگن تاثیر همنشین منظورشون همینه. کلا درخت پژمرده ی جانگ مان وول با ورود کو چانگ سو دوباره متولد شد.

 

او اس تی ها هم ملایم و دلنواز بودند. شبیه او اس تی های عاشقان ماه بودن.

 

و اما میرسیم به نقاط ضعف. طرفداران سریال لطفا به این قسمت احترام بذارن و بدونن که این نظر شخصی من درباره این سریاله و اگه شما نظر دیگه ای دارید حتما بگید :)

 

قطعا چند قسمتی کلیشه هایی داشت. مثلا دیدار یون وو و مان وول کافی بود. دیگه چرا یون وو و سون هوا دیدار کردند و حتی عاشق هم شدن؟ جدا قابل درک نبود این سکانس ها.

 

و یا وقتی که جانگ مان وول از اون دنیا برگشت مثل گابلین ریتمش افت کرد و دیگه اون جذابیت قبلی رو نداشت.

 

و وقتی هم که مان وول عشق قدیمی اش رو دید، انتظار داشتم حداقل از هم عذرخواهی کنن اما تنها چیزی که گفتن «این پایان ماست» بود.

 

و میرسیم به پایان

میتونم بگم پایان بندی کمی ناقص بود. از اینجا به بعد اسپویل داره. همه دوباره زنده شدن و کو چانگ سو و جانگ مان وول همدیگه رو دیدن. بقیه رو نمیدونم اما جانگ مان وول خاطراتش رو فراموش نکرده بود.

 

احساس نمیکردین یکمی زود همه زنده شدن و برگشتن!؟ نویسنده خیلی عجله داشت سریع سریال رو تموم کنه. در کل پایان بندی برای من خیلی جالب نبود :(

 

در آخر میخوام بگم اگه از این ژانر خوشتون میاد، هتل دل لونا رو با بازی آیو و یئو جین گو و با حضور مهمان لی جونگی و کیم سوهیون ببینید.

 

نقد بعدی، از سریال غم های ما....به زودی

زندگی در تاریخ...ایران...کره

چرا به سمت این سریال کشیده شدی؟😅😹

اما من بهت گفتم به سریال فوق العاده زیبای وقتی هوا خوبه سر بزن و دو قسمتش ببین و نظرت بهم بگو اینکار نکردی 😂💛 البته شوخی میکنم حالا زوری که نمیشه دوست نداری سمت سریال مورد علاقه من نرو ولی به نظر من اگه سمت اون سریال میرفتی بهتر بود چون این سریال کلیشه ست!😂😬فکر کنم نصف فیلم نامه های سریال های کره مربوط به ایده تخیلی تناسخ باشه!:))) مثلاً من با خودم میگفتم چرا سریال های تو از ستاره ها اومدی و شاهزاده زیر شیروانی باید شبیه هم باشن ؟ تهش متوجه شدم چون تو هردوی این سریال ها از ایده تناسخ استفاده شده! که خب ایده جالبیه ولی با اعتقادات شرقی ها و کره ای هایی که دین بودایی دارن جوره وگرنه با اعتقادات ما جور نیست. ولی اگه فرض کنیم زندگی قبلی و بعدی وجود داشته باشه من دلم میخواد تو زندگی بعدیم دوست دختر لی جونگ سوک باشم 😂😅🌼🌼

ولی من که از آیو بدم میاد از این هتل دل لونا هم میکس دیدم خوشم نیومد حتی میکس هاش هم باعث نشدن که برم سمتش:)) و شنیدم ایده اش کپی برابر اصل گابلین در ورژن خیلی ضعیف تر پس من ترجیح میدم همون گابلین ببینم 😂🤪😍🥰

والا چی بگم. خودمم دوست نداشتم ببینم. دوستام اصرار کردن و تقریبا گذاشتنم تو عمل انجام شده. منم دیدم 😁
اره میدونم زیاد قوی نبود هتل دل لونا
ولی در یک روز زیبا پیدایت میکنم توی لیستم هست و حتما میبینمش. الان لیستم پره و میخوام نوبتی جلو برم و سریالای لیستم‌ تموم کنم
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan