بیوگرافی کیم سارون

کیم سارون (زاده 31 جولای 2000) هنرپیشه ای اهل کره جنوبی است. او در نه سالگی کارش را آغاز کرد و با فیلم های یک زندگی کاملا جدید (2009) و مردی از ناکجا آباد (2010) به یک ستاره محبوب کودک تبدیل شد. هنگامی که کیم به سالهای نوجوانی خود رسید، نقش های ویژه بیشتری انتخاب کرد از جمله در فیلم دختری پشت در خانه من (2014). همچنین او در درام های به صدای قلبم گوش کن (2011)، ملکه کلاس (2013) و عشق در دبیرستان (2014) بازی کرد. اولین نقش اصلی او در سریال آیینه جادوگر (2016) بود.

سنین جوانی و تحصیل

کیم دو خواهر کوچکتر به نام های آه رون و یه رون دارد که آنها نیز بازیگر هستند. او در مدرسه ابتدایی میانگ سئول تحصیل کرد، و در فوریه 2016 از مدرسه راهنمایی یانگ ایل در ایلسان فارغ التحصیل شد. سپس شروع به تحصیل در مدرسه هنرهای نمایشی سئول کرد. در سال 2018، کیم در دانشگاه چونگ آنگ، گروه هنرهای نمایشی و مطالعات فیلم پذیرفته شد.

شغل

2009-2014 : شروع به عنوان یک بازیگر کودک

اولین نقش کیم در فیلم یک زندگی کاملا جدید در سال 2009 به کارگردانی اونی لکومت فیلمساز فرانسوی-کره ای و بر اساس زندگی او بود. کیم نقش شخصیت اصلی را بازی کرد، دختری نه ساله به نام جین هی که پس از ازدواج مجدد پدرس در یتیم خانه رها میشود و بعدا توسط یک زوج فرانوس به فرزندی قبول میشود. کیم در جشنواره فیلم کن شرکت کرد که فیلم در یک نمایش ویژه در آنجا به نمایش درآمد و تبدیل به جوانترین بازیگری شد که به جشنواره دعوت شده. او سپس با وون بین در مردی از ناکجا آباد همبازی شد که پر فروش ترین فیلم کره جنوبی در سال 2010 بود. او نقش جونگ سومی، دختر یک معتاد به هروئین که توسط یک باند جرایم سازمان یافته ربوده شد را بازی کرد. در طول فیلمبرداری او فقط اجازه داشت صحنه های خودش را روی مانیتور نگاه کند. کیم برای دو نقش اولش جوایز متعددی از جمله بهترین بازیگر زن جدید در جوایز فیلم کره و جوایز فیلم بیل را بدست آورد.

در سال 2011 کیم در یک فیلم جنایی دیگر، من یک پدر، دختر کیم سونگ وو را بازی کرد. او اولین نقش تلویزیونی خود را در درام به صدای قلبم گوش کن، با بازی جوانی شخصیت هوانگ جونگ ایوم داشت. او در چهار قسمت اول ظاهر شد و عملکرد او مورد تحسین منتقدان تلویزیون قرار گرفت. نقش بعدی او در فیلم درام باربی در کنار خواهرش آه رون بود. این فیلم درباره فرزند خواندگی بین المللی است و اولین فیلم کره ای بود که برنده بهترین فیلم در جشنواره بین المللی فیلم جیفونی در سال 2012 شد. سپس کیم در فیلم هیجان انگیز همسایه نقش دوگانه ای داشت که در نقش قربانی قتل و هدف بعدی قاتل زنجیره ای بازی کرد. در سال 2013 او نقش یک دانش آموز را در درام ملکه کلاس بازی کرد که جایزه بهترین بازیگر زن جوان را در جوایز درام MBC در سال 2013 برای او به ارمغان آورد.

در مصاحبه ای در سال 2014، مدیر کیم گفت که کیم سارون «چشم بسیار خوبی برای فیلمنامه های خوب دارد که این امکان را برایش فراهم میکند تا پروژه های خود را در سن بسیار پایین انتخاب کن ». کیم همچنین اظهار داشت که هرگز در پذیرش نقش های دشوار مشکلی نداشته و توانسته به آرامی خود را در شخصیت ها غرق کند. اولین نقش او در سال در فیلم مستند-درام Manshin: Ten Thousand Spirits بود که نقش نوجوانی کیم گوم هوا شمنیست را بازی کرد. او سپس در فیلم دختری در خانه من نقش قربانی قلدری و خشونت خانگی را ایفا کرد. او این نقش را پذیرفت زیرا میخواست فیلمنامه جذب این شخصیت شود. کیم برای دومین بار در جشنواره فیلم کن شرکت کرد که این فیلم در آنجا به عنوان یک انتخاب رسمی Un Certain Regard نمایش داده شد. عملکرد او توسط منتقدان ستایش شد. او نامزد جوایز بسیاری شد برنده بهترین بازیگر زن جدید در سی و پنجمین جوایز فیلم اژدهای آبی و جوایز فیلمبرداری طلایی شد. همچنین در سال 2014 او در سریال فانتزی-عاشقانه عشق در دبیرستان به عنوان فرشته ای که تبدیل به انسان میشود، و فیلم هیجان انگیز مخفیگاه نقش یک دختر یک دختر کم شنوا که توسط یک قاتل زنجیره ای ربوده شده را بازی کرد.

2015-تا الان: تحسین و انتقال به نقش های اصلی

در سال 2015 کیم در برنامه ویژه تلویزیونی شهر درام، جاده برفی نقش اصلی داشت. این مجموعه دو قسمتی درام درباره «زنان آسایش» در کره تحت حاکمیت ژاپن در جنگ جهانی دوم بود و بعدا به عنوان یک فیلم در سینما ها منتشر شد. بازی کیم به عنوان یک زن آسایش 15 ساله مورد ستایش منتقدان و بینندگان قرار گرفت و او جایزه بهترین بازیگر زن فیلم خارجی را در جشنواره فیلم خروس طلایی و صد گل دریافت کرد. او سپس نقش شخصیت اصلی سریال ها را ادامه داد و شخصیت جوانی نقش چوی کانگ هی را در سریال وسوسه پر زرق و برف بازی کرد. او برای اولین نقش بزرگسال خود در سریال آیینه جادوگر سال 2016 نقش یک شاهزاده خانم نفرین شده دوره چوسان را ایفا کرد. شخصیت او یک عاشقانه تخیلی با هه جون، با بازی یو شی یون که 14 سال از کیم بزرگتر است، بود.

در نوامبر 2016 کیم با YG Entertainment قرارداد امضا کرد. در سال 2018 کیم در فیلم هیجان انگیز روستایی ها بازی کرد. در سال 2019 او در فصل چهارم وب درام پلی لیست عشق بازی کرد. در همان سال او در درام هیجان انگیز قدرت نفوذ بر اساس درام آمریکایی به همین نام بازی کرد.

در نوامبر 2019 گزارش شد که قرارداد کیم با YG Entertainment به پایان رسیده است و او شرکت را ترک میکند. در ژانویه 2020 کیم با بازیگران کیم سوهیون و سو یه جی با دارنده مدال طلا قرارداد بست.

در ماه می 2021 کیم برای ایفای نقش اصلی زن در سریال شمن بزرگ گا دو شیم در کنار نام دا روم همبازی شد.

در آوریل 2022 او برای درام آینده چرخ دستی SBS انتخاب شد.با این حال بعدا در ماه مه 2022 او پروژه را پس از تصادف اش ترک کرد و متعاقبا اتهامات رانندگی در حالت مستی علیه او ثبت شد.

زندگی در تاریخ...ایران...کره

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan